{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.159 visninger | Oprettet:

GPz900 el problem(er) {{forumTopicSubject}}

Har lige købt mig en ældre model - og den har vist lidt elproblemer.

Tror de hænger mere eller mindre sammen "allesammen".


Har vist enten en kortslutning et sted - eller en død starter / starter relæ. MC kan i hvert fald ikke startes på normal vis - men kan fint løbes igang.

Har ingen lys i div. kontrol lamper - men baggrunds belysning i speedo/rpm tæller virker.

Har en sikring der springer så snart jeg sætter tænding på. Har desværre ikke fået mig en Haynes/Clymer endnu (hentede MC igår) - så kan ikke lige spotte om den ENE sikring dækker både kontrol lamper - starter mv.

MEN tænkte at der måske var andre der havde prøvet DEN fejl før - eller bare kunne komme med et par (fejlsøgnings) guldkorn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPz900 el problem(er)
  • #1   1. jul 2012 Jeg har netop oplevet de samme problemer da jeg købte min Suzuki GSX 750 ES her i foråret.

    Jeg begyndte at måle med et multimeter for at se om der kom den rigtige spænding/strøm i gennem, Startrelæ, sikringer, ensretter og til generator(stator)

    Det viste sig at jeg havde en defekt ensretter og det gjorde at mc'en ikke opladede batteriet.

    Ved ikke lige hvor teknisk du er.
    Men Ensretteren er den som konverter veksel strøm til jævn strøm fra stator til batteri og hvis den er defekt vil dit batteri ikke blive opladt. Det kan også medføre at nogle af dine sikringer sprænger.

    Kan også skyldes at din tændingslås er defekt.


  • #2   1. jul 2012 Batterie har det fint - og når man løber den igang spiller det hele - ja lys i kontrol lamper gør selvfølgelig ikke.

    Har godt nok ikke målt på tændingslås pt - men tror ikke det er den - når der springes en sikring så snart jeg sætter tænding på. Har snart skilt stort set alle multistik - men den bliver ved at springe den sikring.

    Hvis jeg fjerner et af de store runder relæ'er - i sikrings boxen - så springer sikring ikke - men stadig intet lys i kontrol lamper. Prøvede så lige at fjerne det andet af de store runde - og nu klikker starter relæ da i det mindste. Starter-motor sker der stadig nada med. weird shit..


  • #3   1. jul 2012 Klassisk problem på GPZ900 er at starteren ikke griber fat. Det er billigt at fixe, men jeg mener at huske at kværnen skal ud...

  • #4   1. jul 2012 Check evt på www.900r.de og eller meld dig ind i dette glimrende forum:
    http://www.gpzzone.co.uk/gpzforum/


  • #5   1. jul 2012 Hmm - at starter ikke griber fat - det ved jeg ikke om man kan "kalde" det - den reagerer overhovedet ikke = kører slet ikke. Ved ikke lige om det er det samme vi snakker om.

    PS: Håber da gosdt nok ikke "kværnen" skal ud - andet end at køre - hø hø. Var da først planen at lave det store til vinter. NU vil jeg bare gerne ud og køre på den "nye" MC..

    Ang. forums - så bliver det klart det engelske - fatter ikke meget af det der pølseæder sprog smiley

    Er det engelske noget værd - inden jeg smider £5 efter dem..??


  • #6   1. jul 2012 Jeps det er SÅ meget pengene værd!! Seriøsiteten er i højsædet, men stadig med humor..

  • #7   1. jul 2012 Mr. TR1 .

    skal jeg ikke kunne sige omkring din starter-motor.

    Som regel plejer det at være et typisk kendt problem, at det enten er stator eller ensretter som er defekt på ældre japaner maskiner.

    Men det kunne nu også tyde på at det er din starter-motor som defekt.

    Som Jabbekot siger, så prøv evt at spørge på diverse GPZ forums.


  • #8   2. jul 2012 Er ikke den store EL-nørd - så kan slet ikke bedømme om en defekt startermotor - ville kunne springe en sikring - men jeg prøvede at pille den store ledning mellem starter relæ og motor af. Det ændrede ikke ved at sikring røg.

    Mangler stadig min Haynes - men jeg mener da ikke der er andre ledninger ned til starter motor - end den "tykke" der går til starter-relæ. Er det korrekt - så kan jeg slet ikke følge at det skulle være en defekt starter motor der springer den sikring. Nogen der kan bekræfte om der ER eller ikke er andre ledninger til den..??

    HVAD den sikring dækker ved jeg så pt. heller ikke - for der står nada på sideskjold eller lignende - og har ingen manual eller Haynes. den sidste er bestilt og på vej.


  • #9   2. jul 2012 Mr. TR1 .

    Mener også der kun er en ledning til starter-motor.
    Det eneste jeg kan umiddelbart kan fortælle dig, er at du bliver nød til at måle dig frem med et multimeter.

    Der er lidt du kan hente her.
    http://manualmadness.com/kawasaki-gpz900-zx900-wiring-diagram/

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/181380-kawasaki_gpz900r_service_manual_


  • #10   21. jul 2012 Lidt nærmere en løsning ER jeg da kommet. Sikrings problem viste sig at være noget så simpelt som en gnavet ledning til det ene horn.

    Pt. har jeg ikke fået løst starter problem, men har fået en ombytter starter og min Haynes - så det går den rigtige vej.


  • #11   21. jul 2012 Det var godt at det lykkedes for dig. smiley

    Man kan være heldig.


  • #12   21. jul 2012 Ny starter testet og den spinner fint. ( prøvede lige med den "løs" )

    Desværre skulle jeg have kobling "indgang", vandpumpe osv. af - for at få det skide skjold af - så starter kunne komme fri.

    Ny starter er nu monteret - men den går ikke i indgreb - ved så ikke om det skyldes at jeg pt. ikke har monteret generator osv. igen. Er dog svært bange for at det er den fan's starter-kobling der er stået af - og så har tidligere ejer brændt kul i starter helt ned - i forsøget på at starte dyret.


Kommentér på:
GPz900 el problem(er)

Annonce