914 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Bremsevæske-Er i tvivl? Bremsevæske-Er i tvivl?
Hey gutter!
Jeg har lige et amatør spørgsmål ang. min forbremse.
Når jeg kikker i bremsevæskebeholderen er væsken, af en eller anden grund(?!?!?), over den øverste grænse. Beholderen er altså næsten helt fyldt op.
Jeg går ud fra at det ikke er optimalt?
Spørgsmålet er om jeg kan pille toppen af beholderen af, og bare suge lidt ud, med en sprøjte? Eller vil jeg lukke luft ind i systemet?
Har kun arbejdet med hydraliske bremser på min cykel, og det er vist ikke helt det samme, som på mc:)
På forhånd tak:)
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
ellers kan du godt suge noget op, uden der kommer luft i, hvis det kun er lidt til stregen du tager op..
Du kan også tage det ud nede ved udluft studsen.. husk at hold grebet helt inde når du åbner, og lukker igen..
mvh
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 43
Spol frem til 6 min. Der siger han nemlig noget foruroligende;)
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 340
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
når man sætter nye klodser på så fylder man beholderen til max, også lader man den være i 2år hvor det skal udskiftes igen.
Og det er altså ikke ekstremt teoretisk, hænger dine bremser lidt, så kan de sagtens blokere fordi væsken udvider sig for meget, er set op til flere gange.
Det samme hvis man montere billige kina greb som ikke passer 100%, så trykker de let på stemplet i hovedcylinderen, som lukker for returhullet, så har man samme problem igen.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
var det min cykel så sugede jeg det op indtil den passede, ligesom du heller ikke fylder 1L for meget olie på.
Bremsevæske-Er i tvivl?