{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KOSO
  • #1   5. apr 2012 Har lige monteret et koso på min, men desværre uden tank måler. Er du sikker på du har sat instrument rigtigt op? Det så nemlig ud til at der, på min, var flere ting den skulle vide.

• #2   5. apr 2012 Jeg har fulgt instrukserne til punkt og prikke, skulle jeg mene. Den siger som følger:

RED +12 volt permanent live to battery
    Brown + 12 volt switched live (ignition switch)
    Black -12 volt earth/ ground
    Green - 12 volt to negative wire of fuel sender

Som jeg forstår det skal sort og grøn til samme ledning fra mc´en som jeg har gjort, men det ændre desværre ikke på det. Misforstå jeg det de skriver...?

• #3   5. apr 2012 Ja det tror jeg desværre du gør, jeg forstår det som at den sorte er stel altså minus på batteriet og den grønne skal på den de kalder minus på måleren.

• #4   6. apr 2012 Det er også sådan jeg forstår det, men der er kun 1 ledning fra mc´ en som er jord, altså minus. Dvs jeg har sat den grønne og den sorte til samme sorte minus, da der ikke er flere af dise ledninger fra mc´en... Kan se benzindisplayet forsvinder når jeg fjerner den grønne. Står bare stadig på 100% konstant... smiley

• #5   6. apr 2012 Det er heller ikke det du skal, den fungere nok ved at måle hvor stor modstand der er på stel signalet henover tankmåleren dvs. At du skal have "en ledning på hver side" af tankmåleren hvis du forstår hvad jeg mener.

• #6   6. apr 2012 Hej Erik. Jeg fatter ikke de store af el arbejde, desværre. Kan du uddybe hvad du mener....?

Mange tak

• #7   8. apr 2012 Hmm jeg kan ikke helt gennemskue det for normalt har man to ledninger til en tankmåler, da det er en variabel modstand og ellers skal den trække stel igennem tanken hvilket jeg ikke tror den gør.

• #8   8. apr 2012 Der er 2 ledninger fra tanken. Gul/sort og hvid/sort. I Haynes manual står der den negative er den hvid/sorte som den skal sluttes til. Som jeg forstår det betyder det vel den anden er en +12. Hvilket KOSO skriver man ikke må sætte på da det kan ødelægge instrumentet. Ergo ved jeg ikke hvad jeg ellers skal gøre... smiley er sgu lidt fortvivlet.
    Det er sikkert en simpel opgave, men jeg har nok stirret mig blind...

Kommentér på:
KOSO

Annonce