1.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

xz550 startproblemer xz550 startproblemer

Hej.

Jeg har erhvervet mig en yamaha xa550, som jeg siden november har gået og makket lidt på.
Her til aften vaer det så planen at jeg ville starte den op første gang, hvilket den ikke har været siden den dag jeg købte den.

Den har dog vist sig at være umulig at starte. Og for at gøre det endnu sværere, så sidder luftfilteret under tankne, så det er ikke en mulighed at forsøge med startæter.

Jeg har læst mig til at det er en forholdsvis sjælden model, og derfor har jeg heller ikke kunne finde ud af voldsomt meget om den på danske sites. Jeg har dog læst mig til at den kan være svær at starte efter lang tid stillestående.

Er jeg så heldig at der herinde skulle være nogen med kendskab til denne model, og ved hvordan det skal takles? og hvilke ting man skal tage højde for?
Jeg har haft tømt karburaterene via bundskruen, for at f¨å gammelt benzin ud, inden jeg forsøgte at starte den.

Btw, selve cyklen er fra 85, men motoren er ikke den originale, så ved ikke hvilken årgang den er.

Mvh
Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  xz550 startproblemer
  • #1   11. feb 2013 Har ry for at knække krumtapper og sikkert umulig at opdrive ny.

• #2   11. feb 2013 Ja, har fundet ud af at den har ry for ikke at have den bedste motor.

Denne motor der sidder på, tørner dog fint, og lider ingen tegn af at noget skulle være galt! Altså, bortset fra at den ikke vil starte.

Jeg har læst om folk der ikke havde andet end problemer med den, og om nogen der aldrig havde problemer.

• #3   11. feb 2013 Prøv med friske tændrør, renset eller nyt luftfilter og suppler med dieselstart

• #4   11. feb 2013 De friske tændrør er netop fundet frem, de var ikke af en eller anden grund ikke kommet med ned til værkstedet.
    Det største problem med diesel start er netop at luftfilteret sidder under tanken, og man derfor ikke kan komme til at sprøjte det i filteret.

• #5   11. feb 2013 Det trækker vel luften ind foran tanken. Bare giv den et pust op, så suges det ind i fiteret

• #6   11. feb 2013 Jeg prøvede, men det virkede ikke til at have en effekt..
    Det kan selvfølgelig være det får det hvis den får nye tændrør

• #7   11. feb 2013 Hej Rasmus. Jeg er da ked af at høre, at du ikke kan få liv i den. Men det er jo en gammel dame, som har stået stille længe.

Som Jepser [Virum] skriver, så ville nye tændrør ikke skade. Men den slog nu en fin gnist, den gang du hentede den.

Jeg har selv før haft gavn af, at pille tanken af og give den et LILLE skvæt benzin direkte ned i karburatoren. Ikke for meget så drukner den.

Som sagt, den har stået stille længe. Trænger bare til at blive sparket igang og blive rørt smiley

• #8   11. feb 2013 Halløj..
    Ja, er godt klar over den har stået stille længe.. smiley
    Og det er nu heller ikke noget jeg er bange for.

Men i og med at jeg har læst en del om at nogle årgange har haft startproblemer, kunne det jo være at der var nogle der havde lidt erfaring med disse. Der er ingen grund til at skulle opfinde den dybe tallerken, hvis nogen allerede havde gjort det.

Jeg må prøve at pille tanken af, og se om jeg kan få den startet uden.

Btw, har du en ide om hvilken årgang motoren er?

• #9   11. feb 2013 Hvor længe har den stået siden den sidst har været startet

• #10   11. feb 2013 Den var startet kort i starten af november, efter lidt kamp.

• #11   11. feb 2013 Hvis det var på gammelt råddent benzin ja så der vel en reel chance for at karburatorerne er stoppet med snask, mit råd er at du renser og justerer karburatorer før du starter med alt andet... Sidste vinter startede vi min gamle cx 500 custom som havde stået 6 år, den var totalt stoppet i dyser

• #12   11. feb 2013 Kan i øvrigt se at tidligere ejer har skåret i stellet. Sørg for det er godt skjult når du kører den til syn. En emsig synsmand kan med rette kassere den for det

• #13   11. feb 2013 Sidst den rigtig var startet, var i sommeren 2012. Der havde jeg også lidt start problemer, efter at den havde stået et par måneder. Der fik jeg den igang ved at rense karburatorene fuldstændig.

Hvis der er snavs/rust i tanken, så er det ikke umuligt karburatorene skal renses igen.

Her er et klip fra i sommers hvor jeg havde liv i den: http://www.motorcykelgalleri.dk/video/stylingprojekter/9392-yamaha_xz___cafe_racer___foerste_opstart og ellers har den kun været startet en gang eller to i garagen for sjov siden da, indtil du hentede den i november.

• #14   11. feb 2013 ja, det kan godt være jeg må i gang med de karburatorere.

Men den ser godt nok ud til at starte ret nemt på det klip i forhold til hvad jeg har oplevet smiley

Tanken har nu været helt tørlagt, og renset, så det burde ikke være det, men det kan jo ikke udelukkes

• #15   11. feb 2013 Motoren var også varm på klippet smiley

• #16   13. feb 2013 Nu lykkedes det at få gang i den.. Der skulle bare et par nye tændrør til, og lidt benzin i karburatorene..

• #17   13. feb 2013 Super det glæder mig at høre smiley Og smid da gerne nogle billeder ind af projektet! Kunne være sjovt at se hvor langt du er kommet.

• #18   13. feb 2013 Der skal nok komme billeder, når den er synet smiley

• #19   15. feb 2015 Hvad dysse skal der side i sådan en zx , jeg syndes ikke der er maget træk i min , mener ikke selv den får når benzin ,

Kommentér på:
xz550 startproblemer

Annonce