{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Utæt usd. forgaffel ikke som alle andre... {{forumTopicSubject}}

Hey mc folk, min r1 2002 er blevet utæt i gaflen der hvor inderbenet går ned i alu, beslaget der holder cailber og hjulboldt . Har haft et sykke papir om gaflen mens jeg kørte og olien kommer op nedefra rundt om inderbenet og ikke fra pakdåsen, kan dette fikses????? Har læst at andre har det samme problem men ikke fundet et brugbart svar. Håber der er et par kloge menesker der har styr på sådan noget her inde..på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt usd. forgaffel ikke som alle andre...
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.721
    #1   11. jun 2012 Selvfølgelig kan det fikses.

Hvis den er opbygget på bare nogenlunde samme måde som en Showa eller KYB gaffel som Suzuki kører med, kan underdelen pilles af. Der sidder så en o-ring som man kan skifte.

Man skal skille gaffelbenet helt ad så kun inderbenet er tilbage med aludelen på.
    Så skal man kunne holde det fast uden at ridse det, mens man skruer bunddelen af.
    Der sidder en lille pinolskrue på indersiden af alu delen, som låser inderbenet fast - den skal bare ud først og så skruer man mod uret så aludelen kommer af og o-ringen bliver synlig.

Sådan gør man på de fleste USD gafler jeg har rodet med...

• #2   11. jun 2012 det sajmon siger

• #3   11. jun 2012 Ok det lyder da til at være nemt så .. Jeg var bange for at delene var varmet sammen og der for umulige at få tætte igen , men en o-ring og så en gang locktite så er den der måske igen. smiley Mon man får o-ringen med i et rep sæt? Jeg har en service manual til cyklen og der er vist hvordan man skiller gafflen ad, og der kan man ikke se hvordan man tager bunden af inderbenet og derfor heller ikke størgelsen på o-ringen.

• #4   11. jun 2012 Og tak for det hurtige svar;)

• Sajmon ™

#5   11. jun 2012 O-ringen er f.eks ikke på Suzuki's reservedelsprogram, så det er vist ikke meningen man skal kunne skille det ad.

Men så er det godt der er noget som hedder maskinstation, som handler med landbrugs maskiner og reservedele - de ligger nemlig normalt inde med MANGE forskellige o-ringe. smiley

Jeg fandt 2 nye hos Bay & Sivertsen i Roskilde.

• #6   11. jun 2012 Ja jeg tror heller ikke at den dukker op på yamahas reservedelsliste, vi har også et hav af forskellige o-ringe mit arb, ville bare være 100% sikker på størelsen. Nå men så må jeg bare måle mig frem. Er vi enige om at det er dumt ikke at skifte pakdåse og skrabe ring når gaflen alligevelle er åben.

• Sajmon ™

#7   11. jun 2012 Det kan man lige så godt gøre. smiley

• #8   11. jun 2012 Mange tak for din tid og expertise.

• Sajmon ™

#9   11. jun 2012 No problem.

Som sagt - jeg er ikke 100% sikker på det rent faktisk ER sådan man skiller den ad, men det er metoden til de fleste gafler jeg har rodet med.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #10   13. jun 2012 Der er som regel også en kobberskive under bolten, hav en ny klar, da kobber bliver hårdt første gang det bliver komprimeret.

Kommentér på:
Utæt usd. forgaffel ikke som alle andre...

Annonce