Har svært ved omdrejninger... {{forumTopicSubject}}
Hej MG.
Jeg har en Hyosung GT 650 fra 2005. Da jeg var ude og køre i går på motorvej fra Århus til Varde skete der et eller andet med den ved Kolding.
Der kom en lyd ned fra motoren af, først troede jeg at kæden var sprunget. Jeg trak indtil siden og så efter på motorcyklen, kæden var intakt, men motoren havde en anden lyd end den plejede.
Jeg kørte så videre på den og i 1. og 2. gear virkede den okay i optræk, men med nedsat effekt og i 3., 4., 5., og 6. gear var den rigtig sløv. Jeg prøvede f.eks. at overhale en lastbil i 6, så jeg prøvede at give fuld gas, og den ville næsten stige i omdrejninger(kunne ca. stige 500-1000).
Det skal lige siges, at den har fået nyt batteri, luftfilterkasse og så er der et dæksel der er skiftet nede ved motoren, så der er også ny olie på.
Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
Den "hakkede" også lidt i omdrejningerne ved høj fart, som om den mistede effekt i et sekunds tid.
Håber I gider at hjælpe, selvom det er en Hyosung:P (Man skal jo starte et sted:D)
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.390
Kan forestille mig at det måske er en utæthed ved kaburatorene, eller noget deromkring som forårsager at den får for lidt eller for meget benzin på en af karburatorerne?
dec 2004
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 155
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 144
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 9
Men det ligner at noget af gummiringen mellem karburatoren og cylinderen er gledet ned under spændeskiven.
# Thomas D - Jeg hører også tit om problemer med Hyosung, men som sagt har jeg ikke oplevet nogle kæmpe store problemer. Men jeg kan så også sige, at min næste MC ikke bliver en Hyosung ;D
okt 2011
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Min Husqvarna var rigtig slem til at skyde karburatoren ud af studsen hvis den "slog tilbage" ved opstart.
Held og lykke med at finde problemet.
okt 2011
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Hvis det er falsk luft, kan du afsløre det ved at lade den stå i tomgang og sprøjte lidt rundt omkring indsugningen med dieselstart.
Stiger eller falder den når du giver den et skvæt omkring ALT ANDET end indsugningsslangen selv, er det falsk luft.
Har svært ved omdrejninger...