914 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Bremsevæske-Er i tvivl? Bremsevæske-Er i tvivl?

Hey gutter!

Jeg har lige et amatør spørgsmål ang. min forbremse.

Når jeg kikker i bremsevæskebeholderen er væsken, af en eller anden grund(?!?!?), over den øverste grænse. Beholderen er altså næsten helt fyldt op.

Jeg går ud fra at det ikke er optimalt?

Spørgsmålet er om jeg kan pille toppen af beholderen af, og bare suge lidt ud, med en sprøjte? Eller vil jeg lukke luft ind i systemet?

Har kun arbejdet med hydraliske bremser på min cykel, og det er vist ikke helt det samme, som på mc:)

På forhånd tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremsevæske-Er i tvivl?
  • #1   16. aug 2012 tror det har meget at gøre med hvordan styret stå og om mc stå lige eller på ben.... hvis den bremser som den skal, så skal du bare lade det være... er mit råd...

ellers kan du godt suge noget op, uden der kommer luft i, hvis det kun er lidt til stregen du tager op..
    Du kan også tage det ud nede ved udluft studsen.. husk at hold grebet helt inde når du åbner, og lukker igen..

mvh

• #3   16. aug 2012 Grunden til jeg blev nervøs, var jeg så denne guide: http://www.youtube.com/watch?v=tBxQRXkoEv4

Spol frem til 6 min. Der siger han nemlig noget foruroligende;)

• #5   16. aug 2012 Sug du bare lidt ud.. Så længe væsken er imellem min/max så er det bare ud over stepperne c",)

• #6   16. aug 2012 Du kan sagtens suge lidt ud af beholderen uden at lukke luft i systemet, og selvfølgelig skal du gøre det, min max mærkerne er der ikke jo for sjov, de er der netop fordi væskestanden skal være der imellem.

• #7   16. aug 2012 mm sug ud, som han siger i video'en så er det noget skidt at have det fyldt helt op.
    når man sætter nye klodser på så fylder man beholderen til max, også lader man den være i 2år hvor det skal udskiftes igen.

Og det er altså ikke ekstremt teoretisk, hænger dine bremser lidt, så kan de sagtens blokere fordi væsken udvider sig for meget, er set op til flere gange.
    Det samme hvis man montere billige kina greb som ikke passer 100%, så trykker de let på stemplet i hovedcylinderen, som lukker for returhullet, så har man samme problem igen.

• #9   16. aug 2012 væsken behøver altså ikke en mullion grader varme for at udvide sig, er der fyldt nok i så kan normal varme sagtens være for meget.
    var det min cykel så sugede jeg det op indtil den passede, ligesom du heller ikke fylder 1L for meget olie på.

Kommentér på:
Bremsevæske-Er i tvivl?

Annonce