Kaburator problemer med Yamaha TDR125, Kaburator problemer med Yamaha TDR125,
Jeg har lidt problemer med min TDR125 ´94
Jeg har klippet lidt i det som jeg har postet på usenet, men der har ikke været den store respons, endnu. Måske er der nogle her, som har de vise sten...eller noet
Lørdag 17/6:
Jeg har i dag afmonteret og renset kaburatoren, og af den benzin jeg tappede ud af sv›mmerhuset, var ca 30% vand.
Tilsvarende mængde var der når jeg tappede et glas fra reservetanken, men intet at se med benzinhanen i "ON" position. Så jeg tappede af fra "ON" i en dunk, og fra "RES" i en anden. Jeg vil skyde på at jeg har tappet 0.5-0.75 liter vand af.
Desuden har jeg skiftet indsugningsmembraner, da de gamle ikke lukkede helt. Og jeg er gået fra NGK BR9ES til BR8ES, da har tildens til at sode tændrøret til. Pudsigt nok, så foreskriver Yamaha selv et DPR8EA, selv om det har et for lille gevind ??
Resultatet at den går meget mere jævnt, og at den er nemmere at starte.
Så nu skal vi bare have lidt solskin igen
-------------------------------------------------------------------
Søndag 18/6:
Jeg døjer stadig med hakken/firtakten mellem 4000-5500 rpm. Nogle som har en guide til trinmning af en delorto PHBH 28 vs ?
jeg syntes jeg har stillet frem og tilbage på luft skruen, uden dog at kunne komme det helt til livs !
-------------------------------------------------------
Mandag19/6:
kørte ca. 50 km i lørdags, uden problemer. Jeg kørte også,
uden problemer, på arbejde (7,5km) i morges.
Men på vej hjem (efter ca 5km.), begynder den at drukne igen, suk.
Når hjem i indkørslen og stopper den, hvorefter benzinen igen pisser ud af overløbet på kaburatoren .-(
Nu prøver jeg med et nyt benzinfilter, hjælper dette ikke, må jeg prøve at udskifte svømmerventilen....
Alle gode råd, modtages med kyshånd !!!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Men der er garanteret nogle der ved hvad det kan være, da mange scootere/knallerter har samme slags kabunader (bare mindre)
Det er et forsøg værd!
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
dellorto indstillings guide:
http://www.theimageplace.net/uploads/cafdaf7367.pdf
Kaburator problemer med Yamaha TDR125,