{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

GSXR 750 98" Gider ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej,

Så stoppede den!!!!

Jeg kom kørende, svinger og så bom stille blev den. Sætter jeg nøgle i kommer der lys i frigear dioden og i displayet skriver den "check oil".

Men benzinpumpen begynder ikke og der sker intet ved tryk på starter!

Jeg tror ikke det er et stort problem at lave da det virker som noget elektricitet den er gal med, men hvor starter jeg min fejlfinding.

Dødmandsknappen er tjekket og støttefoden er ikke nede under startforsøg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSXR 750 98" Gider ikke starte
  • #1   2. jul 2012 vil mene det kunne være en sikring

• #2   2. jul 2012 Kan det være den er lavet sådan, at den ikke KAN startes hvis olie standen er for lav? Ved at nogle amerikanske biler er lavet sådan.

• #3   2. jul 2012 Hej Magnus, Det lyder da ikke godt smiley

Prøv at tjekke ledningerne omkring ensretteren - De er tidligere blevet repareret, måske det er der den er gal? Ensretteren sider bag bagkåben, i venstre side, under sædet.
    Tjek også ledningerne og kontakt omkring støttebenskontakten.
    Tjek også hovedsikringen ved siden af batteriet - Er den sprunget skal du finde årsagen til hvorfor - Sandsynligvis en ledning der er gnavet igennem et sted.

Held og lykke med det smiley

• #4   2. jul 2012 Tiltsensor vel...
    hvor bor Magnus?

• #5   2. jul 2012 kobling og støttebens kontakt, eller også tilt sensoren, den sidder ved batteri boksen ifølge google.

• #6   2. jul 2012 prøv at hælde en slat olie på, kender en der ikke kunne starte hans fireblade fordi oliestanden var for lav, en lille slat olie og så kørte han igen:-)

• #7   2. jul 2012 Er ikke derfor den ikke starter, olie lampen skal lyse når den er slukket, det betyder bare at den virker, der er jo ikke olietryk når motoren ikke kører rundt

• #8   2. jul 2012 min har aldrig skrevet check oil...
    men kun Check i display

• #9   3. jul 2012 Den burde heller ikke kunne skrive Check Oil, når man slår tænding til, så vil den altid lyse i olie lampen eller også skrive check, da den kun har en olie tryk måler, og den slår først til når nu der kommer tryk, altså når motoren kører.

Men det er altså utrolig kendt at støttebens kontakten på de cyklen driller, og det er super nemt lige at checke, stikke af og et stykke ledning imellem så den laver forbindelse, kan den starte, så er det kontakten der er defekt.

• #10   3. jul 2012 Den skriver nok kun Check i displayet.

Jeg bor i Osted/Roskilde

Buggi hvis der er lys i det hele osv. kan det så være ensretteren.

Hvis jeg trykker på starteren sker der ikke noget og benzinpumpen køre slet ikke!
    Tak for gode muligheder jeg går igang med at finde fejlen og melder tilbage

• #11   3. jul 2012 Der er rigeligt strøm og olie!

• #12   3. jul 2012 Tilt sensor ??? brug for hjælp her, hvor mere nøjagtigt sidder den sensor og hvordan ser den ud:)

• #13   3. jul 2012 inden du skiller for meget ad... tilt sensoren sidder på venstre side,, ved siden af fuel pump relæ alså i røven af cyklen...
    jeg har haft problemer med dårlig forbindelse ,igemmen selve hovstikket da da var et irret stik til benzinpumpen,.... det sidder ude i venstre side af forkåben...
    der er alle gænse stik samlet fra ledningsnettet... til ecuen....
    venstre side, er set som når du sidder på sadlen...
    men ellers prøv de råd, der er kommet intil nu.først.. støttebens kontakt.. så cutter den nemmelig ..

• #14   3. jul 2012 Magnus> Ja, indirekte, for der kan være sket en kortslutning, som har forårsaget at en sikring er røget ell. lign.

tiltsensoren sidder lige omkring batteriet, og har til formål at slukke motoren hvis man vælter. Den er sort, kvardratisk, og vel omkring 5X5cm - Den sidder i et gummiophæng. Jeg tror dog ikke det er der fejlen ligger, må jeg tilstå, men tjek det alligevel smiley

Har du tjekket støttebenskontakten? Bare følge kablet fra kontakten ved støttebenet, og klik stikket af, sæt så en ledning i mellem stikket (på den del der går til styreboksen). Hvis den starter, har du fundet fejlen smiley

Tjek også det store gule stik der sidder bag kåben forrest i venstre side, de er kendt for at kunne give lidt problemer hvis der er kommet vand i det.

Men jeg vil sige at jeg stadig hælder mest i mod at det er en kortslutning et sted, som har fået en hovedsikring til at springe. - Tjek dem som det første. De sidder ved siden af batteriet.

Held og lykke smiley

• #15   3. jul 2012 Kan se tue har postet samtidig smiley
    Det stik Tue taler om, er det samme som det gule stik jeg omtaler.

• #16   3. jul 2012 der er også det store hvide.. det kan også skabe problemer...

• #17   3. jul 2012 hvis du stadig,ikke får den ud og køre så skriv en besked med dit nr.. så har jeg mulighed for og kigge forbi osted

• #18   4. jul 2012 Noget nyt Magnus

• #19   4. jul 2012 Jeg tror jeg har tjekket det hele nu stadig ingen tænding!!
    Mit nr er 61263206

• #20   16. jul 2012 Okay! den vil stadig ikke starte!!!! Jeg er tjekket det hele og er nu gået igang med at måle på den!

Hvis jeg sætter den i "service mode" sker der intet den skriver stadig bare i display.

Hvis jeg måler på dødmandsknappen strømmer der ikke strøm igennem ellers kan jeg bare ikke måle den! Skal der komme strøm derigennem?

Hjælp jeg vil rigtig gerne ud at køre og gider ikke sende den til mekaniker!

Jeg overvejer at begynde et nyt emne i forum for at få flere hits på sagen!

Mvh. Magnus

• #21   16. jul 2012 jeg tror at det bare er 2 stel ledninger der er til dødmands knappen... sku usikker på om der går stør igemmen ...det tror jeg alså nu ik

• #22   16. jul 2012 Okay hvis det er rigtigt ligger svaret jo ikke der!!!

Hvad så...

• #23   16. jul 2012 du skal sætte den i servicemode. med en ledning og så luse de 2 ben i stikket . med tændningen slukket på nøglen...
    og så drej nøglen, og aktivere dødmandsknappen efter

• #24   17. jul 2012 Jeg gør præcis som du har sagt tue intet sker!

Kommentér på:
GSXR 750 98" Gider ikke starte

Annonce