{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Har svært ved omdrejninger... {{forumTopicSubject}}

Hej MG.

Jeg har en Hyosung GT 650 fra 2005. Da jeg var ude og køre i går på motorvej fra Århus til Varde skete der et eller andet med den ved Kolding.
Der kom en lyd ned fra motoren af, først troede jeg at kæden var sprunget. Jeg trak indtil siden og så efter på motorcyklen, kæden var intakt, men motoren havde en anden lyd end den plejede.
Jeg kørte så videre på den og i 1. og 2. gear virkede den okay i optræk, men med nedsat effekt og i 3., 4., 5., og 6. gear var den rigtig sløv. Jeg prøvede f.eks. at overhale en lastbil i 6, så jeg prøvede at give fuld gas, og den ville næsten stige i omdrejninger(kunne ca. stige 500-1000).

Det skal lige siges, at den har fået nyt batteri, luftfilterkasse og så er der et dæksel der er skiftet nede ved motoren, så der er også ny olie på.

Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt?

Den "hakkede" også lidt i omdrejningerne ved høj fart, som om den mistede effekt i et sekunds tid.

Håber I gider at hjælpe, selvom det er en Hyosung:P (Man skal jo starte et sted:D)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har svært ved omdrejninger...
  • #1   25. jun 2012 Har selv sådan en.

    Kan forestille mig at det måske er en utæthed ved kaburatorene, eller noget deromkring som forårsager at den får for lidt eller for meget benzin på en af karburatorerne?


  • #2   25. jun 2012 Min kammerat havde engang en SV1000 der gjorde næsten lige sådan. Og de ligner jo hinanden lidt opbygnings mæssigt. Der var det karburatoren der var faldet af indsugningsgummistudsen så den trak falsk luft ind der. Ligesom Like a boss skriver. Prøv og kig efter det.. smiley

  • #3   25. jun 2012 Syntes tit der er bøvl med de Hyosung men man får vel hvad man betaler for

  • #4   25. jun 2012 Jeg har faktisk ikke har store problemer med den indtil videre. Det har mest været ting der alligevel skulle skiftes til service.
    Men det ligner at noget af gummiringen mellem karburatoren og cylinderen er gledet ned under spændeskiven.

    # Thomas D - Jeg hører også tit om problemer med Hyosung, men som sagt har jeg ikke oplevet nogle kæmpe store problemer. Men jeg kan så også sige, at min næste MC ikke bliver en Hyosung ;D


  • #5   25. jun 2012 Thomas: Kaburatoren faldte også af på en KTM jeg engang havde. Hvis tingene ikke er spændt ordentligt fast efter en rens el.lign. så er det da klart at det går løst.

  • #6   25. jun 2012 Nu er der jo ikke karburator på en SV1000.. Men derimod spjældhuse til indsprøjtningen. Det ændrer nu ikke på at den (sikkert nok) kan falde ud hvis den ikke er spændt.
    Min Husqvarna var rigtig slem til at skyde karburatoren ud af studsen hvis den "slog tilbage" ved opstart. smiley

    Held og lykke med at finde problemet.


  • #7   25. jun 2012 Emil: Ah ok. Ja det kan de nok godt, men de sidder nok på en anden måde, så det bliver svært smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #8   25. jun 2012 Den kan være hoppet en tand på knastkæden, så det ville jeg nok lige få kontrolleret.

    Hvis det er falsk luft, kan du afsløre det ved at lade den stå i tomgang og sprøjte lidt rundt omkring indsugningen med dieselstart.
    Stiger eller falder den når du giver den et skvæt omkring ALT ANDET end indsugningsslangen selv, er det falsk luft.


Kommentér på:
Har svært ved omdrejninger...

Annonce