{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.742 visninger | Oprettet:

Pris på nye bremser {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan oplyse mig en ca. pris på hvad følgende kan rende op i på et værksted (Honda)

Renovering af bremsekaliber
Komplet armeret bremseslanger

Nye bremsebakker har jeg selv, som bliver lagt med.

Det er meget lidt jeg normalt får lavet på værksted, så mine erfaringer er ringe på området.

Håber der er nogen der kan hjælpe med en ca pris, sådan at jeg kan få en ide om hvorvidt det kan hænge sammen økonomisk
.
Der er tale om en Honda Blackbird

Mvh Per T

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på nye bremser
  • #1   28. apr 2012 skiverne koster nok 2-2.500 (foran)
    bremseslangerne... måske 8-1000kr ?
    også nok 4-800kr for nye o-ringe til kaliberne
    også vil jeg skyde på 2timers værksteds tid, måske 3 så nok 800-1000kr for arbejdet bare.

• #2   28. apr 2012 O-ringe til kalibre koster ca 1000,- uden arbejdsløn. Gav jeg for mine til min R1 og så et par timers arbejde
    Bremseslanger koster nok de 1000,- og så et par timer der også (det er jo et værksted)
    Så ialt skal du nok regne med 3500,-

• #3   28. apr 2012 Mange værksteder bruger ikke dele deres kunder levere, de kan ikke stå inde for kvaliteten og tjener også på selv at sælge kunden de dele der skal skiftes...

• #5   28. apr 2012 Hans Henrik>> Jeg forstår godt argumentet, men jeg har (også) ti tommelfingre, så engang imellem må man bare erkende sine begrænsninger.

Prisen kender jeg ikke noget til, men jeg kan levede sætte mig ind i, at bremser er vigtige nok til, at hvis man ikke selv følger sig sikker, må man hyre kompetente folk til at tage sig af det! smiley

• #6   29. apr 2012 De bremsebakker jeg tager med er købt hos min mekanikker, så det ved jeg vil være helt ok.
    Ja Hans Henrik, hvor svært kan det være?? Bremserne skal luftes ud på en lidt speciel måde da det er dual brack. Men det kan du måske forklare meg lidt om? smiley

• #7   29. apr 2012 pump også åben udluftningen ligesom på alle andre ? smiley

• #9   29. apr 2012 Morten P & Hans Henrik er velkommen til kaffe og lidt timer på værkstedet. Mindst en af dem må ha gjort det før på en Blackbird.
    Havde der været tale om en cykel uden dual brack, så havde jeg gjort opgaven selv uden problemer og tvivl om hvad det gik ud på.

• #10   29. apr 2012 Haynes er din ven smiley

• #11   29. apr 2012 slanger og rep. kit til dine kalibre køber du ved Jaws i England til ca. 3500.- plus fragt og så sætter du en weekend af til at gøre det selv .... det der er mest bøvlet ved at skifte alt dette er at det meste af cyklen skal skilles ad for at komme til .... slangerne er ret dyre til birden fordi der er mange specielle ender og T-stykker på dem ! var selv hele turen igennem sidste vinter og det er ikke så slemt....

har forresten Honda´s originale værkstedsbog til birden hvis den kunne hjælpe ellers er Haynes ganske udemærket til dette lille projekt

• #13   29. apr 2012 http://www.ixxra.com/yosbleedingthebrakes.htm <- der er en fin guide til det lige der.
    Er kun det sidste skridt der er "unormalt"

Kommentér på:
Pris på nye bremser

Annonce