2.908 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Lasse B
Lasse B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

DC DC converter / spændingsregulator DC DC converter / spændingsregulator

Hej

Jeg har brug for en lille smule hjælp her og jeg vil håbe at i kan hjælpe mig med nogle seriøse svar.

Jeg er i gang med at lave Xenon lys på min Peugeot Speedfight 2 og det er sat på batteriet men sådan et lys bruger en hel del strøm på at varme pærerne op så batteriet bliver hurtigt afladt. Så derfor vil jeg lave at lyset kørers uden om batteriet så den ikke tapper det for strøm. Jeg har tænkt mig at sætte en mere spændingsregulator ind så der er en til at lade på batteriet og en til Xenon lyset. Men til det skal jeg bruge en DC DC converter / spændingsregulator som laver ladestrømmen om fra 6 til 14V (som min laver) om til 12V og 10A men sådan en kan jeg ikke finde til det forbrug som den skal bruge. Hvis der er nogen af jer der ved hvor jeg kan få fadt i sådan en fætter her i Dk må i gerne lige sende et link.

Data:
Indgangs spænding: 6-40 Volt DC.
Udgangs spænding: 12V DC og 10 A

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DC DC converter / spændingsregulator
  • #1   23. jan 2013 kan ikke lige hjælpe med dit spørgsmål...

men kan hjælpe dig med at spare en tusse, og gør så du ikke genere medtrafikanter.

PIL LORTET AF!!! smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #2   23. jan 2013 Jeg forstår ikke hvad du vil med en DC-DC konverter.

Hvor får du DC fra som er kraftigere end din ladestrøm?

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

#3   23. jan 2013 Jeg har en ladeledning (AC) der kommer nede fra motoren som går ind i en spændingsregulator som laver strømmen om til DC men den strøm er ikke kraftig nok og jeg kan ikke hive nok amper ud af den så derfor skal jeg have en converter så jeg kan hive nogen flerer amper ud til xenon lysene.

• Sajmon ™

#4   23. jan 2013 12 volt 10 ampere - det er 120 watt.

Det skal du ikke regne med din spole til lyset kan trække, og slet ikke når man medregner det tab der er i en DC-DC konverter og din ballast.

Forlygten og baglygten kører på den spole, så du skal ikke regne med den er på mere end 60-75 watt, og resten af knallertens strømforbrugere bliver trukket fra batteriet. (horn / blink / starter / bremselys)...

Du er nødt til enten at finde en 3 fasers AC-DC konverter (spændingsregulator) som gør at du trækker både lys- og ladespole over den samme regulator, som så gør det muligt at trække alt over batteriet - eller opgive dit Xenon projekt.

Modkørende vil foretrække det sidste.

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

#5   23. jan 2013 Hvor devlen for jeg så fadt i en 3 fasers AC-DC konverter.?

• Sajmon ™

#6   23. jan 2013 Ebay.

Det er muligt du kun skal bruge en 2 fasers - det kommer an på hvor mange spoler du har nede fra motoren.

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

#7   23. jan 2013 Okay

• #8   23. jan 2013 Hvis dit batteri ikke kan slæbe det kan din generator heller ikke, for så ville det ikke tappe dit batteri under kørsel... Hvorfor montere sådan noget overhovedet?

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

#9   23. jan 2013 Jeg kører meget på landet hvor der ikke er noget som helst lys og derfor vil jeg godt have noget godt lys på.

• #10   23. jan 2013 Det du skal have fat i er en transformer, med den rette omsætning. Desværre dur det bare ikke når den elektromotoriske kraft som din generator generer ikke er konstant. Hvis du skal have en større strøm fra generatoren, er du nød til at hæve din magnetiseringstrøm på generatoren, men jeg er ret sikker på du køre med FAST magnet. Så enten skal du have en spole mere på, eller så skal du have en større spole.

• #11   23. jan 2013 Det du skal bruge er en generator fra en mindre bil, spændt direkte på krumtappen.. Det er sikkert den mest enkle måde at gøre det på..

• #12   23. jan 2013 Man må vel som udgangspunkt regne med at din ladeensretter er tilpasset din generator. På sådan en, der der vel omkring 80-130 watt til rådighed.
    Du kan ikke bare montere en ekstra regulator på ac'en fra din generator og tro du får ekstra effekt til rådighed for det, generatoren bliver ikke kraftigere af det.

Evt. kan du montere noget extra led lys i kåben, som ikke bruger så meget strøm.
    http://dx.com/p/waterproof-3w-1000-1300lm-led-white-light-motorcycle-headlamp-black-12-80v-179403

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

• #15   23. jan 2013 Den skal sættes på efter din ensretter - Så vil ikke mene du kan bruge din orginale spændingsregulator.

Jeg vil tro at det er en justerbar tranformer det du linker til, og der er sådan med sådan en tranformer, hvis du går ned på spændningen (Fra 40-12 = Omsætning på 3,8, så den strøm den skal trække ved 40 volt er 10/3,8 = 3 A, men ved omvendt 8-12 =1,4 så trækker den 14 Amp fra spolen.. Så den P=U*I -> 12*14=168 Watt... KUN til din forlygte, dertil kommer alt andet.. Bremse, blink, opladning af batteri, .. I mit hoved = NO GO!

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

#16   23. jan 2013 Okay så hvis det skal kunne komme til at virke skal der en anden spole på der kan lave flerer watt.?

• #17   23. jan 2013 Jep... Flere vinklinger på spolen, det er det eneste der er at gøre..

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

#18   23. jan 2013 Ved du så hvor man kan få sådan en spole med flere viklinger.?

• #19   23. jan 2013 Tror sku ikke man laver det hvis jeg skal være ærlig...

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

#20   23. jan 2013 Så må jeg lede på google eller kan man ikke selv vikle merer kober på.?

• #21   23. jan 2013 Du skal nok ud til en elektroingeniør som kan lave en ny til dig..

• #22   23. jan 2013 Prøv at søg på Erik Schnabel, han er vist en guru, inden for den slags, mener det er i Kbh.

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

#23   23. jan 2013 okay tak

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

#24   26. jan 2013 Kom til at tænke på om man ikke kunne tilslutte sådan en transformer til batteriet så man bare hiver strømmen i gemmen den.? Sådan en fætter laver jo en større strøm ind den for ind så hvis man hev strømmen i gennem den med de 12v og 6A så ville transformeren kun stjæle måske 12V 1A fra batteriet eller er jeg hel forkert på den.?

• #25   26. jan 2013 med et trylleslag laver du 12watt om til 72watt = ikke muligt

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jan 2013

#26   26. jan 2013 okay. Kan jeg bruge den som laderegulator så det er den der lader batteriet op.

Kommentér på:
DC DC converter / spændingsregulator

Annonce