{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Performance stumper til GSX-R 1100 !! {{forumTopicSubject}}

Har lige fundet en hjemmeside med specialist i tuningsgrej til sådan en knallert som min, Jeg vil gerne have så den kan holde til det på sigt - At få tæv hele tiden og servicer motoren så den er i top - Lidt efter lidt kommer der jo mere med tiden smiley

Der er bestilt tid til mekaniker om 14 dage.. Så er spørgsmålet bare hvor meget har jeg brug for af de forskellige ting - Hvad det vil give af forbedringer etc ?
Håber der er nogle der kan svare hvad der kan betale sig at skifte og hvad der ikke er nødvendigt..

(link fjernet)

Camchain tensioner + pakning
Fordele og ulemper ?

Adjustable cam sprockets
(Bliver sådan nogle slidt ?) Får man noget ud af at skifte dem hvis man beholder sine originale knaster i ?

Heavy Duty Tsubaki camchain
(Aner ikke hvornår den er blevet skiftet) Kan have kørt alt mellem 50-80 tkm)

I same omgang bliver der skiftet over til en Barnett Kevlar kobling og den skal have stillet ventiler, da det ikke er blevet gjort i meget lang tid. Så tænker nu har jeg den alligevel åben og vil hellere skifte en ting for meget end at kører med noget der er slidt smiley

Alt skulle være preformance dele fra anerkendte mærker da jeg kun vil have det bedste på min gamle kærlighed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Performance stumper til GSX-R 1100 !!
  • #1   18. aug 2012 Ville checke topstykket for utæthed, min egen cykel havde kørt 85.000, og der var 10 af de 16 ventiler utætte, så der skulle helt nye i da de alle var så slidte at de ikke kunne slibes til så det holdt særlig længe.

    Du kan godt få lidt heste ud af justerbar knaster, og de burde holde evigt ligesom de orginale.

    Det er fint at skifte knastkæde strammeren og kæden, det er i hvert fald trælst hvis lortet springer eller hopper et par tænder over smiley


  • #2   18. aug 2012 man snakker også om en gearkasse fra en 750'er, samt topstykke fra en RF 900.

    = ca 150hk.... smiley Og komponenterne passer til hinanden.


  • #3   18. aug 2012 rf900=vandkølet
    lasses gsxr=oliekølet
    så tvivler på det passer.


  • #5   18. aug 2012 Der blev den vandkølet, men det er jo irrelevant da min er den stærke oliekølet motor som bliver brugt til drag - Den vandkølet kan ikke yde nær så meget.. Men eneste jeg ikke ved om jeg skal bestille nu er

    Adjustable cam sprockets
    (Bliver sådan nogle slidt ?) Får man noget ud af at skifte dem hvis man beholder sine originale knaster i ?


  • #6   18. aug 2012 atterman hvad mener du?
    soldier skriver at en rf 900 top passer på men det tror jeg ikke da lasses er oliekølet og en rf er vankølet 2 forskellige motorer.


  • #7   18. aug 2012 Lasse P: Få motoren skilt ad og se hvad den egentlig mangler, inden du bestiller.

  • #8   18. aug 2012 lasse alle dele der bevæger sig bliver jo slidt men der er rigtig mange km i et sæt knasthjul.
    og du kan sagten hente lidt med de standard knaster og justerbare tandhjul.
    prøv at læs lidt på oldschoolsuzuki.com der er folk der lever af at tune de gamle oliekøler.
    og mener debben giver rabat til medlemmer da de er sponsorer.


  • #11   18. aug 2012 Nu gider jeg ikke starte den helt store diskussion op, om det er løgn hvad jeg siger.

    Men en mc-mekaniker på FB skrev en dag:

    den optimale er en 1100W motor, med din (RF 900) top på, og en 6trins

    BUM!


  • #12   18. aug 2012 soldier der er ingen der siger det er løgn det du siger hvis trådstarters mc var vandkølet skal det nok passe men den er oliekølet så en rf 900 top passer ikke på.

  • #13   18. aug 2012 Nej men ville bare lige slå fast jeg ikke bare var en lalleglad intetvidende idiot... smiley

    Hvilke årgange er oliekølede, og hvornår bliver de vandkølede?

    Nogen der har en reservedelsbike liggende?


  • #14   18. aug 2012 fair nok.
    de oliekølede blev lavet frem til 92.


  • #16   18. aug 2012 Alt er jo relativt - Har intet imod at bruge 10k på at få den i tip top stand igen smiley Min mekaniker er billig - Skal bare have fundet ud af hvad der er vigtigst at få skiftet og ingen grund til at købe billige stumper nu når det endelig skal være. Møllen må komme på næste år smiley

Kommentér på:
Performance stumper til GSX-R 1100 !!

Annonce