{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.391 visninger | Oprettet:

Strømsvigt Honda VFR 750 {{forumTopicSubject}}

mangler et godt fif til at løse et strømproblem. Kørte i tørvejr i maj - efter ca. 30 km koblede jeg ud og motoren gik i stå. Batteriet kunne herefter ikke trække starteren rundt, men når jeg påvirkede startknappen gik lyset ud i alle lyskontakter (blev meget svagt). Fik den til sidst løbet i gang. Da batteriet var fra 2004, tænkte jeg, at det var faldet sammen og købte et nyt - herefter no problemos indtil for 14 dage siden. Kørte ad Helsingørmotorvejen i tørvejr. Pludseligt begyndte de forskellige instrumenter af "falde ud" (er elektroniske), da jeg kom til enden af motorvejen koblede jeg ud, og motoren gik ud. Samme historie som sidst. Fik den løbet i gang til sidst. Næste dag startede den fint på starteren. Efter ca. 15 km begyndte instrumenterne at falde ud. Jeg slukkede for alt lys og alt virkede godt, tændte det igen og fejl på instrumenter. Jeg påvirkede langt lys og motoren gik ud. Jeg slukkede for alt lys og jeg kunne starte motoren igen. Har efter hjemkomst tjekket at relæer til hovedlys og langt lys virker (de klikker ved tænd/sluk) - er der nogen, der har gode ideer til fejlkilder??
/Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strømsvigt Honda VFR 750
  • #1   7. okt 2012 Jeg tror at din ensretter er stået af.. Prøv om du kan få fat i en schnabel.. Prøv at kigge på vfrforum.dk

Ensretteren er i hvert fald et kendt problem på en vfr.. Nok også det eneste problem der kan findes på sådan en.

Ved dog ik om det er den på din viffer... Men det er et bud.

• #2   7. okt 2012 Helt sikkert ensretteren

• #4   7. okt 2012 Enig med H.H, og det samme var i øvrigt oppe i går. Søg i forum inden I spørger..

• #5   8. okt 2012 Tjekker det ud senere i dag - tak for indlæggene, altid godt med nogle fif fra kassen:-)

• #6   8. okt 2012 oplad batteriet og kontroller ladning af batteriet monteret på mcen
    lader den ikke nok 12,5 - 14,5volt så er ensretteren sikkert kaput , dog kan ensretteren også overlade og koge dit batteri

• #7   8. okt 2012 Hej hjælpsomme mc.ister fik yderliger et godt råd om at tjekke stelforbindelsen, da en dårlig stelforbindelse også vil kunne give de beskrevne fejl. Vender retur med lidt status, når jeg har tjekket de forskellige fejlmuligheder.

• #9   9. okt 2012 Stelforbindelsen på motoren var smuk og ren (som på en rigtig Honda:-)), men minusforbindelsen på batteriet var lidt løs - har strammet den og skal have tjekket det på vejen (skal dog lige have samlet cyklen igen). Inden da vil jeg lige tjekke ensretteren. Min erfaring med "døde" ensrettere er dog, at de enten virker eller ikke virker. Fejlene optræder ikke periodiske. Symptomet er at cyklen går i stå, når den kommer under ca. 3000 rpm, men i mit tilfælde fungere det mest ok - lige indtil.....

• #11   10. okt 2012 Ok, point taken - har tilgode at tjekke den, men vil gøre det en af dagene. Bøvler også med en forgaffel, der giver en trals kliklyd/knæklyd uder nedbremsning. Skal have den afmonteret og tjekket. Har gået broerne igennem, skiftet kronrørslejer, haft fjedrer ude en gang og samlet det hele, men den klikker stadig på finalen under nedbremsning, når man f.eks. skal bremse for rødt og under 3000 rpm:-)

Kommentér på:
Strømsvigt Honda VFR 750

Annonce