{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  samtaleanlæg.
  • #1   22. okt 2012 jeg havde midland bt2 det fungerede fint dejlig lyd og til begge øre
    i mine schubert hjelme ingen støj Kunne snakke i tlf op til ca 160 Km/t

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #2   22. okt 2012 Flere hjelmproducenter har deres "egne" som passer direkte ind i hjelmen. F.eks. har Schubert deres SRC system, som Cardo har udviklet og lavet til dem. Du kan også købe Cardo "as is" - f.eks. G4 der også er basis for Schubert's SRC - og senere vil de opdaterede SRC/Schubert være baseret på G9. Desuden kan du fra SENA finde nogle spændende løsninger som også får meget ros. Hvis du ikke bruger Schubert og vil have noget godt, så skulle du tjekke Interphone ud. Deres kvalitet og priser går du aldrig galt i byen med. Hvis det handler om "Intercom", dvs. samtale imellem driver og co-driver, så kunne Interphone F3 være det helt rigtige og prisattraktive valg. Sættet er nemt at montere og tilpasse til alle hjelme og kan kobles med GPS, mobiltelefon og imellem to hjelme. Hvis du vil have en nyere udgave med mulighed for samtale imellem flere bikere, så er F5 måske det bedste valg? Så får du radio og andre koblingsmuligheder med også. Fælles for alle de nævnte er, at de alle bruger Bluetooth - altså ingen ledninger til/fra hjelmen.

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   22. okt 2012 hvordan er lyden? jeg vil nok mest for brug for tilkobling til mobil. (radio-musik)

• #4   23. okt 2012 Jeg syntes det har en god lyd der er jo ikke så meget Bas på men det er fint

• #5   23. okt 2012 Schuberts SRC ville jeg ikke købe. Mange, incl. mig selv, har kun haft problemer med det.
    Jeg fik det byttet til Cardo G9. Det virker.

• #6   23. okt 2012 Easy hvis du bare skal høre musik

http://www.youtube.com/watch?v=P0m_RseMrok

• #7   23. okt 2012 tja hvis man har en iphone eller android telefon hver. Så kan man bruge dem.
    De kører via bluetooth. og rækker rimeligt godt.
    Vi bruger appen motolky til vores tlf.

• #8   23. okt 2012 Jeg har Schuberths SRC system. Det er lækkert integreret i hjelmen, men det virker ikke særlig godt, så jeg vil fraråde dig at købe det.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#9   23. okt 2012 Hvis det handler om musik og telefon, så ville jeg blot købe en billig Cardo, som ofte er til salg på eBay. Alternativt smide nogle ørebøffer i øret og koble direkte på din telefon.

Hvad angår motolky (alle andre lignende apps), så skal disse køre og være aktiv på din telefon. Kobling via tlf.ørebøffer eller andet BT-koblet headset. Hvis noget går galt undervejs, f.eks. I bliver afkoblet eller du blot skal betjene "noget" undervejs, så kræver det parkering, løsning af problem og køre igen. Meget...meget bøvlet, og noget jeg bestemt ikke vil anbefale som seriøs Intercom - måske på små smutture, hvor en "problem-solve" ikke betyder alverdens. Men hvis du kører langture og skal have noget der bare virker, så skal du "imho" over i noget udstyr som er lavet til formålet. Og det kan så være én af ovenstående løsninger.

Dem af jer som er yderst kritiske overfor Schubert's SRC system vil jeg delvis give ret - men ikke mere! Første udgave var baseret på Cardo G4 og der er sidenhen udsendt opdateret firmware, som selvfølgelig kræver at I får installeret. Kendte problemstillinger ift. håndtering/betjening er for længst løst - dette gælder dog ikke for radiodelen (igen - gældende for 1'st edition), hvor man kunne miste radiosignal/RDS undervejs pga. dårlig antenne. Flere har løst dette problem ved montage af ekstra/længere antenneledning. I 2'nd udgave og de nye hjelme har Schubert adresseret problemet- og løst det. Forøvrigt kan Cardo G4/G9 og Schuberts "systemer" tale sammen.....

• #10   23. okt 2012 Kører man med tykke handsker, så er knapperne på SRC alt for små.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#11   23. okt 2012 smiley er alle knapper på ens MC ikke for små med tykke handsker?

• #12   23. okt 2012 ja fruen og mig har kørt m cardo q2 (bike to bike) de sidste 5 år uden bøvl der er en god lyd , er nemme at bruge , holder strøm en hel dag også selv om jeg hører radio ind i mellem alt andet støj som kan forstyrre en god melodi , nem at instalere hvis man er lidt fingernem, der er god lyd også når man kører stærkt (160-170 på motorvej) tror dem der ringer at man sidder hjemme i sofaen så lidt støj oplever de.

• #13   23. okt 2012 Knapperne på Cardo G9 er større og meget nemmere at betjene med tykke handsker. smiley (End dem på SRC)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#14   23. okt 2012 @Matthias H.M: Sådan noget vrøvl... og for at der ikke skal gå ordkløveri i sagen har jeg vedhæftet Cardo's knapper herunder - på næste billede ser du SRC! Faktisk er der blot tale om HVOR de respektive knapper er placeret og ikke så meget størrelsen. Jeg kan godt forstå, at du nemmere kan betjene knapper som sidder vandret på siden af hjelmen - og ikke under hjelmen på kravestykket - men SRC-folk kunne med sindsro berette om, at deres knapper sidder ét og samme sted - hvilket så ikke er tilfældet med G9 - der har du knapper på siden såvel på toppen/kanten. Skulle man vitterligt tale om "gode" eller "dårlige" knapper ift. størrelse og placering, så er der bestemt ikke meget som slår Interphone - der kan du tale STORE og ganske få knapper! smiley

profilbillede
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#15   23. okt 2012 ...og her har du Schubert SRC

Og slutteligt... Cardo *ER* altså det samme som SRC, så... forskellen er blot placeringen af knapperne! smiley

profilbillede
  • #16   25. okt 2012 Jeg har hele tiden kørt med nyeste firmware. Som jeg husker det, er der kun kommet to opgraderinger. Opgraderingerne har da også hjulpet lidt, men det er desværre stadig elendigt. Det ene af anlæggene har vi fået byttet to gange, fordi det gik helt i stykker.
    Jeg har forlængst opgivet at bruge radioen, så i dag bruger jeg det kun til "bike to bike" og til GPS (Zumo 660). Når jeg kun har connected GPS'en, går det som regel godt nok, men en gang i mellem bliver forbindelsen afbrudt, og jeg er nødt til at genskabe den manuelt.
    Hvis jeg bruger "bike to bike" er det særdeles ustabilt. Ofte er det en kamp blot at få skabt forbindelsen når vi tænder for SRC anlæggene, selv om vi står lige ved siden af hinanden. Vi må ofte tænde og slukke flere gange før det lykkedes. Når vi kører mister vi ofte forbindelsen selv om vi er ganske tæt på hinanden, og er ofte nødt til at slukke og tænde igen for at genskabe den. Vox'en er også elendig. Den kan ikke justeres og er ofte meget svær at åbne, og når den endelig åbner, går der adskillige sekunder før lyden går igennem.
    SRC skruer, som de fleste andre systemer, selv op for lyden, når den omgivende støj stiger, Desværre er forstærker/højttalere så elendige at lyden forvrænger, når der er skruet helt op.
    GPS lyden er prioriteret over "bike to bike" lyden. Jeg vil gerne have de omvendt, og på mange andre anlæg, kan man selv angive prioriteringen mellem de enkelte indgange.

Det eneste der har levet op til løfterne er rækkevidden. Når det endelig virker er rækkevidden ca. 300 m, når der er helt fri sigt mellem de to anlæg.

• #17   25. okt 2012 Har Interphone F3 og det virker super godt.

Nemt at forbinde og lyden er fin. Jeg kører med ørepropper og lyden på max, så hører man intet vindstøj.

God batteritid

Virker godt sammen med mobil

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#18   25. okt 2012 Peter T: Det lyder sgu' da trist med din SRC oplevelse. Det er ikke noget jeg har hørt om tidligere, og kender da en del som bruger SRC med stor succes. Hvad angår prioriteringen ift. GPS, radio/mobil/intercom, så kunne du jo blot undlade at koble GPS ind over, dvs. at du blot kobler din telefon direkte til SRC. Så har du kun SRC-funktioner og ikke GPS.

Jeg kører selv (primært) med Interphone, men har ved flere lejligheder haft både Cardo/SRC, SENA m.fl. Som udgangspunkt kobler jeg aldrig GPS - gider bare ikke høre på anvisninger der afbryder Intercom, telefon eller radio/musik. Jeg holder jo alligevel øje med GPS-skærmen. Som Kim angiver, så er lyden fantastisk i Interphone og dens Intercom-håndtering second-to-none. Det er yderst sjældent at jeg kobler Intercom ud pga. fartstøj, den står konstant åben hvormed "vi" blot kan snakke og chit-chatte. På trods af at Intercom står åben og er aktiv hele tiden, så har vi alligevel batteritid til 10-12T, hvilket er fint hvis vi har en dagstur der trækker ud.

• #19   26. okt 2012 Jeg kobler aldrig min mobil til hverken GPS eller SRC. Det er GPS lyden jeg gerne vil høre. På grund af den, efter min mening, uheldige prioritering sætter jeg som oftest GPS'en på mute, når jeg anvender "bike to bike".

Kommentér på:
samtaleanlæg.

Annonce