{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Andre karburatorer? {{forumTopicSubject}}

Jeg går lidt og lejer med ideen om at skifte karburatorene på den lille gixxer ud. Fra standart sidder der 2 stks Mikuni BSW 27, hvilke er dobbeltkarburatorer. Jeg vil ikke skifte med den idé at få mere effekt, men kun respons, og så det at komme af med filterboksen vha. påsættelse af åbne clamp-on filtre (formegentlig K&N).

Standartkarburatorene er på 27mm til hver cylinder, hvilket jeg synes er mere end rigeligt (eller hva?) - det er jo kun 62,5ccm de hver især skal føde.
Jeg tænkte så i at finde nogle fladspjæld istedet, men hvor og hvilke?? Selvom de originale er 27mm, er det jo stadig den lave ende af skalaen!

Simon.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre karburatorer?
  • #1   19. jun 2006 Har lige lavet lidt excel udregninger... Og fundet frem til at hvis hver karb kun skal føde en cylinde ( imod 2 før), og samtidig går over til fladspjælds karb.

    Så skal du have ca. 19-20 mm


  • #2   19. jun 2006 Og fedt projekt!!! Skriv endelig om det hvis det bliver til noget... Det er knallert karburatorer du skal ha fat i.
    Søg evt her (link fjernet) --> Stumpemarked


  • #3   19. jun 2006 Hvordan er du kommet frem til det, Kristoffer?

    Desuden tror jeg ikke jeg ved egen hjælp kan få 4 stks ikke sammenhængende karburatorer til at sidde ordenligt sammen! smiley Leder derfor efter en type, der er beregnet til "serie-forbindelse"..

    Dertil var det jo også sådan, at de 27mm nævnt tidligere, er til HVER cylinder.. Altså godt nok var det 2 dobbelt karburatorer, men det er dog ikke sådan, at der kun er et spjæld til at føde to cylindere i hver karburator - nej der er to! smiley


  • #4   19. jun 2006 Ahaa...
    Ved i excel at få en indsugningsareal/cylindervolumen ratio... og så bare bytte rundt...
    Jamen så skal du vel prøve at finde nogle på ca. 24-25mm


  • #5   19. jun 2006 c

  • #6   19. jun 2006 Hvis du vil have god respons og bibeholde den originale karburator diameter kan Mikuni's karburatore anbefales.
    Kig på TMX27 Powerjet, andre der er værd at kigge på er Mikuni TM24 og TM28.
    Så er der også Del'orto VHST26 eller VHST28, der er også VHSA28. Har erfaring med både VHST, VHSA og TM, det er alle gode karburatore med rigtig god respons. Dog kun TM modellerne der har helt fladsspjæld, men hvis du kan overleve D-spjæld eller at det buer let i kanten, så ville en VHSA eller VHST være at anbefale.
    Hvis du gerne vil have et meget billigt alternativ findes der mange efterligninger af Keihin PWK med D-spjæld som fåes både i 24 og 28mm, de kan fåes helt ned til 500kr pr. stk.


  • #7   20. jun 2006 Jeg har selv haft Mikuni TM24, og det var en rigtig godt karburator. Problemet er, at jeg ikke umiddelbart kan bruge scooter/knallert karburatorer, da de ikke er beregnet til at sætte i "serie". Jeg skal have en karburator, der kan sidde således, at gas og vakuum (til benzinhane) kan forbindes til én enkelt tråd/arm/slange. Dertil skal synkroniseringen jo være optimal..

    Jeg har bare ikke lige kunnet finde den type karburatorer i så små størrelser?


  • #8   20. jun 2006 Du kan dele slangerne med Y-stykker, så de har den samme længde.

  • #9   20. jun 2006 Ja, men gasreguleringen bliver jo en helt anden sag! smiley

  • #10   20. jun 2006 Man kan få dele gaskabler, hvor det der kommer fra håndtaget bliver delt i to, så at når du vrider på håndtaget får begge karburatore præcis samme spjæld åbning.

Kommentér på:
Andre karburatorer?

Annonce