1.478 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

bremsetjek bremsetjek

Hejsa allesammen, jeg skriver fordi jeg har brug for noget hjælp og leder efter en der kan hjælpe mig som evt vil tjene lidt penge oveni

jeg har det problem at hvis jeg kører med 180 eller over og jeg laver hårde opbremsninger så begynder min cykel at ryste en del så det er enten slør i kronstyr'sleje eller hvad det hedder eller så er det mine bremseskiver den er gal med, om ikke andet så skal det ordnes.

så jeg håber der er nogle herude med god forstand på at rode med mc og som kan hjælpe mig med at problemløse og finde ud af hvordan det blir ordnet og så køber jeg jo self de dele der skal bruges for at få det til at fungere f.eks hvis skiverne skal skiftes

meld MEGET gerne ud
jeg bor i Grindssted ved BIllund og kan self godt køre ud..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bremsetjek
  • #1   17. jun 2012 Start med at tjekke dine dæks mønster.. dernæst dit dæk tryk.. dernæst kan du mærke efter slør i kronrørs lejet.. ved at vride i gafflen.... samt slør i forhjulet.... som du har lært ved kørekort.. he he..

smiley

kan du mærke noget i grebet når du bremser..at det ligesom rygger frem og tilbage... hvis ja.. så er dine skiver skæve..

mvh

• #2   17. jun 2012 de første ting du nævner er der tjek på hehe smiley

jeg kan ikke mærket at mit bremsegreb ryger frem og tilbage...

• #3   17. jun 2012 så skal du løfte fronten så hjulet svæver over jorden.og trække og slippe i gaffel benene.. samt tage for oven og for neden på forhjulet og mærke efter slør i de lejer..
    prøv evt at hold stille brems forhjul og ryk mc frem og til bage og se og mærk efter slør i styr leje.. kron rørs leje..

mvh

• #4   17. jun 2012 Okay, jamen jeg må jo prøve mig frem, jeg er dog ikke den mest tekniske så det ar derfor jeg håbede på at jeg kunne finde en herinde som havde forstand på det som man kunne betale for at afhjælpe og evt reparere

• #5   17. jun 2012 Hej morten, hvis du kommer forbi sjælland, hjælper jeg gerne, har et lille værksted smiley

• #6   18. jun 2012 mon ikke en af dine kaliber har hængt så en af skiverne er blevet for varme, og derved skæv.
    Men det kan også bare være noget urenhed der er kommet på dem, så du kan prøve at gøre dem rene med noget bremserens (fås i harald-nyborg til billig penge).
    Ellers er det højest sandsynligt skiverne der er skæve, der skal ikke så meget til

• #7   18. jun 2012 Hvis dine skiver er skæve, er der en lille test du kan lave.. forhjulet skal op fra jorden, så bremser du ( pump et par gange ) til grebet er hårdt, slip grebet og få en til at nurre forhjulet rundt, brug bremse grebet EN` gang ( altså bare tryk ind og hold den inde ) hvis grebet går længre ind end da du havde pumpet det, er det sikkert dine skiver der er skæve, De vil presse stemplet tilbage, selv en lille smule vil give stor vandring i dit håndtag, men jeg vil mene at du vil kunne mærke det, selv ved en lav hastighed.

• #8   18. jun 2012 ja,undskyld kim S ,men det giver altså ingen mening .......... hvis skiven er 1/10 del mm skæv kan du ikke se det på håndtaget ....

• #9   18. jun 2012 Det giver skam ganske god mening det Kim skriver Michael.

Når bremsegrebet "mens hjulet står stille" trækkes og derefter slippes og hjulet så snurres rundt, så vil klodserne blive presset ud i kaliberen hvis skiven/skiverne er skæve, og DET vil ved første bremsning derefter giv en øget vandring i grebet.

• #10   18. jun 2012 De skal i hvert fald være en helt del skæve før at man vil kunne gøre som Kim S siger.
    Nejdu en micrometer skrue på, også måle skivekast på dem, det er sådan det skal gøres.

• #11   18. jun 2012 Kør da på værksted, ikke mindst for at få et tilbud på at få det fikset.
    Det koster måske en timeløn, men så ved du også hvad der er galt. Inden en masse kloge folk kommer omkring og skifter en masse stumper som ikka fejler noget...

• #12   18. jun 2012 det giver ingen mening for mig så ...... der er jo forskel på hvor hårdt du trækker i bremse grebet, og du skal ikke bilde mig ind at du kan mærke 1/10 del mm i bremsegrebet...
    desuden er der vel flydende kalibre på cyklen, som flytter sig efter skiven ......
    den eneste rigtige måde er at følge morten P´s råd ....

• #14   18. jun 2012 ja flydende skiver, men kan vi ikke blive enige om at der kun er stempler i den ene side af kalibren?? og derfor flytter kalibren sig vel frem og tilbage efter skiven og efter hvor slidt bremseklodserne er .derfor jeg kaldte det for flydende kalibre .

• #15   18. jun 2012 eftersom jeg ikke er så skarp med mine hænder kan jeg ikke rigtige udføre div test's selv for at finde ud af om det er det ene eller det andet, så jeg håbede da der var en nogenlunde i nærheden af mig som havde forstand på sådan noget:)

• #16   18. jun 2012 Michael I: nej der er stempler på begge sider, har endnu ikke set en sports cykel med flydende kaliber, de er altid faste med stempler på begge sider smiley

Man vil måske godt kunne mærke det... meen, så er det sq nemmere at opdage ved at kører en tur og hiv i ankeret, banker den så er det næsten med sikkerhed skiverne der er skæve.
    Kronrøret er jo nemt nok at teste uden værktøj, bare hold maskinen på forbremsen også skub lidt frem og tilbage med den, er der noget der gir sig der, så vil man nemmere kunne mærke det end det trick med bremserne.

• #17   18. jun 2012 tja,du har ret morten P ,sorry, jeg havde min bageste kaliber af sidste uge, og der er nemlig kun stempler i den ene side af kaliberen.Kan godt se der er i begge side på de forreste.

Kommentér på:
bremsetjek

Annonce