5.378 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Thomas B
Thomas B
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38

Kompressor Kompressor

Hej,

Jeg overvejer at købe mig en kompressor til hobby brug.

Det jeg regner med den hovedsageligt skal pruges til er sprøjtemaling og sandblæsning.

Lidl har i øjeblikket sådan en billigt til salg (link fjernet)

Er der nogen af jer der kan råde mig til, om den vil kunne dække mit behov, eller om jeg skal op i noget stører? eller måske har et helt andet foreslag?

mvh
Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressor
  • #1   28. okt 2012 stark har en stanley kompressor til 995 kr. den ville jeg nok vælge frem for lidl

• #2   28. okt 2012 http://www.e-pages.dk/stark/688/

• #3   28. okt 2012 Tror desværre ikke den er stor nok til sandblæsning.

• #4   28. okt 2012 sprøjtemaling kræver for bedst resultat en lufttørrer..... (ikke gratis)

og en rigtigt sandblæser kræver MEGET luft! en lille punktsandblæser kan den godt trække.

Både biltema og Harald har 3 fase kompressorer i programmet, de kan være værd at kigge på.

• #5   28. okt 2012 Du skal op i min 50 L tank
    Jeg har en kompressor med en 50L tank som jeg har koblet to 33kg gasflasker til hvor der er monteret ventil ,monumenter og lyn koplinger så jeg også kan tage med det dur he he

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#7   28. okt 2012 Det er bare et stille og holigt hyggeprojekt, så det behøver ikke være 100% prof smiley man regner med at det kun kan blive bedre end med spraydåse.

Som du nok kan høre har jeg ikke meget erfaring på området, så kan du fortælle mig hvad en 3 fase kompressor er og hvorfor det er sådan en jeg skal lede efter? Har også haft øje på både en i Harlad og Biltema, men så kom Lidl's tilbud lige på banen.

Mht sandblæsning, så er det jeg skal ha sanblæst et par MC fælge og en mc tank, kan jeg gøre det med en punktsandblæser (har set en i harald)

• #8   28. okt 2012 spray dåse er meget bedre end malersprøjte uden vandudskilder da vand i luften kan give bobler med tiden :-S

3 fase = 400 volt = kraft = mere kapacitet (l/min)

en stor tank giver færre starter, men er i sig selv ikke et krav. Dog vil jeg medgi at 50 - 90 liter burde være passende.

nej en punktblæser er kun til stenslag og lignende. Ikke til større arbejde!

• #9   28. okt 2012 Den kan nemt bruges til hobby brug... Jeg har selv en lignende... Du skal bare holde nogle pauser for at den kan følge med..

• #10   28. okt 2012 enig, den er fin til hobbybrug, pumpe dæk og lignende.

men ikke egnet til sandblæsning og maling med sprøte smiley

• #11   28. okt 2012 Nok bedst til pris
    http://www.harald-nyborg.dk/p5888/scheppach-kompressor-2-5hk-16l

men sandblæsning kræver meget og den kan ikke klare det godt nok kender en der har 2 stk af dem og det er ikke for meget

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#12   28. okt 2012 Fedt med så mange hurtige og gode svar, mange tak for det!

Som jeg efterhånden kan se så er der enighed om at jeg ikke vil kunne bruge den fra lidl til det jeg gerne vil. Hvis jeg vil sprøjtemale så er http://www.harald-nyborg.dk/p5888/scheppach-kompressor-2-5hk-16l Det bedste bud da den har vandudskiller.

mht sandblæsning så kan jeg godt glemme det på hobby niveau smiley korrigere mig endeligt hvis jeg tager fejl der.

Er der nogen af jer der har nogle ideer til hvordan jeg får fjernet den eksisterende maling på mine fælge? Vil meget gerne undgå at sidde og slide med sandpapir.

• #15   28. okt 2012 Vandudskiller er ikke helt det samme som en køletørrer smiley så mit råd er stadig at holde sig til spraydåserne eller få dem pulverlakeret. Det er billigt og holder ofte bedre smiley

En 4 hk kan godt fodre en hobby sandblæser hvis blot man husker at give den en pause ind i mellem. Da en stempelkompressor har det med at blive temmelig varm hvis den kører kontinuerligt.

Hvis det er en engangsforestilling, kan man ofte få stumperne sandblæst ude i byen lige så billigt som man kan købe udstyret for!

Når det er sagt er en kompressor uundværlig på et værksted, når man først har haft en :o)

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#16   28. okt 2012 Hej Per

Jeg vil helst gøre alt på mit projekt selv, så derfor er jeg ikke meget for at få en prof til det, men noget kan tyde på at jeg bliver nødt til det her. Hvad tror du det vil koste for et par fælge?

• #17   28. okt 2012 Jeg forhørte mig her i sommer hvad det skulle koste at sandblæse et par fælge. De ville ikke give en konkret pris, da det kunne variere, hvor drøjt det ville være at få malingen af, så tilbuddet begge steder var 600,- i timen

• #18   28. okt 2012 Godt nok herovre i det mørke, men prøv at få RanLak i Randers til at giv et bud på sandblæsning og pulverlak. Så har du en realistisk pris at gå ud fra og det koster jo ikke andet en portoen at sende dem smiley

• #19   28. okt 2012 Noget i stil med denne så begynder det at virke http://www.dba.dk/stenhoej-kompresor-stenhoej/id-86904982/
    Og så en TYK Slange på

Så køre det for dig http://www.dba.dk/skruekompressor-koeletoerrer/id-86271022/

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#21   28. okt 2012 Jeg kan se at hvis jeg skal ha noget der kan bruges, skal jeg lave mange MC'er før den er tjænt hjem. Henrik, tror jeg prøver dit forslag i Randers, eller ser mig om efter noget herover på øen. Og så går jeg igang med spary dåserne, som egentligt også var den oprindelige plan.

Mange tak for de mange gode svar!

• #22   28. okt 2012 Du skal kigge på hvor mange L luft den kan klare i min. den der er linket til længere oppe smider 280L ud i min, det er bestemt ikke nok hvis du vil male. Har selv købt en i harald en 2cyl der klare 440L i min. og mener den kostede omkring 2500. Og det er nok noget lignende det du skal op i. Og så er det bare at få en vandudskiller smidt på hvis det ikke allerede er, så kan du sgu fint bruge den til at male med. Det med at man hele tiden skal holde pauser så den kan bygge tryk op bliver man rigtig træt af i længden så hellere give lidt ekstra.

God fornøjelse med projektet. Og det er helt klart sjovest at lave det hele selv :))

• #23   28. okt 2012 Har lige sprøjtet en masse på min bil... læs kølerhjelm og skærme... der brugte jeg en harald skrald 2½HK kompressor med en vandudskiller fra biltema til 80 kr resultatet blev prof. men man skal bare være forberedt på de mange start stop, kompressoren blev meget varm til sidst

• #24   28. okt 2012 Thomas, du giver bare mig hjulene med til Malmø. Jeg har brugt Ahnelöv her i Malmø. 500 svenske for 2 fælge, mener jeg

• #25   29. okt 2012 Har givet 600kr for få blæst 4 fælge her i byen smiley

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#26   30. okt 2012 Mange tak Steffen ! Tror dog jeg bliver nødt til at sende fælgene til en prof.

Tak for tilbudet Jabbekot! det er bestemt ikke umuligt at jeg vil benytte mig af det tilbud smiley

Kim, er "her i byen" Randers?

Kommentér på:
Kompressor

Annonce