{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.404 visninger | Oprettet:

Gevindbøsning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har bøvlet lidt med min luftskrue på den forreste bremsekaliber, som var knækket.
Jeg fik svejst en møtrik på stumpen og kunne herefter skrue udluftningsskruen ud.

Nu kan jeg se, at gevindet i kaliberen ikke har det så godt. Jeg har ikke prøvet om det virker endnu, men det ser ikke for godt ud.

Derfor vil jeg prøve at være lidt på forkant, hvis det viser sig, at man ikke kan bruge det gamle gevind, så mit sp er.

Har i evt. nogle erfaringer med Helicoil.

Kan man evt bore gevindet op til 9mm og indsætte en gevindbøsning med et 6 mm gevind. Der er umiddelbart nok materiale og det vigtigste er jo, at udluftningsskruen rammer det koniske hul i bunden, for at lukke af for bremsevæske.

Har i evt andre forslag. Kan man få udluftningsskruer med evt. 7 mm gevind ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gevindbøsning
  • #1   31. maj 2012 jeg ville i første omgang se. om ikke jeg kunne rive den oprindelige gevind op. Det er altid noget bøvl, hvis man bore op og så skal have udluftningsskruen til at holde tæt efterfølgende....

  • #2   31. maj 2012 Det er for øvrigt til en honda cb750 k7.

  • #3   31. maj 2012 Ja det var også planen, men det øverste af gevindet er ikke godt, håber at det nederste er i ok stand, men kan først prøve, når jeg får stumper hjem.
    ville egentlig bare høre hvad der ellers var af muligheder.

    Gevindet skal jo bare holde spidsen af skruen nede i det koniske hul i kaliberen det er der den skal være tæt.


  • #4   31. maj 2012 Forsog at rive det gamle op.. Problemet med at bore i det, er at du nemt kommer til at ødelægge konusen i bunden, som lukker tæt for væske.

    At sætte en større udluftningsskrue i er næsten umuligt.. Du skal jo også ha konusen passet til til den nye skrue.

    Hvis du kan bruge det gamle gevind, så gør for guds skyld det.. Det er så utrolig lidt den skal spændes for den holder tæt, hvis konusen er ubeskadiget..

    Mit råd: Hold for guds skyld et bor langt væk.. Du ødelægger konusen. Riv det gamle op og få fat i en ny skrue.. Kikser det, så forsøgte du..


  • #5   31. maj 2012 Konusen ser intakt ud og har bestilt ny skrue. ville forsøge det først, men ville høre om man kunne andet hvis det fejler.

  • #6   31. maj 2012 Jeg har før bøvlet med en udluftnings nippel på kaliber til bil. Der findes overstørrelser, men men... når du skære det nye gevind kan du ikke få en tap der skærer helt i bund,, så lige nøjagtig der hvor den er konisk skal den være 100% samme vinkel som den nye overstørrelse. Og det er det problemet er. Det var meget tæt på det lykkes, men da jeg var færdig med udluftning og joggede hårdt på pedalen, så kom der ganske lidt væske ud...Måske det lykkes for dig, men jeg kan kun anbefale en ombytter.

  • #7   31. maj 2012 Er udluftningsskruer normalt ikke med M7x1 gevind?
    Eller husker jeg helt forket....

    Hvis du ikke har en passende tap kan du med lidt snilde købe en ekstra skrue og bruge den til at friske gevindet op med.

    Det gøres ved at tage en skarp fintandet fil (gerne en halvrund eller fladfil) og file 3-4 spor på tværs af rynkerne (i skruens længderetning) og gerne ind under dem så skruen får form som en snittap.
    Så er det bare stille og roligt frem og tilbage, så det ikke pakker. Og husk endeligt et par dråber olie så det ikke river.


Kommentér på:
Gevindbøsning

Annonce