Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Harley-Davidson Sportster 1200
  • #1   30. jun 2006 Er det skjoldet eller den gamle pakning du ikke kan få af ?
    hvis det bare er pakningen, så brug en hobbykniv med lidt forsiktighed

• #2   30. jun 2006 Det er hele skjoldet, desværre!!
    Jeg har haft en spartel ind imellem skjoldet og motoren men det er lige som om det sidder fast så der er noget andet der skal gøres!!
    Ved ikke om det er noget med koblingen?? eller kædestammeren????

• #3   30. jun 2006 Hvis du ikke kan se skruer, beslag eller lignende, der holder noget fast, så skyldes det nok bare, at de styretappe, der styrer dækslet på plads, binder. Læg en klud imellem og uden på den et bræt. Tap så stille og roligt på brættet med en hammer fra flere forskellige sider. Jeg vil tro, at det løsner bundne tappe. Det er ikke en god ide at presse spatler, skruetrækkere eller lignende ind under dækslet.

... men er du helt sikker på, at du har fjernet, hvad der skal fjernes(beslag omkring diverse pedaler, støtteben o.l.)

• #4   30. jun 2006 Forresten - jeg kender ikke den cykel,men det er geget almindeligt, at det et eller to steder på skjoldet er "flanger du kan få fat i fra bagsiden (ind mod krumtappen) og trække i(tappe indirekte på).

• #5   30. jun 2006 Hvis det er en EVO sportster skal du have det store runde skjold af det sidder uden på koblingsskjoldet der inde under sidder koblingssneglen og den får du bedst af ved at løsne koblingskablet oppe ved håndtaget , det store runde skjold skal skrues af med en torx 27 (det er ikke en alle ligger inde med) i bunden af koblingsskjoldet sidder en kæmpe møtrik den skruer du så langt ned mod jorden som du kan , den bolt som mørtiken sidder på har et umbarko hul (husker ikke størrelsen) og den bolt skruer du også så langt ned mod jorden som du kan (disse 2 dele er kædestrammeren ) og du strammer primærkæden ved at skrue disse 2 op igen , det lille runde skjold er til bla. at fylde olie i primærkassen og til at se hvornår primærkæden er stram nok , husk at den ikke må blive for stram når du sætter det sammen igen......

jeg vender lige tilbage senere så giv lige en melding hvis i har fået det af......

hvis i / du ikke kan forstå det jeg har skrevet så ring.....

22880763.....

god arbejdslyst.......Jørgen

• #6   30. jun 2006 ja alt er fjernet, det kan godt være tappene, det virker bare ikke rigtigt at det skal sidde så fast, jeg har prøvet at banke forsigtigt på den med en træ hammr, men også det uden held

• #7   30. jun 2006 Hej igen Thomas

skulle bare lige høre om du havde fået det ordnet...??

• #8   1. jul 2006 Jørgen- yeps nu er den ordnet, tusind tak for hjælpen, det var jo slet ike så svært!!!
    Når bare man ved hvordan, er ting slet ikke så besværlige ;o)))

• #9   1. jul 2006 Pisse godt Thomas

Du har fuldstændig ret , og jeg må indrømme at det faktisk er et meget snedigt system de har lavet der....

nå men selv tak

vi snakkes...

• #10   2. jul 2006 Hej Duke...

mit første svar er , "det aner jeg simpelthen ikke"

af alle de cykler jeg selv har haft og alle de legekammerater jeg har med HDér er der ingen der har hængt sig i olieforbrug , mest af alt fordi mange af cyklerne var/er noget gammelt lort og det faktisk var utætheder i motor og transmission fremfor olieforbrug fra motoren , når der manglede olie fyldte man bare noget mere på ikke særlig vigtigt hvor meget der kom på bare der var nok i tanken , som udgangspunkt skulle den ikke bruge noget særligt , men 10.000 km , hvem har kørt dem , hvordan er de kørt , selvfølgelig kan motoren godt være slidt men jeg tvivler , tolerancerne på HD motorer er så store og motorens konstruktion gør at den (næsten) kan køre på olietåger , personligt har jeg aldrig haft et problem på motoren som skyldtes olie mangel eller forbrug .......... umiddelbart vil jeg mene at visse modeller godt kunne bruge 1/4 - 1/2 liter på 1000 km uden at dette havde nogen indvirkning på motoren , her tænker jeg tomgang , trækkraft , tikken og rasleri..........

du skal lige huske på at Eric Buell bruger netop denne motor 900 - 1000 - 1200 Sportster på alle Buell´s , hvis du nogen sinde har prøvet eller for mulighed for at prøve en Buell , så ved du hvorfor netop den motor sidder i netop det stel.........Det virker altså smiley

ja jeg er sgu ked af det men jeg kan ikke komme det nærmere uden at jeg begynder at digte og det har du vist ingen glæde af smiley

mvj Jørgen

Kommentér på:
Harley-Davidson Sportster 1200

Annonce