kobler ikke ud kobler ikke ud
Hej mcg
Jeg har for nyligt indkøbt en suki rg 250 gamma.. Jeg ved ikke lige hvor jeg skal begynde, så i får bare lige alle facts..
1. Når den sættes 1 gear ved tomgang begynder den at hakke lidt fremad somom den kobler til en anelse, selvom koblingen stadig er trukket helt
2. i alle 6 gear er der stadig modstand når jeg skubber cyklen frem og tilbage selvom koblingen er trukket, med slukket motor
3. da jeg var ude at køre en lille runde forleden, kunne jeg ikke få den i 2 gear efter at 1 gear var kørt ud ved ca. 8-10 tusind rpm. Det gik fint nok når jeg kørte i de lave omdrejninger
Jeg har prøvet at stramme kablet så meget til som jeg kan men det løste ikke problemet.. Jeg tænkte så om det kunne ha noget at gøre med at olien var meget tyk da der var ret koldt den dag..?
Jeg fik en belray sae 85w-140 gearolie med i købet, som jeg er usikker på om det er hvad den kører med nu da den er uåbnet.. Har så lige læst i servicemanualen at der står "Use a good quality SAE 20W/40 malti-grade motor
oiI"..
Hvad er jeres mening...?
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
HUSK at lægge de nye plader i oliebad dagen før de monteres, så der ikke opstår tørre steder mellem pladerne.
Mvh VD
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Du skal også huske at der SKAL være lidt frigang i kablet, det er meget vigtigt
Det er noget sludder, det der med at ligge pladerne i blød hvor har i det fra ??
Snakker meget med forskellige værksteder og har også spurgt, det er noget vås at ligge dem i blød, Hvis du skal have skiftet kobling ved en mekaniker, vil du så påstå at du først kan hente den igen dagen efter ?
Når der er olie på motoren så er de pladret ind i olie allerrede ved den første omgang,
Men det er vigtigt at se om der er forskel på plade tykkelserne for det kan der godt være.
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 106
jul 2006
At ligge dem i blød gør at de helt skert ikke hugger i koblingen, hvilket nemt kan ske med tørre plader da olien ikke kommer ordentligt ind i mellem pladerne, har oplevet det to gange men IKKE når de har lagt blød, så der lærte du noget nyt.
De behøver ikke ligge natten over men det er det bedste og om ikke andet så bare ligge dem der nogle timer.
Om han vil bruge mit råd og være sikker eller satse på dit råd, bestemmer manden selv.
jul 2006
jul 2006
jul 2006
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det er noget ævl du skrive. Muligvis vil en mekaniker ikke ligefrem lægger friktionspladerne i blød ved skift, men han vil altid sørge for at de har et godt lag olie.
Ellers risikerer du ganske enkelt, at de bager sammen så snart cyklen startes - og så ER det sket med at koble ud:-) og både friktionspalder, koblingsplader og skål er færdige på en og samme gang.
Trådstarter:
Du må i hvert fal ikke smide så viskø olie i din kværn, med mindre den har separat gearkasse og så kun deri!
Den kombimotor du har skal have max 20-50 olie, 10ø40 er nok bedre.
Når du iikke kan koble helt ud, skyldes det nok at den meget tykke olie sidder mellem pladerne og trækker dem med rundt. Skil tingene ad, og affedt pladerne helt med f.eks benzin, smør dem så godt med den rette olie og skru det hele sammen igen. Hæld olie på og prøv så.
Fedter dyret i de høje gear derefter, så har du enten ikke renset pladerne godt nok, eller også er de færdige pga friktionsnedsættere - det tror jeg nu næppe:-)
men nu er der jo flere meninger ende der er mennesker for nogle skifter mening ligeså tit som det regner
"" HUSK at lægge de nye plader i oliebad dagen før de monteres ""
Argg det er da noget sludder hvis de får lidt ved montering så er det fint
aug 2005
Og så er det ikke lidt de skal smøres, de skal virkelig sjaskes in overalt!
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 106
aug 2005
jul 2006
Steffen: JEG ligger dem i blød dagen før, efter en dum oplevelse og en masse ekstra arbejde, og ringere bliver det i hvert fald ikke, du hænger dig i småting fordi du tog fejl,.
Hvordan så folk vælger at gøre er op til dem.
Fortsat god dag.
kobler ikke ud