{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearskift på Vstrom
  • #1   6. jul 2012 Min Sv fra 08 gjorde det samme da jeg fik den hjem. Kun når den var gennemvarm kunne jeg opleve det. Den fik en spand ny olie, og så gled det som i olie:)
    Men, den har slet ikke et 100% glidende skifte, den er generelt grov i det. Men sådan er en Sv gearkasse åbenbart. Jeg går ud fra det er samme gear der sidder på din, de er jo næsten ens de 2 modeller.

• #2   6. jul 2012 hej peter jeg har lige oplevet lidt det samme med min nye v-strom men jeg vil prøve og skifte 10/40 olien helsyntetisk ud med 20/50 helsyntetisk ,det hjalp på min gsx 1400 .olien er en anelse tykkere og go ved gearet .

• #3   6. jul 2012 Jeg har en v-strom fra 05, men har ikke oplevet at den decideret børster tænder, men jeg vil dog sige, at min kører bedst på mineralsk eller del-syntetisk. Hvad olie har du på den nu?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #4   6. jul 2012 Smør din gearforbindelse - mere specifikt pedalens drejepunkt.

Den bør ikke børste tænder, og den bør ikke køre på 20/50 eller mineralsk olie.

• #5   6. jul 2012 Jeg kender 3 andre der har 650 V-strom og jeg har ikke hørt noget min har ikke noget 49950 km.

• #6   6. jul 2012 Det skal nok også tilføjes at min på ingen måde børster tænderne. Men at den skal have det noget kontant.

• #7   7. jul 2012 Tak for svarene gutter,
    jeg prøver en ny olie og smøre gearskiftet,så må jeg se om det hjælper.

• #8   9. jul 2012 Ups.. Vil blot lige nævne min mini vstrom k4.. Også var lidt grov i gearskiftets da jeg overtog den.. Men brugte så et par timer faktisk..! på at finjustere koblingen dels ved håndtaget men mest nede på mekanismen bag skjoldet..
    - sørg for bånd fjeder mekanismen er godt smurt
    - at koblingspindens gummi muffe er tæt (er helt smattet til af kædesmørelsen)
    - og så er det tid til at justere på den lille "guldskrue" i midten.. Eksperimenter lidt frem og tilbage..
    Obs.. det hele er så fintfølende at justeringen kan ændre sig når låsemøtriken efterspændes.. Brug noget tid på at få det korrekt..

Det lykkedes mig at få den lige i skabet så almindelige accelerationer kan klares m quick-shift helt glidende..
    (Husk gearkassens skal være ubelastet i det sek. Du skifter gear)
    smiley

• #9   9. jul 2012 Jeg er ikke helt med Henrik..den er jo hydraulisk, der er ikke så meget at finjustere..

• #10   10. jul 2012 Nå - Sorry læste det som det var. En mimi-v du har..
    Din profil er "Tom" så det er ikke til at se hvilke mc du har..

Men selv hydraulik mek. Må da have en form for just mulighed.. Når først justeringen sidder i skabet ændrer den sig jo ikke.. smiley
    Olie skift ændrer jo ikke på en mis-justering..
    Hmm..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #11   10. jul 2012 Hydraulisk har kun justeringen på grebet...

Kommentér på:
Gearskift på Vstrom

Annonce