2.304 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Yamaha XVS650 koblings problem Yamaha XVS650 koblings problem

Hej

Min kone's XVS650 er begyndt at drille i kobling.

Når motor er rigtig godt varm, kan hun ikke få den i frigear.

Jeg har prøvet at justere på den efter bedste evne, i begge ender af kabel, men det hjælper ikke nok.

Mc'en er fra 2005 og har kørt ca. 13000km

Er det det kobling der allerede er færdig ?, eller er der andre justerings muligheder

mvh Johnny

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha XVS650 koblings problem
  • #1   22. maj 2012 Har du prøvet at smøre gear-arm og link?

Hvis det går lidt stramt bruger man for mange kræfter til at bevæge den og så kan frigear godt blive svært at finde?

• #2   22. maj 2012 Der kan være fugt eller luft i koblingsvæsken. Du kan få det målt på et værksted. De skruer låget af og stikker en måler i. Hvis det aldrig er skiftet, er det en mulighed.

Ved samme lejlighed, så få tjekket bremsevæsken med samme fremgangsmåde.

• #3   22. maj 2012 Hvilken olie køre hun med? Den bruger den samme olie i motor og gearkasse. Da jeg skiftede til 20-50 olie, kørte min betydeligt bedre, og gear skiftet blev forbedret en del.

• #4   22. maj 2012 Palle: Det er en kable trykket kobling. IKKE hydralisk.

Smør gear armen op, og få en Mc mekanikker til at justere din koblingskabel.
    skift olie til Castrol GPS 15-50 eller en del syntetisk 20-50.
    Kigger du i deres service info finder du også ud af de anbefaler en 20-40 - men den finder du ikke.
    Og det er en luftkølet Mc. så brug olie der er lavet til den type Mc. Og ikke det 10-40 pjat.

• #5   24. maj 2012 Da jeg skiftede olie og filter for 1 md siden. Havde jeg først købt 10-40 syntetisk mc olie og det var forbindelse med det jeg opdagede problemet med kobling. Jeg købte derfor i stedet noget Rockolie 20-50 delsynt. Det samme som jeg bruger på min Suzuki VL1500 uden problemer.

Olie skiftet har dog ikke hjulpet, er det noget helt andet olie jeg skal have ?
    I yamaha værksteds manual skriver de 10-30 olie ? Vil det være bedre ?

Der var ikke noget galt sidste år, og cyklen har bare stået vinteren over. Den har ikke kørt inden skift af olie i år

Mvh Johnny

Kommentér på:
Yamaha XVS650 koblings problem

Annonce