4.615 visninger
|
Oprettet:
samtaleanlæg. {{forumTopicSubject}}
hej.
er der nogen der har erfaringer med samtaleanlæg i hjelme?
skal man købe et færdigt produkt eller kan man købe et sæt og sætte i sin egen hjælp?
håber på hjælp.
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
i mine schubert hjelme ingen støj Kunne snakke i tlf op til ca 160 Km/t
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
Jeg fik det byttet til Cardo G9. Det virker.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
http://www.youtube.com/watch?v=P0m_RseMrok
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 155
De kører via bluetooth. og rækker rimeligt godt.
Vi bruger appen motolky til vores tlf.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 128
apr 2006
Hvad angår motolky (alle andre lignende apps), så skal disse køre og være aktiv på din telefon. Kobling via tlf.ørebøffer eller andet BT-koblet headset. Hvis noget går galt undervejs, f.eks. I bliver afkoblet eller du blot skal betjene "noget" undervejs, så kræver det parkering, løsning af problem og køre igen. Meget...meget bøvlet, og noget jeg bestemt ikke vil anbefale som seriøs Intercom - måske på små smutture, hvor en "problem-solve" ikke betyder alverdens. Men hvis du kører langture og skal have noget der bare virker, så skal du "imho" over i noget udstyr som er lavet til formålet. Og det kan så være én af ovenstående løsninger.
Dem af jer som er yderst kritiske overfor Schubert's SRC system vil jeg delvis give ret - men ikke mere! Første udgave var baseret på Cardo G4 og der er sidenhen udsendt opdateret firmware, som selvfølgelig kræver at I får installeret. Kendte problemstillinger ift. håndtering/betjening er for længst løst - dette gælder dog ikke for radiodelen (igen - gældende for 1'st edition), hvor man kunne miste radiosignal/RDS undervejs pga. dårlig antenne. Flere har løst dette problem ved montage af ekstra/længere antenneledning. I 2'nd udgave og de nye hjelme har Schubert adresseret problemet- og løst det. Forøvrigt kan Cardo G4/G9 og Schuberts "systemer" tale sammen.....
jun 2004
apr 2006
dec 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 1 Svar: 16
jun 2004
apr 2006
apr 2006
Og slutteligt... Cardo *ER* altså det samme som SRC, så... forskellen er blot placeringen af knapperne!
feb 2007
Jeg har forlængst opgivet at bruge radioen, så i dag bruger jeg det kun til "bike to bike" og til GPS (Zumo 660). Når jeg kun har connected GPS'en, går det som regel godt nok, men en gang i mellem bliver forbindelsen afbrudt, og jeg er nødt til at genskabe den manuelt.
Hvis jeg bruger "bike to bike" er det særdeles ustabilt. Ofte er det en kamp blot at få skabt forbindelsen når vi tænder for SRC anlæggene, selv om vi står lige ved siden af hinanden. Vi må ofte tænde og slukke flere gange før det lykkedes. Når vi kører mister vi ofte forbindelsen selv om vi er ganske tæt på hinanden, og er ofte nødt til at slukke og tænde igen for at genskabe den. Vox'en er også elendig. Den kan ikke justeres og er ofte meget svær at åbne, og når den endelig åbner, går der adskillige sekunder før lyden går igennem.
SRC skruer, som de fleste andre systemer, selv op for lyden, når den omgivende støj stiger, Desværre er forstærker/højttalere så elendige at lyden forvrænger, når der er skruet helt op.
GPS lyden er prioriteret over "bike to bike" lyden. Jeg vil gerne have de omvendt, og på mange andre anlæg, kan man selv angive prioriteringen mellem de enkelte indgange.
Det eneste der har levet op til løfterne er rækkevidden. Når det endelig virker er rækkevidden ca. 300 m, når der er helt fri sigt mellem de to anlæg.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 470
Nemt at forbinde og lyden er fin. Jeg kører med ørepropper og lyden på max, så hører man intet vindstøj.
God batteritid
Virker godt sammen med mobil
apr 2006
Jeg kører selv (primært) med Interphone, men har ved flere lejligheder haft både Cardo/SRC, SENA m.fl. Som udgangspunkt kobler jeg aldrig GPS - gider bare ikke høre på anvisninger der afbryder Intercom, telefon eller radio/musik. Jeg holder jo alligevel øje med GPS-skærmen. Som Kim angiver, så er lyden fantastisk i Interphone og dens Intercom-håndtering second-to-none. Det er yderst sjældent at jeg kobler Intercom ud pga. fartstøj, den står konstant åben hvormed "vi" blot kan snakke og chit-chatte. På trods af at Intercom står åben og er aktiv hele tiden, så har vi alligevel batteritid til 10-12T, hvilket er fint hvis vi har en dagstur der trækker ud.
feb 2007
samtaleanlæg.