4.103 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Motorcykel skyder og har svært ved omdrejninger? Motorcykel skyder og har svært ved omdrejninger?

Hej Mg.

Har lige fået kort til mc og for nogle måneder siden købt en sv 650 neddroslet som har virket upåklageligt til igår aftes. Den begyndte pludselig at "dø" - uden at gå ud - ved omkring 4-5000 omdrejninger, herefter begyndte den at skyde ud af udsøtdningen, og gik herefter i stå.

Kunne dagen efter tænde den, helt kold, og alt virkede okay, lige indtil den skulle arbejde, der begyndte den at skyde igen og gå i stå, den kan slet ikke tage omdrejninger.

Det virker som om det kun sker når den er varm, den kan heller ikke startes når den er varm.

Har også prøvet at tage begrænsningen ud, dog uden noget resultat. Nogle der har nogle ideer? Er løbet helt tør selv.

Mvh
Nicolai

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel skyder og har svært ved omdrejninger?
  • #1   6. jun 2012 er den med karburator....så er der nok skidt i dem.....tænderør ?

• #2   6. jun 2012 Har tjekket karburator og renset den. Den tænder jo når den er kold, så den kan vel ikke være tændrør?

• #3   6. jun 2012 defekt pakning ved carb, eller luftfilter der er stoppet

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #4   6. jun 2012 Prøv at åbne tankdækslet når det sker...

• #5   6. jun 2012 kan sagtens være tænderør alligevel..tændspole,?

• #6   6. jun 2012 Tror også mere på tændspole, de har det med at opføre sig sådan når de bliver varme. Hvis den var utæt ved manifold, burde den skyde hele tiden.
    Det simpleste: check lige dine ledninger til batteriet, dårlig forbindelse får den også til at skyde, når tændrørerne/spolen ikke får strøm nok.

• #8   6. jun 2012 Sprøjt noget dieselstart på indsugningsgummiet, hvis omdr stiger er gummiet revnet.

• #9   6. jun 2012 Så snart der er problemer med mine mc'er, har jeg gjort det til kutyme at skifte tændrør. Klart det billigste sted at starte og det har faktisk hjulpet mange af gangene.

• #10   6. jun 2012 tankede du inden den begyndte og skyde?

• #11   6. jun 2012 har nu haft skiftet tændrør på begge cylindre og igen - den startede fint, tog flotte omdrejninger, men lige så snart den bliver lidt varmere så begynder den at skyde og til sidst går den ud og vil ikke tændes.

Ja, jeg havde tanket den omkring 2 timer inden dette skete, kan det have indflydelse?

Der er en vislen omkring karburatoren når den får omdrejninger, men selvom den får lidt falsk luft stopper motoren vel ikke bare?

Prøver lige det med tankdækslet og vender tilbage. Tak for svarene indtil videre :).

• #12   6. jun 2012 Det virkede ikke med tankdækslet..

LIge nu gnister den ikke. Det er som om den kun gnister når den er kold.

Er det svingspolerne der måske er noget galt med? Eller er det ensretteren? Eller måske noget helt tredje?

• #13   6. jun 2012 Tændspole eller for lidt strøm på batteri, en celle der måske er faldet sammen.

• #14   6. jun 2012 Får den smidt til mekanikeren så de kan måle hvor den er gal. Tror det er eneste mulighed. Kender ikke nogen selv der kan det desværre smiley

• #15   6. jun 2012 Tror jeg har samme problem med min GS 500. Har også prøvet tricket med at åbne tankdækslet, det hjalp ikke. Har også prøvet at rense "luft-slangen" til tanken, det hjalp heller ikke.

Min sætter ud når den bliver varm, den har også en vislende lyd, samt den skyder af og til.

Synes jeg har prøvet lidt af hvert ved den, men der er ikke rigtig noget der virker, så den bliver nok snart smidt til mekanikeren.

• #16   6. jun 2012 Ja, det er sgu irriterende når man gerne vil ud og køre ;).

Skal nok fortælle herinde hvis det virker, hvad end de nu laver ved den smiley

• #17   6. jun 2012 Jeg venter spændt på at høre hvad det kan være så smiley

• #18   6. jun 2012 Ingen gnist og hvislen fra karburator har intet med hinanden at gøre !
    Hvislen kan du sikkert høre nu fordi du er blevet gjort opmærksom på det, men den skal da også have lov at trække vejret. Du skal kikke efter el. Tændspolen lyder mest sandsynlig, men det kan dælme være så meget andet der ikke duer, når det bliver varmt...

• #19   7. jun 2012 Det kunne lyde som en stel fejl / dårlig tændspole.

I takt med omdrejningerne stiger bliver det sværre og sværre at lave ordentlig gnist. Og af en eller anden grund bliver forbindelserne rundt i stellet ringere til at lede i takt med temperaturen stiger (kender godt den teoretisk fysiske grund, men det er umiddelbart ofte en del værre end det) smiley

• #20   10. jun 2012 Har fået målt strøm rundt på den, og ensretteren/regulatoren virker i hvert fald ikke, om det er den der er skyld i problemerne vides ikke før tirsdag når jeg får en ny hjem,
    @Marcus - giver lige lyd når jeg finder ud af om det er det der er problemet, hvis du altså stadig bakser med den smiley

• #21   13. jun 2012 SÅ! Efter skift af ensretteren fungere cyklen nu upåklageligt! Kørte en tur på 1½ time uden nogen form for fejl.
    @Marcus - prøv at mål på dit batteri inden du tænder cyklen og se hvor mange volt der kører - gerne omkring de 12, når du så tænder cyklen så mål om batteriet stadig for det samme antal volt, må dog gerne være op omkring de 13, min gav bare 18-19 volt igen, hvilken tydet på en fejl på ensretteren, og det var det så også ;).

• #22   13. jun 2012 Har målt på mit batteri nu.
    Når cyklen er slukket måler jeg ca. 12,57 V og når den er tændt måler jeg 14,5 V - Betyder det så at jeg også skal ud og have fat i en ny ensretter?

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #23   13. jun 2012 Marcus- Nej det er helt perfekt.

• #24   14. jun 2012 Kan du måle hvor mange volt den giver når du giver gas? Stiger den når du giver gas?

• #25   14. jun 2012 Jo mere gas jeg giver, desto mere stiger den i volt.

• #26   14. jun 2012 Okay, der er ikke på noget max for hvor meget den stiger? Ensretteren/regulatoren skal sørge for at selvom motoren producerer mere end de 13-14 volt, vil batteriet ikke blive ladt med mere. Dvs at hvis volten stiger i takt med du giver mere gas og ikke på noget tidspunkt når et "max punkt" må det være regulatoren den er gal med - ligesom med min.

Kommentér på:
Motorcykel skyder og har svært ved omdrejninger?

Annonce