{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.843 visninger | Oprettet:

Dækskifte udstyr hjælp :) {{forumTopicSubject}}

Grundet den anden tråd blev jeg stærkt inspireret til selv at sætte dæk på, da jeg har lavet alt andet service på mc'en og ikke er født med 10 tommelfingre kunne det være sjovt at ordne dette også. smiley

Jeg har kigget på udstyr jeg behøver så det blev så billigt som overhoved muligt... Man er vel ung.

399,- kr. til at "brake bead'en": http://www.thansen.dk/product.asp?c=8327144765&n=-1514325734&pn=-1171546633

59,- Til at få dækket af/på: 3 stk Dækjern 19cm: http://www.thansen.dk/product.asp?c=8327144765&n=-1514325734&pn=-1514325575

75,- for 3 stk fælgbeskyttere: http://www.louis.de/_10eb78d61250c663b817b619c304c57e97/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10030905

370,- for en afbalancerings maskine (Nogle anbefalinger?) http://www.louis.de/_10eb78d61250c663b817b619c304c57e97/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003471


total pris: 903,- kr. Hertil kommer så et sæt vægte (30kr) + fragt...
som smørelse bruges almen sæbe/sulfo...


Altså hurtigt betalt ind ved 4-5 dækskift eller 1½ sæson for mig.

Nu kiggede jeg så på den kendte og omtalte ebay maskine:

http://www.ebay.co.uk/itm/Reifenmontiergerat-Auswuchtgerat-fur-Moto-Bike-/130839542179?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item1e76a4f9a3


kan sikkert fås til omkring 210 € (1560,- kr) med fragt hvis man er god på acutionen. Men hvor god er den løsning i forhold til den billige? Og er det rigtigt man slet ikke behøver dækjern til den, men kun vægte og smørelse?

mvh. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækskifte udstyr hjælp :)
  • #1   26. jan 2013 Altså 1 så er de dækjern du linker til lige til at stikke op hvor solen aldrig skinner smiley De er til cykler. 2 så viser mine to dages erfaringer mig at du skal have 4 fælgbeskyttere for at gøre det nemt for dig selv, og jo flere jern jo bedre!
    Tror måske at den fra ebay er bedre, eller ihvertfald nemmere at få dækket af med, men afballanceringsdelen skulle ikke være så god som en ved siden af! smiley
    Dæk maskinen er helt fin til det den skal.

    Altså det med jern osv. kræver ihvertfald øvelse, jeg kan sku ikke sådan lige finde ud af det, men har selvfølgelig også 4 skift endnu, før jeg er klar med maskinen! smiley


  • #2   26. jan 2013 De små dækjern, vil jeg ikke anbefale. Få nogle til biler, det giver dig meget mere magt.

    Dækpresseren.... ja ja det er fin nok, men en skrugetvinge gør også arbejdet.

    Jeg vil nok købe en brugt dækmaskine istedet. Det kan tit findes til 2-3.000 Jeg har prøvet en del af de billige som du henviser til i det sidste link. Jeg finden dem sku noget besværlige at bruge.


  • #3   26. jan 2013 Skal lige se om jeg kan få det gjort lidt mere elegant, så skal jeg lave en komplet film af hvad jeg gør med det grej du linker til! smiley

    Vil i øvrigt sige, at er det til gadebrug, vil jeg holde mig til den "billige" løsning, da det tager omkring 30 min at skifte dæk for en nybegynder (mig), og det er jo ingen ting når det er til gade!
    Skal jeg være lidt bagklog så havde jeg nok købet den fra ebay, nu når jeg skal bruge det til bane! smiley


  • #4   26. jan 2013 Racing4fun
    En "rigtig" dækmaskine er jo ikke så transportabel, men ja helt klart hvis den bare skal stå på værkstedet smiley


  • #5   26. jan 2013 Claus (Varde) P

    Rigtig racerkøre skifter IKKE dæk på banen.... De laver bare hjulskift *GGG*

    Normal har jeg bare dækjern, med til race.. Alt det pis med at slæbe "dækmaskiner" med fylder bare for meget. Og tit kan det gøres næsten lige så hurtig med dækjern.


  • #6   26. jan 2013 Den du har linket til på ebay, er den jeg har (købte fra samme person)

    Den virker rigtig godt smiley


  • #8   26. jan 2013 Undskyld 4-5 dækskift på 1,5 sæson det er daalligevel en del.. Er det ik. Jeg har desværre aldrig prøvet dem, men skriv endelig hvordan det går med det. Jeg tror nu også jeg ville gå efter et dækapperat, og måske man kan få en der samtidig kan tage bildæk..

  • #9   26. jan 2013 Prøv at se i mit fotoalbum, jeg købte for nogle år siden et dækapperat ved polo-motorrad.
    Det fungere perfekt og har den fordel at der er ben på, så man har en god arbejds højde, den er også boltet fast i gulvet men kan nemt skilles ad hvis man skal have det med i bilen..


  • #12   26. jan 2013 Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig kan se det smarte i bl.a. (link fjernet) . Jeg mener også at Biltema har en der ihvertfald umiddelbart ligner. Køb et par solide 50 - 70 cm dækjern, 4 kanbeskyttere, noget "glidecreme" og brug så mc´ens egen aksel siddende gennem hjulet som omdrejningspunkt og så kører det bare . evt.. hvis man er lidt krakilsk omkring sin aksel kan man putte et stykke tyk slange omkring akslen.
    Det er måske lidt svært at forstå hvis ikke man har prøvet det, men det er ret let. Mener i øvrigt jeg tog nogle billeder sidste sommer af projektet. Afbalanceringen kan man OGSÅ sagtens gøre selv. personligt foretrækker jeg Biltemas klodser fordi de er af bly hvor fx T Hansens er elgalv. jern. Det har jeg også billeder af. Jeg afbalancerede selv et hjul og gik for sjov skyld ud til et af MC-værkstederne i nærmiljøet, for at tjekke om det var godt nok (det sagde jeg selvf ikke noget om). De satte hjulet i maskinen og snurrede skidtet. Han var faktisk meget impponeret over hvor godt det var afbalanceret - så det kan man altså sagtens gøre selv !


  • #13   26. jan 2013 Tak for svar indtil videre... tænkte nok de dækjern var noget lort, de har også nogle dyrer til 100kr stykket til biler. ville 2 være nok i så fald?

    Lars H. det er inkluderet kærestens mc som jeg også passer, og da vi begge ikke har bil men mc, bliver det til en del km let.

    smart og fed foto serie steen! Hvad måtte du slippe for den?


  • #15   26. jan 2013 Orv glemte lige en meget vigtig detalje som jeg ag uransagelige årsager selv døjede med. Dermed vil jeg tro at andre kan støde ind i det samme. Mit største problem var faktisk at få tilstrækkelig luft basket ind i dækket efter det var sat på, således at det sprang ud mod siden. Jeg prøvede flere metoder og kompressorer. Den ene jeg har giver 300 l/min. Det lykkedes ikke at finde ud af hvorfor dælen mit materiel ikke kunne klare denne. Måske er der en gør-det-selv´er her der har et godt fif med kompressorluft forstås. -Søger man på nettet/youtube kan man dog se mange "interessante" bud på en løsning hvoraf nogle er mere eksplosive end jeg personligt bryder mig om (men ganske interessante og til tider morsomme at se på youtube).
    Det er faktisk det eneste i denne sammenhæng jeg tror kan give problemer. Held og lykke smiley


  • #20   26. jan 2013 Men bruges dækjern sammen med fælgebeskytter burde det da ikke skade fælgen? smiley

    Tak Hans! smiley Men man bliver da nød til at bruge noget udstyr først for at "knække dækket" vel? smiley

    Jeg tager bare ned til tanken og pumper det op der..


  • #21   26. jan 2013 De første gange jeg skiftede dæk brugte jeg brunsæbe smiley Så skiftede jeg til dækpasta. Det kan lade sig gøre uden, men det bliver hurtigt ret bøvlet. Kunne forestille mig det må være lidt af det samme hvis tøserne skal ha den bagi. Sikkert også MEGET bedre med "dækpasta". hahaha Nå tilbage til det seriøse - sådan da.
    Der har alrdrig kommet så meget som én lille bitte ridse i de fælge jeg har skiftet dæk på.
    Jeg har selvfølgelig (?) også haft ventilens indmad ude, ellers bliver flowet AAALT for lille til at kunne presse dækket ud.
    Jeg kan ikke rigtig forstå dig #91..... hvordan hulen har indfedtning noget med dækkets udpresning at gøre ? smiley Der SKAL et stort momentant flow til for at det lykkes, men hvad dælen jeg har gjort forkert kan jeg simpelthen ikke forstå. Hvis I som sagt søger på youtube, vil I også finde adskillige eksempler på diverse antændelige substanser og hvor man udnytter den momentant opståede gasvolumen ved antændelsen/forpufningen for at få presset dækket ud mod fælgsiden.


  • #23   26. jan 2013 Snehvide

    Hør nu bare efter hvad #91 siger indfedtning er alt afgørende.... Der skal ikke ret meget flow til, jeg kan gøre det med en fodpumpe. OG DER SKU IKKE RET MEGET FLOW I !!!!!!!!!


  • #24   26. jan 2013 har set flere bruge sådan en mini 12v kompressor så, så meget flow behøves ikke nej.

    KH jeg gav 200kr for mit bagdæk. Han mishandlede min fælg, heldigvis kun på indersiden, så det kan ikke ses, men det er også en af grundene til at jeg selv vil... at se stressede mekanikere kaste rundt, og snurrer ukontrollerede med min fælg er ikke rart smiley . Han gav mig den da han var færdig... spurgte om den ikke skulle afballanceres og det sagde han, den ikke behøvede, for det gjorde man ikke ved mc dæk... kom hjem og fandt ud af noget andet hehe..


  • #25   26. jan 2013 ville nok vælge andre dækjern end de små der
    (link fjernet)

    Fælgbeskytter
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=8327726487&n=1387907851&pn=1387910839


    Tag springet ...
    (link fjernet)




  • #26   26. jan 2013 Jeg mener den kostede omkring 2000,- med et par dækjern og dækpasta.
    jeg ved faktisk ikke om de stadig har dem..


  • #27   26. jan 2013 Elias G - Helt enig. Har 3 streger på 3cm hvor malingen er skrabt af på ydersiden af fælgkanten. smiley

  • #28   26. jan 2013 Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan en "kæbe", som sidder på dækmaskinerne, som tvinger dækket af / på?

  • #29   26. jan 2013 Til Racing4fun.es: Det ER altså ikke rigtigt smiley Hvilklet også særdeles tydeligt fremgår af de utallige filmstrips på youtube.......... eller også er det dels en helt anden fælg samt dæktype I taler om! Når mine dæk er sat på fælgen er der en kæmperevne mellem fælgeside(r) og dæk og der SKAL et kæmpeflow momentant til for at klappe dækket ud mod fælgen. -Så den med fodpumpen lyder meget "interessant" smiley

  • #31   26. jan 2013 Når jeg skifter dæk, skære jeg altid det gamle af, det skal jo alligevel smides ud. Lige over fælgkanten med en stor hobbykniv med lidt sulfo på, så kan det hele fjernes uden værktøj. Montage bruger jeg kun en gummihammer, aldrig dækjern.

  • #33   26. jan 2013 Snehvide

    trikset er at man lige slår dæket i jorden et par gange. Så det "sætter" sig rigtig... Nu ved jeg ikke hvad dæk og fælge dig døjer med. Men kan næsten gætte mig til det er en smal egerfælg... Til problem dæk bruger jeg gerne, en stor plastik hammer til at slå, dem på plads med.



  • #36   26. jan 2013 91: Se det bragte lidt mere lys over sagen. De sidste 4 dæk jeg har monteret har faktisk ved eftertanke været ret flade i forhold til normalt. Det er sq nok det der har givet de satanns problemer, for luftsprækken var jo helt usædvanlig stor. Men har man flowet til det - det har en af mine bekendte, så er det intet problem. men hvad dælen kan man gøre hvis man står med disse lidt fladtrykte dæk. har du et godt fif?

  • #39   26. jan 2013 helt iorden hans, det gør jeg! Hvor helt præcist smøres fedtet så på, for at dækket lægger rigtigt, er det også inde i selve fælgen, eller kun kanten og på begge sidder af dæk siderne?

  • #41   26. jan 2013 så det er bare med at gi gas, og smører det godt ud. Thansen har en bøtte med 1 kg for en hund. det må jeg lige se på tak!

  • #42   26. jan 2013 #91 Hvorfor stående, ikke liggende ? Der er helt vild hvad der bliver sagt
    Men faktisk alle bildæk ligge ofte i stakker 4-6 oven på hinanden

    Nogle siger at Eks vinter/sommer dæk når de ikke bliver brugt så skal de ligge når de er på fælge andre siger de skal stå og flyttes ???
    Jeg gør som jeg gør og det er der ikke sket noget ved smiley


  • #43   27. jan 2013 Hej TH

    Det ville jeg også gerne, der er matrialer for over 1000 kr. ex moms i sådan et apparat. Der skal bruges dyrt værktøj for at fremstille det. Drejebænk, tig svejser, kernebor. overfladebehandling, og det koster også alt sammen. Jeg skal også ha lidt for ulejligheden.
    Den eneste vej er at lave det i Kina, men så skal der besilles mindst 500 stk. Vores apparat er billligere end det tyske GP503, som er det eneste alternativ. Deres er bare tungere og kan ikke slås sammen, og man ligger og roder rundt på jorden når man skal bruge det.

    Man korser sig når så folk herinde ikke kan se forskel på hvad de forskellige apparater kan.



  • #45   27. jan 2013 Det er ikke noget problem, armen kan hæves og sænkes sammen med bredden af fælgen. Der er 5,5 tommers fælge der er blevet brugt i demovideoen.
    Ja læben følger bare fælgkanten uden at ridse. Man skal kun bruge et enkelt dækjern, og kun en gang.Det er når dækket krænges over kloen første gang. Ellers bare lidt sulfovand, og lidt forståelse for mekanismerne og de kræfter som skal bruges, og det er næsten ingen hvis man gør det rigtig.

    Når man har øvet sig lidt tager det 4-5 min at skifte dæk inkl luft og det hele. Så du kan holde en god timepris hvis du skifter dæk for andre på banen. Plejer at tage 75 kr.

    Men ok, jeg har to liggende vi lige kan lave en skarp pris på. kr. 2450,- inkl. fragt og kantpresser. Der er et afslag på 575,- kr. Først til mølle smiley

    Vi tager normalt kr. 85,- (den reelle fragt er nok nærmere 120,-) Det vejer omkring 12 kilo


  • #48   28. jan 2013 Mit er også rustfrit, på nær cykelstativet. Vi laver da bare en test. Kender udemærket godt GP503 for en af rødderne i teamet har det, så jeg har prøvet det masser af gange efterhånden, så der tager du fejl mth. arbejdsstilling. Mit er meget hurtigere at bruge og mere behageligt. Det fylder ingen ting i bilen og vejer under det halve. Det var nettop GP503 der gav mig inspirationen til at lave et der var lettere at bruge og lettere at transportere og lettere i vægt.

    Som de kloge folk i erhvervs udviklingesgruppen sagde, at hvis mit kunne mere end GP503, så skulle det min koste det samme. Har da i øvrigt også solgt det til Tyskere

    Vores er alligevel under kr. 3000 ved normal pris.

    Men folk må da vælge lige præcis det de vil. Det som er irreterende, er når folk sidder som sammenligner med alt det andet grej fra T-Hansen og Bilteam og hvor de ellers kikker, og så tror det kan det samme uden at sætte sig bare en lille smule ind i sagerne. Når der så er er nogen der rent faktisk ved noget om emnet, så kommer der endnu flere underlige indput.

    Man bør sætte sig mere ind i emnerne inden man kommentere, det gælder i næsten alle tråde med mekanik. Der er mange som rent faktisk kunne gi gode råd til alt muligt, men de gidder ikke når de alligevel drukner i udulige indput og gæt fra højre og venstre. Det er min pointe.


  • #49   28. jan 2013 Så røg det første, et tilbage smiley

  • #50   28. jan 2013 "Man bør sætte sig mere ind i emnerne inden man kommentere, det gælder i næsten alle tråde med mekanik. Der er mange som rent faktisk kunne gi gode råd til alt muligt, men de gidder ikke når de alligevel drukner i udulige indput og gæt fra højre og venstre. Det er min pointe. "

    Ska´vi no æ´ liiiie............... *SS*
    Jeg kan skam personligt sagtens genkende tankerne, og indrømmet er jeg også nogle gange lidt (nogle mener måske meget *S*) hurtig. Det som jeg løbende forsøger at rette ind efter (men som langt fra alltid lykkes), er at vi ikke alle har samme referenceramme/erfaringer og oplevelser ligesom den her éndimensionelle kommunikation særdeles let giver anledning til (mis)fortolkninger af intentioner, erfaringer og ja..... sågar måske endda nogles intelligens.
    Hvis man ikke skal skrive en hel stil hver gang, man skal beskrive et problem (fx mit dækproblem) er det i sig selv vanskeligt i bogstaver at beskrive hva hulen det nu er der opleves som vanskeligt. -Og selvom man så skriver en stil, vil der sikkert stadig sidde nogle tilbage og enten ikke forstår hva faen det er skribenten forsøger at fortælle eller måske anser de vedkommende for en tumpe, fordi det altid uden problemer er lykkedes for en selv.............. smiley


  • #52   28. jan 2013 jeg tror jeg er kommet frem til den billigste løsning... har et skur at lodse maskinerne ind i så det gør ikke noget den fylder lidt, og at det er lidt mere besværligt gør mig ikke noget, så kan man gå og hygge lidt med det sammen med en pils hehe smiley

    kunne godt overvejere de billiger ebay maskiner, men det siges der skal bruges dækjern + afballanceren er væsentligt dårligere end den fra louis, og så blive den jo noget dyrer. smiley


  • #53   28. jan 2013 Jeg afballancere altid på hjulakslen. Og der til er de billige stativer udemærket.

    Der hvor de mangler den sidste præcision. Er de koniske bøsninger, men tror faktisk ikke det har nogen praktisk betydning, og vil påstå at et hjul spm er afballanceret på en eBay er lige så godt som det fra de fleste forhandlerer...... ( står for egen regning) sidste gang jeg fik monteret dæk ( på løse fælge) var afballanceringen ikke noget at råbe hurra for, iflg min egen stand.....


  • #54   28. jan 2013 @snehvide
    Hvis du har problemer med at få dækket til at hoppe på plads, så prøv at give det nogle tæsk rundt på slidbanen med en gummihammer eller et stykke træ, mens du pumper luft i. Det plejer at hjælpe.
    Og som andre skriver, vær ikke nærig med smørelsen. Den der smør godt, kør godt!


  • #55   28. jan 2013 Hej Peter og tak for kommentaren. men det som har været problemet med de sidste fire, er simpelthen at dækkende må være blevet presset fladere end normalt, formentlig, som nogle har skrevet, på grund af forkert opbevaring (men det forhindrer dem ikke i at sælge dem smiley ). Der er ikke lufttrykket der er noget problem men simpelthen luftflowet. Hvis du har en stor sprække mellem dæksider og fælg, kræver det alt andet lig et ret stort momentant flow. Så stort at det ikke bare siver ud ad sprækken men at det også når at trykket dækket ud mod fælgen. Det lader til at jeg har vanskeligt ved at forklare situationen, men det virker lidt underligt at INGEN har prøvet det her. Min "store" . kompressor leverer så vidt jeg husker 350 l/min. Men koblinger m.v. stjæler sikkert en del af flowet. jeg kan ihvertfald ikke presse de omtalte dæk ud selv.

  • #56   28. jan 2013 -Og jeg har prøvet at trykke på dækkene m.v. Synes jeg har prøvet alt. Men så er det godt at en bekendt har noget voldsommere grej. og SÅ lykkes det. Så skal jeg bare høre den der SATANS sang "om at rigtige mænd ikke må gå ned på udstyr......" FUUUCK det er irriterende at høre på (og han elsker det *SS*)

  • #57   29. jan 2013 Snehvide
    Du kan sætte nogle "klodser" i klemme inde i dækket for at blokke det det ud, gerne et døgns tid inden montage.


  • #58   29. jan 2013 Først og fremmest skal man altid sørge for at der ikke er kegle i ventilen. Hvis det ikke er nok, så er den enkleste måde, bare at lægge en cykelslange rundt om fælgen, ved siden af dækket og puste den lidt op. Den lukker effektivt af for den ene side samtidig med at den presser dækket imod fælgkanten på den anden side. Når dækket begynder at bide, så lukkes luften ud af cykelslangen og vupti, færdig med den sag.

    Så skulle der vist ikke kunne tærskes mere langhalm på den sag.

    Så røg det sidste dæk apparat i denne omgang. smiley


  • #59   29. jan 2013 (Carsten & Jes) DET ka I sq ik være bekendt !! *SSSS* Hvorfor faen har jeg ikke tænkt på det? ............ Svar endelig ikke *GGG*
    (gode konstruktive forslag jeg absolut vil prøve)


  • #60   8. feb 2013 Så har jeg fået skiftet dækket, og luft i *pop*....*pop*... sagde det, og nålen ramte de 2 bar som var ønsket.. nu er jeg nået til af-balanceringen og vil gerne vide om man afbalancere med eller uden speedometer huset (mit sidder på hjulet), og bremseskiver

  • #61   8. feb 2013 Det er ikke optimalt at afbalancere med hjulets egne lejer, modstand i pakdåser, fedt i store lejer ect.
    du skal bruge en "bænk" med 4 "udvaskede " rulleskøjtelejer som akslen hviler på, så kan du let komme under 5 gram i nøjagtighed.

    Jeg har selv lavet en, som jeg kan justere i bredden, så jeg kan bruge flere forskellige længder aksler.

    her er et billede af købemodellen, for inspiration.


    profilbillede
  • #62   8. feb 2013 fald lige over en meget simpel en, der benytter sig af noget af det man måske allerede har stående, smart smiley

    profilbillede
  • #63   8. feb 2013 har allerede købt en på louis smiley er ikke den store værktøjsmager, men fik den til 40 euro, (+15euro til en aksel der passede mit hjuls dimsnitioner)

    Men jeg bør vel montere alt på hjulet til af-balanceringen, som også vil sidde på hjulet når mc'en kører? smiley


  • #64   8. feb 2013 nej speedometerdrevet drejer jo ikke rundt, det skal ikke med.
    De 2 konuser skal gå direkte i lejerne på hjulet.


    profilbillede
  • #65   8. feb 2013 ok så det er kun bremseskiven man tager med? - Tak smiley

  • #66   8. feb 2013 Hvordan syntes du så de ting fungere? smiley

  • #68   8. feb 2013 Papa´s lille amatørbiks bruger denne udgave, som jeg dog vil have modificeret lidt, så det bliver en anelse mindre bøvlet.
    2 stk billige donkrafte så jeg uanset underlag kan få akslen nivelleret ind. Ellers glider fælgen ud mod den ene side hele tiden, hvilket jeg synes er irriterende. Jeg er gået over til at bruge mc´ens egen aksel, som så ligger på biltemas leje"opsætning", som kan købes til formålet. Princippet er dog det samme som vist ovenfor. Jeg bruger dog ikke Biltemas aksel"system" da det er lettere at bruge mc´ens egen aksel. Jeg har fået kontrolleret én af mine egenafbalancerede fælge i hos en mc forhandler og han var imponeret over hvor godt det var gjort. Hans maskine kunne ikke finde noget der kunne rettes op på. Så selvom det statistisk er et lidt tyndt grundlag, tror jeg godt jeg tør påstå, at metoden virker ganske fin, hvis man er påpasselig.


    profilbillede
  • #69   8. feb 2013 -Og så plejer jeg at flushe lejerne på donkraftene med WD 40 og sprøjte såvel aksel som lejernes ydre skåle med samme produkt, så alt glider så let som muligt.
    I det viste eksempel er Biltemas "aksel" anvendt.


    profilbillede
  • #70   8. feb 2013 god ide med WD40'eren snehvide.

    Claus: Alle ting virker rigtig fint, lidt små besværligt første gange, men sådan skal det jo være.. Køber nok 3 fælgebeskyttere mere hos louis næste gang jeg skal have vare derfra, da det vil gøre arbejdet en del lettere... Men ellers gik det fint. Thansens aksel på bead breakeren er dog 20mm... så satte hjulets egen aksel ind i maskinen, og 3 hviskestykker under for at beskytte metallet. og det virkede fint. smiley

    Tilgengæld kan den maskine også bruges til bildæk og ikke bare mc dæk som de skriver. Så når man får bil kan man også gøre det selv til den tid..


  • #71   8. feb 2013 Er det nogle specielle fælgbeskyttere? Jeg har købt mine hos Biltema mener jeg det var. Ganske udmærkede smiley

  • #72   8. feb 2013 næh men biltema er en tur på 220km (ialt) og thansen får man kun 2 for samme pris. smiley

    faktisk er jeg ikke 100% tilfreds for kvaliteten.. kom til at hive det nåleøje af hvor snoren sad i... men tog en loddekolbe og svejsede (smeltede) det tilbage på plads <.< Men selve beskyttelsen virker godt!


  • #73   8. feb 2013 dvs Louis mener du er bedre. På grund af øjet eller er der andet der gør dem bedre?

  • #74   8. feb 2013 nej jeg får bare 50% mere for pengene hos louis. og skal ikke bruge 120kr i benzin på at kører.

  • #75   8. feb 2013 Ja så er der ikke meget at betænke sig over smiley

  • #76   8. feb 2013 Fandme en fin idé med donkraftene! smiley


  • #77   8. feb 2013 Ihvertfald let at line 100% korrekt op smiley Om ikke andet kan den måske inspirere andre til noget meget bedre smiley
    Vil dog have forbedret opsætningen. Bl.a. skal jeg have lavet det, så lejeholderne kan sættes hurtigt fast på donkraftene. Jeg vil dog stadig gerne have at delene kan separeres så de kan bruges til andre ting. Desuden har jeg et voldsomt pladsproblem, så jeg skal helst ikke have større specialværktøj end højst nødvendigt smiley


  • #78   8. feb 2013 Hvad med magneter?


  • #79   8. feb 2013 (Kan ikke huske, er det alu?)

  • #80   8. feb 2013 På toppen af jerndonkraftene er der monteret en gummiklods. Lejerne er placeret i plastmateriale. men det skal jeg såmænd nok få løst. det er bare det med at få afsat tid til det smiley

  • #81   8. feb 2013 Istedet for de her fancy fælgbeskyttere, kan man blot bruge en opklippet dunk, der skal blot stå PE-HD under neden, f.eks. sprinklervædskedunk.
    Jeg bruger aldrig andet, og det virker fint, og jeg napper ikke hul af det.


  • #82   8. feb 2013 Det kan man godt Carsten ligesom man også kan bruge armeret gummislange og mange andre ting, men fælgbeskytternes pris tror jeg de fleste anser for absolut peanuts og så bliver de hvor man har sat dem fast. Det gør dem efter min mening lettere at arbejde med.

Kommentér på:
Dækskifte udstyr hjælp :)

Annonce