2.199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hjælp til udstødning - Muffler Hjælp til udstødning - Muffler

Hej.

Jeg har fået tilbudt en Slip-on udstødning til min GSXR 600 k6..

Men får af vide den er uden: Muffler?

Jeg har været det meste af google rundt. Og er nu helt rundt på gulvet.

Nogen der kan fortælle mig hvad det har af betydning? og hvad sådan en Muffler helt konkret er?

For på div. Billeder ligner det hele udstødningen. Og på andre er den form for lyddæmper man sætter på inden udstødningen.

Håber meget på at få lidt hjælp.

Nick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til udstødning - Muffler
  • #1   3. mar 2012 Normalt er en muffler det samme som db-killeren, altså det rør man sætter ind i selve udstødningen for at sænke lydniveauet.

• #2   3. mar 2012 Okay.. Og ville Motorcyklen tage skade hvis ham smider en GP - akra - two brother. eller lign. Slip-on på uden sådan en Muffler?

For der er jo den set valves. som styrer hvor åben slusen er til udstødningen.. Og tænker at hvis man lader den blive på.. Ville det måske ikke ødelægge luft trykket?

(hvis jeg taler helt sort. Er det fordi min erfaring er zero og alt jeg, kommer direkte fra google på denne front)

• #3   3. mar 2012 "Swapping out the motorcycle exhaust system is the most common aftermarket upgrade in the moto industry. By simply replacing your stock motorcycle exhaust system or exchanging the slip-on muffler, you can radically improve the sound, appearance, and acceleration power of your motorcycle. Besides replacing your motorcycle muffler, you can customize your bike’s sound with new headers or baffles."

Headers = Forrør (downpipes)
    Muffler = Lydpotte (scilencer/can)
    Baffle = fløjte/lyddæmper (db-killer)

• #4   3. mar 2012 Tak Simon H!

Jeg fik også ringet og nåede frem til at det er en form for: Muffler insert - Hvilket jo så må gå hen og blive: db-killer?

• #5   3. mar 2012 Nick de ventiler du vil lade sidde tjener både til at reducere støj og til at forbedre bundtrækket ved lavere omdrejninger. Så jeg vil også anbefale du beholder dem. Om der er db-killer, baffle eller hvad de kalder den, tror jeg ikke ændrer meget på flowet, men den var rar at få med hvis du skal på banedag eller en tur til Tyskland.

• #6   3. mar 2012 #SJYP
    Ja. Har set en masse guides om hvordan og hvor nemt det er at åbne den ventil helt op..

Men som du siger.. Den sidder der jo nok for en årsag.. smiley - Tror også jeg holder mig på den sikre side og lade den sidde som standart.

Jeg står bare med et kanon tilbud på et lækker slip-on. Hvor det fremstår meget utydeligt med den - "muffler insert" - Men lader til at være en db-killer..

Og ja som i skriver.. Den er sikkert skide rar til de lange ture osv. Men for mit hygge behov for nu. Håber jeg lyden bliver fantastik smiley Og så må jeg bestille den db-killer hjem som reservedel.

I skal alle sammen have tusind tak for hjælpen! Er meget påskønnet..

Jeg giver det chancen og køber den.

Forsat god weekend.

• #7   3. mar 2012 DB killeren er et must hvis du køre til et af de arrangementer hvor etaten er så venlige at tage en dB måling og dele syns indkaldelser ud...

Mosten raceday og lign steder hvor der kunne komme nogle bikere af den slags som staten har valgt at gøre livet surt for smiley

• #8   3. mar 2012 #Brian S

Ja jeg kan godt lugte at vi skal til at bevæge os hen imod at skulle bestille sådan en ret hurtigt..

- Tænker bare jeg stadig ville prøve at give det et shot.. Da der heldigvis ikke skal svejses/skæres eller loddes for at smide den på..

Så går det helt galt med jeg tage den af igen. Og vente til jeg får db-killeren i hus smiley

http://www.youtube.com/watch?v=4WRTGNijRoI&feature=BFa&list=UUJYu87jKS9mIsVwk9T3ctHw&lf=plcp

<--- Der er et link til hvordan jeg "håber" på at det evt. kunne ende op med at lyde.. For det er da bare, lige så det kilder i ..............

• #9   3. mar 2012 Bare du sikrer dig at der fås db-killer til modellen, så koster den nok 4-500 kroner hvis du senere skal bruge den.

Hvis det skal være Akrapovic kan du gå ind på deres hjemmeside og søge under din MC, så får du de forskellige modeller frem.

Til min zx10r'er har de både en road-legal og en track only serie. Road-legal versionen er dyrere, men den indeholder netop den udstødningsventil som styres af kabler op til en el-motor under sædet. Den model valgte jeg selv, for når nu Kawasaki havde designet cyklen sådan, så ville jeg ikke ødelægge det ved at sætte en billig åben potte på.

Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende til din model. Ellers prøv at kigge på Yoshimura eller Arrow de laver også nogle lækre ting.

• #10   3. mar 2012 #SJYP

Lige præcis: (link fjernet) Og der er det den øverste til højre.. Som jo så er uden DB-killer (den jeg har fået tilbudt) selvom den er til road use.. Men må jeg bestille ved side af senere.

GSXR'eren har et valve system.. Med en lille butterfly der styrer hvor meget luft/modstand den tillader alt efter hvor højt du smider den op i RPM..
    Men det system sidder lige inden, det spot jeg smider udstødningen på.. Så man nettop også bibeholder det system..

Som jeg også skrev længere oppe.. Så er der jo sikkert en ganske fornuftig grund til at Suzuki har sat dem på.. Og fortsat gør det..

Hvad angår Arrow og Yoshimura.. Så havde jeg Arrow på min gamle.. Som lød kanon godt.. Men problemet med alle disse andre modeller, er at de total ødelægger udseendet da ellers er så flot pakke væk. smiley - Så disse er ikke relevante.
    ----------------------------------------------------

Jeg er helt ny på siden.. Og er meget positivt overrasket over al den dejlige og behjælpelig hjælp jeg har modtaget alene på dette emne..

Så skal i alle have hatten af for.. Er super dejlig med konstruktiv support smiley

• #11   3. mar 2012 Den øverst til højre ser ud til at være et fuldt system med forrør, så hvis det er en slip-on er det så ikke den nederst til højre? Uanset hvad, så er potten sikkert den samme - de laver kun én version med EU stempel på, så er det bare spørgsmålet om du vil have det som fuldt system eller som slip-on.

På billede 6, 8 og 18 kan du se ventilen - og at den bliver siddende efter Akra-potten er monteret.

Sweet - den skal du da have smiley Var det en brugt du havde fundet, for ellers kan du eventuelt tjekke prisen på: http://www.carpimoto.it/EN/

• #12   3. mar 2012 Glemte linket med billederne: (link fjernet)

• #13   3. mar 2012 (link fjernet) <-- Er denne.. Den er halvt så stor som den nu linker til..

Og sættes på præcis som den anden model du linker til..
    Og man slipper nettop for at rykke på ventilerne smiley

http://www.youtube.com/watch?v=4WRTGNijRoI&feature=BFa&list=UUJYu87jKS9mIsVwk9T3ctHw&lf=plcp

Her kan du høre hvordan den lyder på vejen.. Med ventilerne på standart.. Dog uden DB-killer smiley

Jeg var lige inde på carpimoto.it og se... Men den koster over det dobbelte af hvad jeg kan få den til brugt smiley
    - Derfor jeg også havde tænkt mig at tage chancen med en brugte.. Da den nettop er i perfekt stand.

• #14   3. mar 2012 Det ser også bedre ud - så bevarer du at have en kort moto-gp-lignende potte, som Suzukis originale. Nåh, men jeg skal holde øje med en brølende rød gixer på Langelinje til sommer smiley

• #15   3. mar 2012 Er nettop for at bevare den lidt i skjulte design.

Kunne være skide hyggelig.. Jeg gir is så!

Kommentér på:
Hjælp til udstødning - Muffler

Annonce