{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

opfølgning ang toppakning. {{forumTopicSubject}}

Skrev følgende indlæg tidligere idag

http://motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=178317

Har prøvet at tørre olien af, og har så lige kørt en tur igen, hvor den fik rigtigt meget gas, og igen er der olie, på front, højre side af motoren, og endda sprøjtet ned på motordækslet i samme side. Kan ikke se at det skulle komme andre steder fra end toppakningen, men som nævnt er jeg ikke den store mekaniker.

Er der nogle der ved hvor meget en mekaniker ca skal ha for at smide en anden motor i den, og er det noget man "bare" gør, her tænker jeg på om der er en masser justeringer (timer til mekaniker) bagefter, af feks karburatorer osv

P.s. er sgu lidt skuffet, da jeg netop byttede til en XJ 900, da det skulle være en rigtig pålidelig maskine, og så står jeg allerede med problemer, uden tid pga nyfødt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opfølgning ang toppakning.
  • #1   6. apr 2012 Er der nogle der ved om alle XJ 900 Diversion motorer passer sammen, altså om alle årgangene bruger samme motor

• #2   6. apr 2012 900 diversion kører ikke med samme motor i alle årgange , men ring da rundt til lidt forskellige mekkere på tirsdag

• #3   6. apr 2012 Jeg syntes det er lidt voldsomt at skaffe en anden motor, fordi toppakningen er gået, hvis motoren ellers kører fint.

Får du en anden 20år gammel motor, så der er jo ingen garanti for den toppakning holder for evigt :).

Jeg ved ikke hvor lang tid en mekaniker vil tage for at skifte toppakningen, men hvis du har motoren ude af stellet, og kun skal skifte pakning, og ellers ikke røre topstykket tager det ikke voldsomt længe.

Jeg ville nok fortrække også at skifte ventilstyrspakninkerne og slibe ventiler/stille ventiler.

• #4   6. apr 2012 regn med 5-6 timer a 400 + reservedele

• #5   6. apr 2012 Motoren kører rigtigt fint, der var bare nogle der skrev at hvis toppakningen er gået er det som regel pga der er noget andet galt, og så render det pludseligt hurtigt op smiley

• #6   6. apr 2012 din toppakning kan godt være gået pga. for meget olie.. Det er jo ikke sikkert der er noget andet galt?.. Jeg ville ringe rundt til nogle forskellige mekkere og høre en ca. pris - måske nogen vil gøre det orange:D

En toppakning kan jo altså godt ryge uden andet er galt?

• #7   6. apr 2012 Hvis det er fordi der har været for meget olie på den, er toppakningen så defekt, eller presser den det overskydende olie ud. chekkede olie standen igår, hvor den stod på center støttefod, og der var den lige under max

• #9   6. apr 2012 Kan da ikke passe der ikke er nogen der gider at hjælpe dig med at smække en ny pakning på.
    Hvis du kommer til nordjylland, så skal jeg nok hjælpe med det i en weekend smiley

Syntes også det er lige voldsomt nok at begynde at skifte motor, fordi toppakningen er gået.

Kommentér på:
opfølgning ang toppakning.

Annonce