1.492 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Ny/opgraderinger af affjedring CBR 600 F2 Ny/opgraderinger af affjedring CBR 600 F2

Hej MCG

Efter at have rundet de 90.000KM på min F2'er er affjedringen begyndt at blive en anelse blød.

Forgaflen er spændt helt op - men den dykker stadigvæk ved indbremsninger og når man slipper gassen.

Selvom jeg bruger det originale værktøj sidder fjederforspændingen på bagfjederen alt for godt fast til at jeg kan spænde den hårde op.

Jeg er meget godt tilfreds med F2'eners ydelse og kørselstilling så vil helts ikke skifte den ud. Men gerne opgradere affjedringen.

Har stærkt overvejet at købe en hyperpro street box som koster ca 5000kr for ny affjedring både for og bag.

Inden jeg gør dette vil jeg dog gerne hører om det er andre muligheder som give et bedre resultat?
-Brugt forgaffel fra anden MC
-Brugt bagfjeder fra anden MC

God weekend

Mvh Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny/opgraderinger af affjedring CBR 600 F2
  • #1   27. apr 2012 Ikke meget slår Hyperpro på den cykel !!

Jeg har monteret det på 2 cykler, og begge var super glade. det ændrer totalt køre egenskaberne!
    Den bliver bare så meget sjovere!
    MEN mener da kun det koster ca. 3800, men har ikke checket!

• #2   27. apr 2012 Hvad består boksen af?

Jeg har købt en Nitron Sport Shock i UK, leveret til døren for 3100kr, og bygget efter mine specifikationer. Og den spiller max.

• #3   27. apr 2012 # Jesper. Boxen består (sidst jeg tjekkede) af
    -Forfjedre
    -Olie til forgaffel
    -Komplet bagdæmper med fjeder.

Men hvis man kan få det til 3800Kr istedet for de 5000kr jeg er blevet oplyst vil jeg meget gerne have et link. For jeg har bestemt ikke noget imod at skrue lidt selv smiley

• #4   27. apr 2012 Prøv lige at ring til HyperPro direkte. Jeg ved ikke hvor du har fået prisen på 5000,- fra. - Jeg har købt fjedersæt fra ca. 3000,-
    Jeg har handlet der mange gange, efterhånden, og jeg ringer altid direkte til dem. De kan også montere fjedre osv for dig for billige penge.
    Ring til Michael på 30559679. Han finder garanteret en fornuftig pris til dig.

Jeg tror ikke at jeg ville til at døje med ny forgaffel og dæmpere til den cykel. Ny olie og fjedre er mere end rigeligt!

Giv ham et kald smiley

Mvh.
    Emil

• #5   27. apr 2012 Har lige fået hyperpro i min forgaffel og sat en mere frisk F2/3 dæmper bag på( den med beholder) og det spiller bare max totalt anden og mere frisk cykel.

• #6   27. apr 2012 Emil H, der jo også forskel på kun at skifte fjedre og at få skiftet bagdæmperen helt ud smiley
    Og tror helt klart du vil få mest ud af at skifte bagdæmperen ud med en ny, for olien og indmaden i den originale, er helt sikkert slidt efter så mange km.

Gjorde det selv for 8 år siden på en Badit600, helt anden mc, men dens bagdæmper er ringe fra starten af smiley

• #7   27. apr 2012 RuneCNR#53
    Prøv nu lige at se i min profil.

Jeg kører selv med HyperPro 3D bagdæmper på min Honda, og har tidligere prøvet lidt af hvert fra dem.
    Dog ville et fjederkit til under 3000,- være en stor opgradering ifht. træt standard affjedring. Selvfølgeligt er en god bagdæmper noget andet, men det er jo ikke alle der er klar til at lægge de penge det koster.

Uanset hvad, er jeg sikker på Michael fra HyperPro Scandinavia kan hjælpe dig på vej med det rigtige.

• #8   27. apr 2012 Det var bare for at informere om, at der kan være billigere alternativer end en ny bagdæmper. Michael kan tjekke/skifte olie og gas i den originale bagdæmper for få penge samtidig med han skifter fjederen.
    - Så er den originale dæmper i fuld funktionel stand igen. smiley

Til en Honda CBR600F2, som er en relativt billig cykel, er det måske et stort skridt at bruge så mange penge på affjedring. - Medmindre man er opsat på at beholde den cykel længe.

• #9   27. apr 2012 Emil prøv at læs min profil jeg kører med Öhlins TTX36 bagdæmper, hvad det så har med sagen at gøre smiley

Du skrev:
    "Prøv lige at ring til HyperPro direkte. Jeg ved ikke hvor du har fået prisen på 5000,- fra. - Jeg har købt fjedersæt fra ca. 3000,-"

Det lød for mig som at de 5000 skulle være kun for fjedre smiley
    Har selv haft en CBR600 F2 og den originale bagdæmper suttede efter de 70.000km min havde kørt, så derfor ville jeg klart tilråde at skifte den ud, når man nu er igang, kan man jo lige så godt gøre det ordenligt!

• #10   27. apr 2012 Godt ord igen. smiley

Öhlins er fint, men det har jeg desværre ingen erfaring med.
    Jeg mener dog HyperPro er et ret fedt alternativ til gade, da progressiv dæmpning er et godt kompromis imellem komfort og sport.

Jeg betvivler slet ikke din erfaring på punktet.

Jeg siger bare, at hvis man ofre lidt håndøre på at få skiftet gas, olie og evt. trætte pakninger/o-ringe i den originale dæmper, kunne dette måske række med en ny progressiv fjeder.
    - Og nøjes med et fjeder-kit her oveni, plus et par hundrede kroner for et tjek-up på den originale dæmper.

Igen, er en ny bagdæmper MÅSKE over budgettet, eller hvad man vil ofre på en (undskyld til trådstarter smiley ) ældre CBR600, hvis der er et OK alternativ.

Men igen kender jeg ikke til kvaliteten af bagdæmperen på en CBR6000F2. - Det er muligt den er af så ringe kvalitet, at den "ikke står til at redde".
    På min gamle SV1000N skiftede jeg den originale dæmper ud, godt nok med en fra en anden cykel, da dæmperkarakteristikken ikke var helt optimal til denne cykel. Jeg ved ikke om dette er tilfældet med den omtalte CBR600 fra denne tråd. smiley

• #11   27. apr 2012 Tror også bare vi "skrev forbi hinanden" smiley

Bagdæmperen på en CBR600F2 er monteret på en anderledes måde end de fleste andre mc'er, så eneste rigtige mulighed, er at finde en, fra en F3. Og så tror jeg nu alligevel at de ekstra penge til en Hyperpro eller andet, er bedre givet ud, frem for den + renovering.

• #12   27. apr 2012 Har selv gode erfaringer med Öhlins, Wilbers og Hyperpro. Men tror de fleste mærkevarer virker helt fint til gadekørsel.

• #13   27. apr 2012 Hvis det overhovedet ikke er blevet serviceret på 90000km er der kun 2 muligheder og det er komplet renovering eller total udskiftning. Brug aldrig komponenter fra andre modeller da de med garanti ikke har samme karakteristikker

• #14   27. apr 2012 Mange tak for alle jeres tilbagemeldninger.

Det lyder som om jeg må give ham Michael et ring og få en pris på nye dæmpere og fjedre + evt montering.

Jeg har selv haft den de sidste 15.000KM og der er der ikke blevet lavet noget ved dem.

5000kr er jo ikke så meget i forhold til at skulle ud og købe en ny/anden MC smiley

• #15   27. apr 2012 Man servicerer også affjedring med 20000km interval og noget ofterer hvis det er de gode sager

• #16   27. apr 2012 Ring til Jan Krohn der er forhandler og montør af Hyper-Pro tlf :23242629 Han er flink hurtig og fair med prisen

Kommentér på:
Ny/opgraderinger af affjedring CBR 600 F2

Annonce