1.154 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Er det batteriet? Er det batteriet?

Hej Alle...

Jeg har ingen problemer haft med min mc før, men da jeg skulle starte den i går, så kunne den ikke starte, eller jo det kunne den godt hvis jeg skubber den i gang smiley

Alt elektronik starter op når jeg drejer nøglen, benzin pumpen, lys osv. men når jeg trykker på start så dør den. Den siger bare klik og så dør den, når jeg så fjerner fingeres fra start, så kan man høre en kliklyd og baglygten blinker i takt på kliklyden.

Inden jeg bestiller et nyt batteri, så vil jeg lige høre jeres mening?

Der er en z750 fra 2006.

På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det batteriet?
  • #1   4. jul 2012 ja det lyder meget rigtigt... og hvis det har holdt de 6 år som maskinen er, har det vist også gjort sin pligt...

prøv at smide en lader på ellers byt til nyt...

• #2   4. jul 2012 Kan også være ensretteren. Prøv at måle på batteriet, om det lader med korrekt spænding.

• #3   4. jul 2012 har du prøvet og skubbe den i gang og køre en go tur og se om det lader sig op igen? godt råd når du har kørt en go tur og skal se om det er blevet ladet og så hold på en bakke så du kan rulle ned af bakken hvis den skal skubbes igang

• #4   4. jul 2012 +1. Har jeg lært på den hårde måde;-)

• #5   22. aug 2012 Nu ved jeg godt, det er en meget sen kommentar, men håber alligevel på et svar.
    Jeg har samme problem med min CBR 600 F4. Alt elektronik fungerer, men for lidt tid siden, når jeg trykkede på starteren, sled den meget i det og kunne ikke hive den igang, så jeg måtte skubbe den i gang. Heller ikke efter en lang køretur kunne starteren klare det. Siden er det blevet værre, så jeg satte batteriet i en lader, så jeg kunne sætte et frisk batteri tilbage i maskinen i går, men da jeg trykkede på starteren sagde den intet. Ikke engang et klik. Man kan bare se at alt lys dæmpes i den tid starteren holdes inde.
    Nogen forslag til hvad det kan være?

På forhånd tak smiley

• #6   22. aug 2012 Lad lige batteriet op en gang, og se om det så opstår i løbet af et par dage igen. Derer jo nok batteriet, men den kan være at den ikke lader rigtigt. Har du alarmer varmehåndtag eller lignenden strømtyve på?

• #7   22. aug 2012 Batteriet har stået i lader indtil 18 timer inden det blev tilkoblet, så det skulle vel ikke hjælpe at gøre det igen? Laderen melder selv ud, hvis ikke batteriet er tilkoblet rigtigt, og laderen har kørt i cykler og afsluttede ladningen med at lade den helt op, så batteriet skulle gerne have været klar.
    Jeg har ingen alarm eller andet, der tapper strøm.

• #9   22. aug 2012 Jeg tror nok jeg lige ville starte dyret med kabler og måle om den lader (mål mellem plus og stel mens dyret går med moderrat gas. Du skal have mellem 13,6 og 15 V.

Har du det, ville jeg nok bare skifte batteriet.

• #11   22. aug 2012

• #12   22. aug 2012 Prøv med et sæt start kabler fra en bil.. Køre pisset er batteriet dødt...! Står med nøjagtig samme problem på min VFR..:).

Kommentér på:
Er det batteriet?

Annonce