754 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hyo GT650 vil ikke altid starte? Hyo GT650 vil ikke altid starte?

Det har regnet en del igår og inat, og jeg skulle starte biken, men den ville sku ikke. Kørte på starteren til batteriet næsten var fladt. Så satte jeg en lader til, rev lidt i de forskellige stik, kørte lidt på starteren, og så startede den?!
Efter at have kørt 10 min skulle jeg lige til bageren.. Da jeg kom ud igen var der samme problem, og da batteriet næsten ikke havde mee i sig, ventede jeg lidt og ringede lidt rundt.
Så skulle jeg til at gå fra den, men så for sjov prøvede jeg lige igen, og så startede den sku.

Hvordan kan det lade sig gøre, at en motor køre fint, men ikke kan starte? Det har jeg aldrig forstået. Det er jo bare en karburatorcykel.

Tænker at det kan være nogle stik til tændspole eller tændkabler eller sådan noget, men det kunne jo være at nogle herinde har prøvet det før.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyo GT650 vil ikke altid starte?
  • #1   20. sep 2012 Batteriet lader måske ikke ordenlitg og er lige på grænsen til at kunne starte, eller ej..

Men start med at måle efter om den lader ?

• #2   20. sep 2012 Jo. Batteriet er fint, og den lader fint.

• #3   20. sep 2012 Spænd til cdi modulet der magler gennem tændingslåsen, eller "forsvinder" undervejs

• #4   20. sep 2012 Måske der er fugt i et stik, hvor der sidder en ledning fra tændingen der fortæller tændspolerne, hvornår de skal gniste eller sådan noget, tænker jeg. Men igen, når den først kører, så kører den jo fint? Jeg har lavet ekstra stel til tændspolerne, så jeg går ikke ud fra at det kan være dem.

• #5   20. sep 2012 fugt , eller løs forbindelse... tjek... tjek..

mvh

• #6   20. sep 2012 Nå, jeg troede at den ladede ordentligt. Den lader, men med alt for lav spænding, så jeg tjekkede modstand på ensretteren, og der er en af benene hvor den giver mere modstand. Efter den er blevet kold får jeg nogle andre værdier. Så det er forhåbentligt bare sådan en ny jeg skal have fat i.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #7   20. sep 2012 Det ændrer jo ikke ved at den starter eller ikke starter tilfældigt, når der er nok power til at trække motoren rundt.

Det er med garanti noget ir i et stik.

• #8   20. sep 2012 Når jeg kører på starteren, og så slutter et bilbatteri til, så starter den lige med det samme. Ingen pis. Også hvis den står med bilbatteriet sat til, og jeg så trykker, så starter den lige med det samme.

Går ud fra at starteren kun rykker motoren op på xxx omdrejninger, men når jeg så sætter bilbatteri til, kan man hører at startmotoren får mere power, og så starter den med det samme. Hvis den kører, og jeg giver gas, måler jeg ca. 12 volt som springer lidt op og ned, og den skal helst over 13-14 volt. Det kommer den slet ikke, så det må vel være ensretteren.

• #9   20. sep 2012 kan nemt være et stik fra laderen/ensretteren og til batteriet der er irret eller brændt så den laver spændingsfald over stikket i form af varme. Kontroller alle stik før du køber ny ensretter

• #10   20. sep 2012 Ok. Det vil jeg gøre.

• #11   20. sep 2012 Har lige målt, og der var ingen modstand, så det skulle være fint nok. Må prøve med en ny.

• #12   21. sep 2012 Har en kollega med en TL-S der ikke ville lade, han vare forbi Schnabel på nørrebro, han havde skiftede laderegulator da han ikke kunne finde andre fejl. Schnabel bruget ½ time, målte lidt, og pegede til sidst på et stik(var muligvis oppe ved sikrings boxen, husker jeg ikke), der er fejlen den måler en 1 ohm for meget. Han fik en ledning med en sikring på med hjem, som blev sat uden om stikket og det har virket lige siden. Kostede 500kr

• #13   21. sep 2012 Jeg måler fra ensretteren og direkte på batteriets poler. Det må vel være det ultimative.

• #14   29. sep 2012 Fandt du fejlen ?

• #15   29. sep 2012 Ja, fandt frem til at det måtte være ensretteren, så burde have den nye på tirsdag smiley

De er kendt for at ensretterne går, så jeg har købt en fra en anden model.

• #16   30. sep 2012 Okey. Min drillede lidt i går nemlig med samme problem, men det var minus-stikket på batteripolen som var blevet drejet lidt og var lidt irret. Det blev renset og isoleret med iso-tape, og nu er der ingen problemer smiley

• #17   30. sep 2012 Nå? Jamen det må jeg lige se på.

Tak for tippet.

• #18   30. sep 2012 Selv tak - du kan lige skrive når du har fundet problemet smiley

• #19   30. sep 2012 Jep.

Kommentér på:
Hyo GT650 vil ikke altid starte?

Annonce