DC DC converter / spændingsregulator DC DC converter / spændingsregulator
Hej
Jeg har brug for en lille smule hjælp her og jeg vil håbe at i kan hjælpe mig med nogle seriøse svar.
Jeg er i gang med at lave Xenon lys på min Peugeot Speedfight 2 og det er sat på batteriet men sådan et lys bruger en hel del strøm på at varme pærerne op så batteriet bliver hurtigt afladt. Så derfor vil jeg lave at lyset kørers uden om batteriet så den ikke tapper det for strøm. Jeg har tænkt mig at sætte en mere spændingsregulator ind så der er en til at lade på batteriet og en til Xenon lyset. Men til det skal jeg bruge en DC DC converter / spændingsregulator som laver ladestrømmen om fra 6 til 14V (som min laver) om til 12V og 10A men sådan en kan jeg ikke finde til det forbrug som den skal bruge. Hvis der er nogen af jer der ved hvor jeg kan få fadt i sådan en fætter her i Dk må i gerne lige sende et link.
Data:
Indgangs spænding: 6-40 Volt DC.
Udgangs spænding: 12V DC og 10 A
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
men kan hjælpe dig med at spare en tusse, og gør så du ikke genere medtrafikanter.
PIL LORTET AF!!!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Hvor får du DC fra som er kraftigere end din ladestrøm?
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Det skal du ikke regne med din spole til lyset kan trække, og slet ikke når man medregner det tab der er i en DC-DC konverter og din ballast.
Forlygten og baglygten kører på den spole, så du skal ikke regne med den er på mere end 60-75 watt, og resten af knallertens strømforbrugere bliver trukket fra batteriet. (horn / blink / starter / bremselys)...
Du er nødt til enten at finde en 3 fasers AC-DC konverter (spændingsregulator) som gør at du trækker både lys- og ladespole over den samme regulator, som så gør det muligt at trække alt over batteriet - eller opgive dit Xenon projekt.
Modkørende vil foretrække det sidste.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Det er muligt du kun skal bruge en 2 fasers - det kommer an på hvor mange spoler du har nede fra motoren.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 6 Emner: 6 Svar: 520
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 144
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 144
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
Du kan ikke bare montere en ekstra regulator på ac'en fra din generator og tro du får ekstra effekt til rådighed for det, generatoren bliver ikke kraftigere af det.
Evt. kan du montere noget extra led lys i kåben, som ikke bruger så meget strøm.
http://dx.com/p/waterproof-3w-1000-1300lm-led-white-light-motorcycle-headlamp-black-12-80v-179403
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
http://www.current-logic.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=201&zenid=ba90771acdab2ddf094da8fde92e9a5b
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 144
Jeg vil tro at det er en justerbar tranformer det du linker til, og der er sådan med sådan en tranformer, hvis du går ned på spændningen (Fra 40-12 = Omsætning på 3,8, så den strøm den skal trække ved 40 volt er 10/3,8 = 3 A, men ved omvendt 8-12 =1,4 så trækker den 14 Amp fra spolen.. Så den P=U*I -> 12*14=168 Watt... KUN til din forlygte, dertil kommer alt andet.. Bremse, blink, opladning af batteri, .. I mit hoved = NO GO!
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 144
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 144
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 144
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
DC DC converter / spændingsregulator