{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Hvordan kombinerer I headset og navigation? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Jeg er efterhånden lidt træt af følelsen af at jeg drøner forbi alle de fede veje her på Sjælland, så jeg tænkte at det var på tide at få "effektiviseret" min tid i sadlen.

Efter at have ledt lidt i forummet er jeg kommet frem til følgende:
1. Jeg kan finde ruter inde på (link fjernet) eller evt. lave mine egne.
2. De ruter vil jeg gerne overføre til min telefon (En android model).
3. Min telefon ligger i lommen, så jeg skal have instrukserne op til øret.

Så fordi jeg åbenbart er en skinke til teknik har jeg et par spørgsmål:
1. Hvordan kan jeg overføre ruter jeg finder på nettet til min telefon?
2. Bruger I bare google som nav-system, eller er der noget bedre?
3. Hvilke headsets bruger I? Her vil jeg gerne kunne bruge noget bluetooth-ish, gider ikke kabler

Jeg ved godt at hvis jeg vælger et Interphone f5, så er spørgsmål tre irrelevant, men da det er muligt at få en intercom app til telefonen håber jeg lidt at kunne spare nogle gryn.

Jeg har desuden ofte damen bagpå, så lidt snak med hende ville være en dejlig mulighed.

God søndag;)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kombinerer I headset og navigation?
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #1   20. maj 2012 Smartphone og Intercom? Glem det... dur' ikke!

Du skal have enten SENA, Cardo, Interphone mv. Og disse kan du så kombinere med din SmartPhone (BT) - eller vælge fuldblod-løsningen, nemlig en GPS der er lavet til formålet, f.eks. Garmin eller TomTom.

• #2   20. maj 2012 Hmmm... jeg vil da gerne vide hvordan jeg kan lave ruter m.m evt via google-earth/maps og så sende til min GPS i smartphonen ?

det vil da være dejligt at kunne skræddersy ruten inden man kører.
    jeg bruger min sensation + interphone 5 smiley

• #3   20. maj 2012 He he, har set dine tidligere posts omkring interphone når jeg har søgt i forummet, og har efterhånden indset at det er the shit. Og har endda fundet et sæt i USA til 369$, så i princippet er der vel ikke noget at rafle om på det punkt...

Anyway, HVIS vi så antager at jeg benytter mig at en F5'er, hvordan så med navigationsprogram og overførsel af ruter?

• #4   20. maj 2012 Og efter lidt yderligere søgning:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=179032

Har testet, og det er super nemt at overføre. Jeg kan dog ikke finde ud af at overføre de ruter jeg finder inde på bike.dk, men kan jo sådan set bare tegne dem af.

Nogen der kan sige noget om google som navigationsprogram?

• #5   20. maj 2012 369 $ er det ikke dyrt? de koster 1700kr hos louis....

• #6   20. maj 2012 Et dobbelt sæt;)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#7   20. maj 2012 @Jens F: Hvorfor F5? Du kan da godt nøjs' med den meget billigere F3, hvor du har super-fin Intercom med din Co-driver og mulighed for at koble både telefon såvel GPS. Bevares, du kan ikke høres radio eller iPod, men det "savn" er bestemt ikke stort.... du skal jo nyde lyden af viden og motoren, ikke?

Jeg fik forøvrigt "foræret" Navigon fra Telenor (DK-udgave) som en tidligere kampagne de kørte. Har prøvet at koble min iPhone op til Interphone og køre efter den... det virker sådan også fint nok, men uagtet hvad, så suger GPS/Navigation på en Smartphone *MEGA* meget strøm - uden tvivl samme issue ift. Android telefoner - så jeg vil klart anbefale at du finder en Urban Rider Europa - den er lavet til MC og kan holde - og er langt den billigste af dem der findes! Og hvad angår tur-planlægning, så findes der et program der hedder Tyres (en gut i Holland som har lavet det), og det findes i gratisudgave samt i en udgave du skal betale ganske lidt for. Dette kan også varmt anbefales.... nemt at bruge og virker godt.

• #8   20. maj 2012 Jens....ahhhh så er det fint nok smiley

• #10   20. maj 2012 Jeg vil hellere høre end at skulle kigge på et display mens jeg kører, sådan er vi forskellige smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#11   20. maj 2012 @Kenneth: Nu er der jo "nogen" der lufter dyret ud over end strand-kiosken, ikke? smiley

• #13   20. maj 2012 #GTR1400 - God pointe med F3'eren, men forhåbentlig får damen taget kortet her i ferien, og så vil det på sigt være lidt lækkert at kunne kommunikere over mere end 10 meter. Imponerende viden du har på det her område i øvrigt;)

#Kenneth - Af samme grund som René vælger jeg en stemme frem for en montage, og ellers kan jeg slukke for den;)

Men tak for gode pointers indtil videre. Jeg kan sige hvad jeg har fundet frem til som det ser ud nu:

Det er åbenbart ikke muligt at downloade/overføre ruterne fra bike.dk, med mindre jeg kan få brugeren til at sende dem til mig. Til gengæld kan man fra http://tourstart.org/ se og downloade en ordentlig stak ruter, og åbne dem i google maps. Under maps kan jeg redigere og gemme ruterne, og så åbne dem på telefonen.

Jeg har tilført en dansk stemme til google navigationen, og efter at have drønet rundt i kvarteret her til aften fået den til at virke ret godt.

Mht. headset så er jeg stadig lidt afventende. Jeg hælder mest til F5'eren, men kigger fortsat efter lidt alternativer.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#14   20. maj 2012 @Jens F: Tak - men det er surt optjent (til tider) bitter erfaring!

@Kenneth: Nuvel, så er det godt vi ikke følges, så skulle jeg køre yderlig 10k alene! smiley

Kommentér på:
Hvordan kombinerer I headset og navigation?

Annonce