{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

kobling på honda twin motor (cm400t) {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har i sommers købt en ældre honda cm400t.

Desværre glider den lidt i koblingen når den presses. Og den har en sjov tindens til at koblingen bliver hård/umulig at trække når motoren er under hårdt press (7500+ rpm). Så hvis jeg skal skifte gear bliver jeg altså nødt til at gå ned til omkring 6-7000 rpm hvor den så skifter fint. Meget mærkeligt. Jeg har derfor valgt at prøve at skifte koblingspladerne.

I instruktionsbogen står der, at når jeg sætter koblings og friktionspladerne i skiftevis inde fra og ud, så efter den sidste friktionsdisk, skal der sidde en skive/ring der hedder ”set spring”, så en koblingsplade mere og så en skive/ring der hedder ”cluch disk spring” og så ”clutch disk spring seat” før man monterer cluch hubben. Disse ydre skiver synes jeg mangler på min. Er det sikkert at dette er en fejl (alt andet synes at være i orden) eller kan det være fordi det ikke er den originale motor? (min motor er 6 gears, men alle andre steder står der at den bør være 5 gears)

Håber i kan hjælpe. På forhånd tak: Søren Bobek


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kobling på honda twin motor (cm400t)
Kommentér på:
kobling på honda twin motor (cm400t)

Annonce