2.199 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Hjælp til udstødning - Muffler Hjælp til udstødning - Muffler
Hej.
Jeg har fået tilbudt en Slip-on udstødning til min GSXR 600 k6..
Men får af vide den er uden: Muffler?
Jeg har været det meste af google rundt. Og er nu helt rundt på gulvet.
Nogen der kan fortælle mig hvad det har af betydning? og hvad sådan en Muffler helt konkret er?
For på div. Billeder ligner det hele udstødningen. Og på andre er den form for lyddæmper man sætter på inden udstødningen.
Håber meget på at få lidt hjælp.
Nick
0 synes godt om
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
For der er jo den set valves. som styrer hvor åben slusen er til udstødningen.. Og tænker at hvis man lader den blive på.. Ville det måske ikke ødelægge luft trykket?
(hvis jeg taler helt sort. Er det fordi min erfaring er zero og alt jeg, kommer direkte fra google på denne front)
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
Headers = Forrør (downpipes)
Muffler = Lydpotte (scilencer/can)
Baffle = fløjte/lyddæmper (db-killer)
aug 2011
Jeg fik også ringet og nåede frem til at det er en form for: Muffler insert - Hvilket jo så må gå hen og blive: db-killer?
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
aug 2011
Ja. Har set en masse guides om hvordan og hvor nemt det er at åbne den ventil helt op..
Men som du siger.. Den sidder der jo nok for en årsag..
Jeg står bare med et kanon tilbud på et lækker slip-on. Hvor det fremstår meget utydeligt med den - "muffler insert" - Men lader til at være en db-killer..
Og ja som i skriver.. Den er sikkert skide rar til de lange ture osv. Men for mit hygge behov for nu. Håber jeg lyden bliver fantastik
I skal alle sammen have tusind tak for hjælpen! Er meget påskønnet..
Jeg giver det chancen og køber den.
Forsat god weekend.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.021
Mosten raceday og lign steder hvor der kunne komme nogle bikere af den slags som staten har valgt at gøre livet surt for
aug 2011
Ja jeg kan godt lugte at vi skal til at bevæge os hen imod at skulle bestille sådan en ret hurtigt..
- Tænker bare jeg stadig ville prøve at give det et shot.. Da der heldigvis ikke skal svejses/skæres eller loddes for at smide den på..
Så går det helt galt med jeg tage den af igen. Og vente til jeg får db-killeren i hus
http://www.youtube.com/watch?v=4WRTGNijRoI&feature=BFa&list=UUJYu87jKS9mIsVwk9T3ctHw&lf=plcp
<--- Der er et link til hvordan jeg "håber" på at det evt. kunne ende op med at lyde.. For det er da bare, lige så det kilder i ..............
maj 2007
Hvis det skal være Akrapovic kan du gå ind på deres hjemmeside og søge under din MC, så får du de forskellige modeller frem.
Til min zx10r'er har de både en road-legal og en track only serie. Road-legal versionen er dyrere, men den indeholder netop den udstødningsventil som styres af kabler op til en el-motor under sædet. Den model valgte jeg selv, for når nu Kawasaki havde designet cyklen sådan, så ville jeg ikke ødelægge det ved at sætte en billig åben potte på.
Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende til din model. Ellers prøv at kigge på Yoshimura eller Arrow de laver også nogle lækre ting.
aug 2011
Lige præcis: (link fjernet) Og der er det den øverste til højre.. Som jo så er uden DB-killer (den jeg har fået tilbudt) selvom den er til road use.. Men må jeg bestille ved side af senere.
GSXR'eren har et valve system.. Med en lille butterfly der styrer hvor meget luft/modstand den tillader alt efter hvor højt du smider den op i RPM..
Men det system sidder lige inden, det spot jeg smider udstødningen på.. Så man nettop også bibeholder det system..
Som jeg også skrev længere oppe.. Så er der jo sikkert en ganske fornuftig grund til at Suzuki har sat dem på.. Og fortsat gør det..
Hvad angår Arrow og Yoshimura.. Så havde jeg Arrow på min gamle.. Som lød kanon godt.. Men problemet med alle disse andre modeller, er at de total ødelægger udseendet da ellers er så flot pakke væk.
----------------------------------------------------
Jeg er helt ny på siden.. Og er meget positivt overrasket over al den dejlige og behjælpelig hjælp jeg har modtaget alene på dette emne..
Så skal i alle have hatten af for.. Er super dejlig med konstruktiv support
maj 2007
På billede 6, 8 og 18 kan du se ventilen - og at den bliver siddende efter Akra-potten er monteret.
Sweet - den skal du da have
maj 2007
aug 2011
Og sættes på præcis som den anden model du linker til..
Og man slipper nettop for at rykke på ventilerne
http://www.youtube.com/watch?v=4WRTGNijRoI&feature=BFa&list=UUJYu87jKS9mIsVwk9T3ctHw&lf=plcp
Her kan du høre hvordan den lyder på vejen.. Med ventilerne på standart.. Dog uden DB-killer
Jeg var lige inde på carpimoto.it og se... Men den koster over det dobbelte af hvad jeg kan få den til brugt
- Derfor jeg også havde tænkt mig at tage chancen med en brugte.. Da den nettop er i perfekt stand.
maj 2007
aug 2011
Kunne være skide hyggelig.. Jeg gir is så!
Hjælp til udstødning - Muffler