2.174 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

125 ccm yamaha crosser hakker, 125 ccm yamaha crosser hakker,

hejsa, jeg har fået fat i en 2 takter 125ccm crosser, den hakker helt vildt når det kommer op i omdr, og vil slet ikk tage omdrejninger, har renset alt, og har da også hjulpet lidt, men den trækker stadig slet ikke og 4 takter helt vildt, det skal siges at holder den i neutal fiser den lige op i omdr med det samme, uden kvaler, er det fordi dysen skal være mindre? tændrør er også helt sort? kan det være slidte stempelringe? håber i kan hjælpe mig, mvh patrick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  125 ccm yamaha crosser hakker,
  • #1   23. dec 2012 når den 4 takter får den for meget at leve af...sorte tænderør kunne også tyde på det.......tændrørs ledning/hætte er de iorden tænker om gnisten springer

• #2   23. dec 2012 nu er det jo en gammel maskine fra 78, så har tjekket alle ledninger som det første, og de er fine, og ville også mene den får for meget, det jeg bare ikk forstår er at tidligere ejer har kørt rundt på den, haft karburator af og sat den på igen, og nu køre den sådan, har en ekstra maskine til reservedele, den har samme størrelse dyse som denne, så kan desværre ikk bare lige bytte sådan smiley har prøvet at stille på skruerne, ( luft og tomgang ) men det hjælper jo lige lidt, skal jeg antage at tidligere ejer har løjet og slet ikk kørt på den? ikk engang hvis jeg piller filter a, kan den køre ordentligt, selv der firtakter den smiley

• #3   23. dec 2012 er jo svært at sige om han har været ærlig......er den tæt ved indsugning ? er det rigtigt tændrør?

• #4   23. dec 2012 udstødning stoppet?

• #5   23. dec 2012 indsugning er tæt, gummistudsen virker faktisk til at være forholdsvis ny, om det er det rigtige tændrør ? har også tænkt på udstødningen, og vil have den brændt ren i dag, tænker det at ligesom vi gjorde ved 4 gear ?

fanme rart med en der er så morgen frisk og klar med nogle løsninger, kværnen vi snakker om er en gammel luftkølet yamaha dt 125, og kan ikk finde nogle oplysninger hvad angår tændrør osv, det skal siges at mit engelsk ikke er så pisse godt, så skal ikk kunne udelukke at jeg har overset / misfortolket noget smiley

• #6   23. dec 2012 tjek om nålen i spjældet er slidt og sidder i rette hak

• #7   23. dec 2012 hvad er rette hak? den så ikke slidt ud, selvfølgelig er den brugt, men ikke slidt, den sidder pt helt i bund, altså så "splitten" er i toppen af nålen, pg nålen er helt i bund, har prøvet at hæve den, men så trækker den bare slet ikke

• #8   23. dec 2012 nogle der evt ved hvor man kan købe dyser til den? billeder af karburator samt dyse kan hurtigt fremskaffes til hjælp?

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #9   23. dec 2012 Når du hæver nålen, får den mere benzin.
    Jeg vil tro den kører med et B7 (NGK)
    Går den bedre lige inden den går tør?
    Godt råd at kigge til udst, du kan prøve uden.
    Frisk benzin. - karburatoris?

• #10   23. dec 2012 Kompression ???

• #11   23. dec 2012 niels b, har nu tjekket tændrør, det er et b8 (NGK) tændrør, den kan sagtens køre og starter i første hug, når den er gennemvarm kan jeg køre den op på 7000omdr hvorefter den begynder at hakke, det kan jeg så gøre i henholdsvis 1,2,3 i 4 er det ved 6500omdr og falder helt ned til 4000omdr i 6 gear, hvis jeg holder den i fx 3 og får den op til der hvor den begynder at hakke og 4 takte kan jeg ved at slippe gassen hurtigt og give gas igen hurtigt, få den til at trække i et splitsekundt som den skal, men efter hakker den igen, når du skriver kigge til udstødning, mener du så at jeg skal få den brændt igennem? benzinen er godt og vel 3 dage gammel, og den holder i værkstedet i 16grader plus smiley

hvad angår kompression sys jeg ikk der er særlig meget på den, men den starter i første hug

• #12   23. dec 2012 kan også være avanceringen på tændingen , lader til den skal et par grader tilbage
    ved at stille den langt frem starter den nemmere men mister kræfter og pusten på toppen

• #13   23. dec 2012 Mål din kompression. Hvis den ikke er iorden kan du justere og skifte dyser, fra nu og til du bliver 100. Uden bedring smiley den SKAL være over 1:8

• #14   23. dec 2012 over 1:8 det beskriver ikke meget om hvor mange psi der kan forventes !?!

• #15   23. dec 2012 1:8 er kompressionsforholdet og squishmål ændres enten med tykkere/tyndere bundpakning
    kompressionen måles i psi.

• #16   23. dec 2012 urban viking, den trækker jo fint i første, den går også på rullen i første, men dør total jo længere op i gear du kommer, har max haft den oppe på 60km/t, med møg ringe optræk i de andre gear. og som du skriver bliver jeg nød til at vide psi.

• #17   23. dec 2012 prøv nu at stille tændinen tilbage smiley trækkraft er relativt i første gear , der kan en trædecykel også køre på baghjul

• #18   23. dec 2012 Urban.. Nu gør du ganske simple ting besværgeligt smiley

Kompressions forhold måler "alm" brugere i ?:1

Da det er disse fabriks oplysninger der er alm. Tilgængelig.

At man på mange kompressions målere også kan udlæse psi. Er intet bevendt når man ikke aner hvad trykket bør være.

Mål komp. Er den lav, har du fundet fejlen smiley

• #19   23. dec 2012 Kompressionsforholdet er 8 dele presses sammen til 1 del ... din kompressionsmåler er noget avanceret hvis den kan udmåle kammer og stempelvandring samt boring

tror det er dig der blander lidt ting sammen eller måske bør google mere !?

• #20   23. dec 2012 Urban.

Nu er det jo fuldkommen ligegyldigt, om et forbrændingskammer på 1000ccm trykkes sammen til 100ccm. eller et kammer på 125ccm trykkes sammen til 12,5ccm. det tryk der udmåles er nøjagtig det samme. 10:1 og omregner man det til psi eller kg/m så er det også det samme.

stempelvandring og boring er komplet ligegyldige informationer når kompressions forholdet skal måles. dette gøres i tryk, som for alle os dødelige er lettere at huske og forstå i bar eller ?:1

Eftersom 1 bar er ca 14 psi så vil et kompressions forhold på 1:10 være ca 140 psi.

Det er noget lettere at kigge på bar måleren ( ?:1) hvis du spørger mig..

Kommentér på:
125 ccm yamaha crosser hakker,

Annonce