Hjælp til køb af GSX-R 750 fra 88' {{forumTopicSubject}}
hej, jeg har været ude og kigge på en GSX-R fra 1988 den har gået 80.800km og jeg ved godt at det er langt, men motoren er blevet renoveret for ca. 10 år siden, og ser egentlig ganske nydelig ud.
men..
der er rust i tanken, hvor stort et problem er det?
der er kommet "kant på skiverne, altså fordi der er kørt langt på den er der kommet en kant der går ud fra der hvor bremsklodserne bremse på skiven.
ud over det er der små ting, så som en blinklys der ikke virker, "overtake" langlys knappen virker ikke, og dækkene skal snart skiftes..
motoren går heller ikke helt rent i tomgang, men tror bare at det er ventilerne der skal stilles, den har stået stille de sidste par år. ALT der er blevet lavet på den er lavet på et autoriseret værksted. og den har kun haft 2 ejere, og den er blevet kørt pænt
OBS: jeg ligger et klip på min profil, hvor man kan høre den, så i må meget gerne se om i kan høre nogle mislyde
Hvor mange km er der ca i en GSX-R 750ccm? Og er der andre ting man skal vide om dem / inspicere
motorcyklen er billig, kan få den for omkring 18500. men skal så synes ved ejerskift.
Er det noget jeg burde overveje? eller er der noget der er helt galt.. jeg vil gerne have en 4-takt da jeg selv har en 2-takt og synes ikke den er driftsikker nok.
jeg håber virkelig at der er nogle garvede motorcykelister, der kan hjælpe en nyudklækket motorcykellist
på forhånd tak
Sebastian G
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 19
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
Så ville jeg nok prøve at presse prisen enten på den gamle ged eller på den nyere. Hvis den -92 er en W ville jeg SLET ikke være i tvivl
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
Pres den her et par tusinde
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 48 MC-er: 12 Svar: 194
Jeg vil som sådan godt give lidt ekstra for en ekstra velholt slingshot model.
Den findes også i en RR-model, dog til en anden pris.
Også sørg for at den er i org. lak.
det holder prisen oppe.
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.752
Og samtidig med nye skiver og Dæk, og de værste småting, kommer den 88´er op på en nogen lunde samme pris som en 92´er som Team Liltorp Sport (
Siger.
Så hellere hoppe på en 92´er
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 19
Ps. Klippet er uploadet
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Rust i tanken behøver ikke at være et problem, bare det fanges i tide. Omfanget af det på den du har set på, er ikke til at vide her på forum.
En kant på skiverne betyder ikke noget, så længe de ikke er slidt under mål.
Et blinklys der ikke virker, kan måske klares med en pære, og knappen til overtake, kan måske klares med lidt rens.
At den ikke går helt rent i tomgang er ikke unormalt, det skyldes nok en lille ubalance i karburatorerne. Hvis den går rent når du kører, og er kvik til at reagerer på gassen, så er det ikke noget der absolut skal laves.
80.000km er ikke meget for den motor, den kan sagtens holde til mere endnu. Og prisen synes jeg ikke er helt skæv.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
den 91er der linkes til er faktisk en 90er
er der kant på skiven på en 88-91 er den helt sikkert under mål
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 149 Svar: 848
Og det er den langt fra nu;)
desværre gav jeg min originale tank væk.. den havde ellers passet lige over, også i farverne:(
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 149 Svar: 848
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
jep , 91 havde også den nye type kåbe med det skrå glas over lygterne mod den gamle "flade" som på 88-89-90
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Ville gå efter en W. hvis ønsket er en gammel gixxer, de holder noget længere i motoren og har noget bedre affjedring.
Men også kraftigt overveje om det er sådan en cykel du skal have når du synes at der er langt fra 18,5 til 25k........
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
91eren var altså ikke den første oliekølede med USD-gaffel det var 90eren
Hjælp til køb af GSX-R 750 fra 88'