4.474 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Tændspoler Tændspoler

Hej venner

Jeg har et irriterende problem, som bliver værre og værre på min Suzuki T350'er

Den ene cylinder går ikke rigtigt - specielt i tomgang. Problemet er klart værst når den er varm - og når man har lyset tændt!

Jeg mistænker den ene tændspole for at være synderen. Altså at den har så meget modstand så den ikke kan klare mosten når lyset er tændt. Også det, at det bliver værre når den bliver varm lugter af en dårlig tændspole, synes jeg.

Ved i om en tændspole er en tændspole på sådan en gammel frækkert?

Altså - det nemmeste er jo, hvis jeg kan finde en tilfældig universal tændspole fra en eller anden form for mc/knallert. De originale er måske besværlige og dyre at skaffe til en maskine fra 1972

Mvh. Claes

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændspoler
  • #1   27. apr 2012 Hvis ikke det afhjælper problemet,så få lavet en lækagemåling, det ku godt lyde som der er en dårlig ventil..

• #2   27. apr 2012 Dårlig ventil....? Nu er det jo en 2 takter....

• #3   27. apr 2012 hehe dårlig ventil smiley

ikke alle der ved hvad en 350T er smiley

• #4   27. apr 2012 mener ikke det er nogen speciel spole på T350eren , bare den er beregnet på 12volt , dog kan "lade tiden" være svagere ved nogle spoler og derfor kan den få nykker oppe i registeret

• #5   27. apr 2012 Ja, undskyld. Det er en 2-takter. smiley

Jeg er helt sikker på det er noget strøm-sjov. Jeg ken der lyden af et tændingsproblem. Jeg tror heller ikke enventil ville have noget at gøre med om man kørte med lys eller ej?

• #6   27. apr 2012 Den har også fået monteret et batteri af "gel-typen". Kan det lave ulykker på en gammel svend?

• #7   27. apr 2012 Hehe sorry fik ikk lige set hva kværn det var smiley

• #8   27. apr 2012 Dårlig tomgang på 2takter, plejer også at komme af slidte stempelringe, eller forkert indstilling.
    Hvor langt har den kørt siden sidste stempelring skift og hvad siger servicebogen til den?

• #9   27. apr 2012 Igen. Det har altså ikke noget at sige om den har lys på eller ej.. Den trækker som en vanvittig når man slukker lyset.

• #10   27. apr 2012 Servicebog- Hmmm. Den er fra 1972..

• #11   27. apr 2012 Har også mistanke om den kan trække stel et eller andet sted. Men - idag viste problemet sig for første gang uden lys også. Så derfor tror jeg mest på én af tændspolerne er ved at give op...

• #12   27. apr 2012 Enten det, eller du mangler en bedre stelforbindelse.
    Hvis den er for dårlig, så mister den endnu mere strøm, når du tænder lyset.

Jeg går ud fra at den kører med DC lys?
    ( mange 2 taktere kører med AC lys )

• #13   27. apr 2012 Tommy. Jeg ved ærlig talt ikke hvad slags lys den kører med. Men det med stelforbindelsen lyder som en mulighed. Det kan måske også være en af forbindelserne til spolen, som er dårlig - så den kræver ret høj spænding for at gå rigtigt. Jeg har ikke været inde ved spolerne endnu - de sidder lidt besværligt inde under tanken.

Men - det med det bliver værre når den er varm synes jeg bare virker som et spoleproblem.

Det nemmeste er jo at prøve en anden spole - så derfor vil jeg gerne vide, om jeg kan sætte en tilfældig tændspole på- eventuelt en universal. Ved i noget om det?

• #14   27. apr 2012 Byt rundt på spolerne!!!
    Så får du svaret omgående.
    Så ved du også at du ikke kommer til at bruge en spole der rister din CDI eller giver dig et misvisende resultat.

• #15   27. apr 2012 Det er en god idé. Vil jeg prøve. bare irriterende de sidder så besværligt. Men - jeg tror mest på det er en tændspole. især også fordi det kun er den ene cylinder, der drilller.

Tak for svarene!

Claes

• #16   27. apr 2012 Det er da ingenting.
    Jeg har haft mine skjolde af tusindvis af gange for at:

Skifte ensretter.
    Tjekke ledninger til ensretter.
    Lave nye ledninger til ensretter.
    Plane topstykke og cylinder.
    Skifte cylinder/topsykke.
    Isætte ny termostat.
    Skifte dyse et par gange.

Jeg er sgu lidt træt af det.

Næste gang de skal af, der får de sgu en klat sort maling.

• #17   27. apr 2012 Tændspolerne sidder oppe bag kronrøret på stellet - så skal have tanken af for at komme til dem.

Men ja - det er da måske ikke så slemt - men stadig irriterende..

Hvordan finder jeg ud af om man kan bruge en tilfældig tændspole - når nu jeg har kontateret, at det er spolen, der driller?

• #18   27. apr 2012 prøv med 2 dele af en underkåbe, 2 sidekåber, en lille plastikdel foran sædet, selve sædet, plstik over tanken og plastik fra tanken hen til styret.

Skod Honda har designet min cykel med plastik rundt om tanken, så den kun er på 10liter max, istedet for at lave den med metaltank, der udgør en del af farven på cyklen, så den ville være ca 14liter.

Nøj, det tager lang tid.

• #19   27. apr 2012 Haha - ja okay.. smiley

• #21   4. maj 2012 UPDATE.

Købte en hel reservedelsmaskine magen til. Heldigvis var der fuldt liv i tændspolerne på den. Byttede modulet med begge spoler og vupti - maskinen spinner helt perfekt - med lys und alles.

Jeg har hermed en masse dele til T350R hvis nogen mangler noget - spørg.

Claes

• #22   4. maj 2012 Super løsning.

Kommentér på:
Tændspoler

Annonce