1.484 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

zx6r halter ved 4500 rpm ca. zx6r halter ved 4500 rpm ca.

som overskriften viser så halter min kawa lidt omkring de 4500 rpm.. hvis man accelerer normalt op over punnktet, så halter den ikke overhovedet, men hvis man f.eks kører med 3500 rpm og gir den godt med gas, så begynder den og halte lidt og gå lidt ujævnt.. næsten som hvis den halvvejs kun gik på 3 cylindre..
nogen forslag til hvad det kan være? kan en synkronisering af karburatorne hjælpe?

det drejer sig om en kawasaki ninja zx-6r fra 97

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  zx6r halter ved 4500 rpm ca.
  • #1   28. jan 2012 falsk luft i dine indsugningsrør mellem karburatorer og indsugning i blokken

• #2   28. jan 2012 Måske det kunne være at du skulle skifte/rense luftfilter. Hvis den får for lidt luft, og lidt for meget benzin, kan den nok godt pludre af det i et bestemt område. Jo længere tid du så holder den der, jo mere "drukner" du den, og jo ringere optræk vil du få.
    Så måske den bare skal have noget luft? smiley

• #3   28. jan 2012 glemte og skrive luftfilter er ca 1 år gammelt, kørt under 1500 km...
    og når den kommer over de 5000 rpm ca så er der perfekt optræk hele vejen op til de 14000 ca..
    hvis det var falsk luft ville den vel brokke sig i tomgang, og generelt hele vejen op?

• #5   28. jan 2012 var det så også kun ved de omdrejninger du havde problemer, for har lyst nede i tanken, og den ligner en ny, intet rust og se smiley

• #6   28. jan 2012 Var det ikke nemmere at aflevere den hvor du har købt den? Der er vel stadig garanti?

• #7   28. jan 2012 Motard: Haha smiley

• #8   28. jan 2012 Motard ! Way of life aka. Rasmus C
    næh det er minimalt som den gør det, så kan egentlig sagtens leve med det.. men jeg har det bedst når mine køretøjer står snorelige.. ville ikke lære en skid af og aflevere den hvis jeg havde købt den hos forhandler smiley .. skal sgu nok finde fejlen, ville bare høre folk om de havde prøvet noget lignende smiley
    men tak for det tåbelige indlæg smiley

• #9   28. jan 2012 kører den med jetkit? - hvis den kun har gået 24000 så burde den jo næsten være frisk. Men kan jo ske den lige skal justeres. Som jeg forstår det er hvis du giver den for meget gas at den lige som kvæler sig selv... eller ikke får benzin nok, eller luft. Kan være der skal justeres karb. eller en synkronisering og justering vil være givet godt ud, for at få den til at gå snorelige. Hvad med tændrør hvor friske er de? - Du kan også risikere hvis cyklen har gået langt mere end speedometer viser at nålestyr er slidte... men lyder sgu ikke lige sådan... Tror mere på at du skal sikre den kan få det den skal have og leve af, såvel luft som benzin. Og evt. en synkronisering af karburatorerne.

• #10   28. jan 2012 intet jetkit. helt standard smiley .. og det er nøjagtig som du beskriver det. ang km tal så er jeg sikker på den ikke har gået mere, da en kammerat kender forrige ejer, og jeg har papirer på alle service, og det stemmer overens, så den er frisk nok smiley

men ja jeg tror jeg vil få justeret og synkroniseret den en gang, og se om det hjælper. tændrør får den til sæsonstart sammen med olie.. så må vi se om problemet forsvinder smiley

• #12   28. jan 2012 .ja det må også være første skridt. hvis ikke det hjælper, så må der kigges på karburatorne. skal de skilles ad og renses inden de blir justeret og synkroniseret.?

• #13   28. jan 2012 giv den noget v-power som den fortjener, og en slat karb. sprit her om vinteren. giv den 4 friske rør. Jeg har kørt med karburator cykler i mange år og jeg har aldrig renset, jeg har kun en enkelt gang tømt ud. pga. dyse skift... Men du kan da godt adskille og få skidtet ultralydsrenset dem... men vil slet ikke mene det er problemet. Men prøv med friske rør også evt. tøm svømmerhuse også frisk benz. inkl. en god slat karb. alcohol... hvis den har stået med en kvart tank og stået koldt/varmt... så kan det jo skyldes kondens.
    Men nej du skal bare have fat i en der har synk kroniseringsværktøj... forbi en mc-pusher... Men ja tag da lige og tøm svømmerhusene... der er nok en skrue i bunden til det...

• #14   28. jan 2012 Den kører ikke her i vinterhalvåret så karburatorsprit burde ikke blive nødvendigt smiley .. Og tanken er fyld til renden så ikke den står og ruster smiley .. Men ja, go ide med v-power. Det må gøres når den har kørt den her tankfuld af smiley

• #15   28. jan 2012 det er ingen skade uanset hvad smiley

• #16   28. jan 2012 hehe nej det er selvfølgelig rigtig smiley

forresten, når jeg skal skifte tændrør, hvor meget skal jeg så skille ad? skal tanken af, eller kan jeg undgå det? smiley
    på forhånd tak

• #17   28. jan 2012 jeg vil sku lige tage tanken af... så kan du komme ned ovenfra så vidt jeg lige ved... det er jo ikke den store operation det der... men altid rart at kunne komme til hvor man skal til. Husk lige og smør de nye rør med en anelse kobberfedt. smiley På gevind så du ikke spænder tørt/tørt...

• #18   29. jan 2012 Er du sikker på at kobberfedt er sundt for topstykket. Har engang fået fortalt at, man bruger ikke kobberfedt når det er i forbindelse med aluminium.
    Er der andre der vil be / afkrafte det. Noget med at det æder aluén.

• #19   29. jan 2012 det ved jeg ikke, kan godt ske det æder aluen... men folk der så knokkelspænder dem knastørt er heller ikke godt. Har prøvet og stå til et træf med en med en nyserviceret, 1 år gammel hayabusa hvor den pludselig tikkede så havde den sku et tændrør der var knækket over... formentlig pga. det var knokkelspændt tørt. smiley Men ja man kan jo også bruge andet... Selvfølgelig findes der smøremidler i alle kategorier, man kan også bare give en dråbe olie og det vil der også være for og imod.

alt er noget skidt for og imod. Nogen bruger aldrig noget... andre gør hele tiden. Og nej er det på en cykel der er "frisk i betrækket kan man også. Er det pga. spændingsrækkefølgen? - så ja, om det har nogen praktisk betydning der, - tror jeg ikke ligefrem, Men vil da gerne høre hvis nogen har erfaring med at det ligefrem æder topstykket?

• #20   29. jan 2012 Der sker intet ved og give kobberfedt. Selvfølgelig skal det ikke dyppes i det, men lige en smule skal det ha smiley
    Har gjort det i mange år på biler med alu topstykker og der har aldrig været et problem, tværtimod så hjælper det næste gang de skal op smiley

Og mange tak for alle svarene, så har jeg lidt og gi mig i krig med smiley

• #21   29. jan 2012 nemlig René... hehe ødelægge topstykket. Nej det handler om at gøre det lettere for sig selv i det lange løb. Og gøre at man ikke ødelægger det på sigt. Tror det med at folk tror kobber ødelægger det, det må være en vvs'er der kommet på den. og har lavet en god røver historie ud af det.

• #23   29. jan 2012 Nu har jeg lige spurgt Google... i søgefeltet " kobberfedt på aluminium " den første side der dukker op er denne (link fjernet) så jeg vil nok ikke bruge kobberfedt selvom det kun er lidt, vil helt klart bruge en anden fedt, spildolie ell

• #24   29. jan 2012 Tja nu har jeg aldrig haft et problem med kobberfedt og aluminium, på trods af jeg har været mekaniker i ca 6 år nu, så jeg har ikke tænkt mig og ændre det på grund af en hjemmeside hvor folk har oplevet alverdens slemme ting når de brugte det smiley

• #25   29. jan 2012 Rene: Jeg ville nok gøre det modsatte!

• #26   29. jan 2012 Så gør du det smiley .. Der er sindssygt mange værksteder der bruger kobberfedt, uden der nogensinde er sket noget, så tror mere det ofte er selvforskyldt når der endelig er sket noget.. Lader mig ikk skræmme af røverhistorier fra en hjemmeside smiley

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 290
    #27   29. jan 2012 Nu er materialelære ikke en røverhistorie.
    Kan ikke lige huske hvad der står i min materialelære bog fra ingeniørstudiet, så jeg kan ikke komme med den korrekte tekniske forklaring. Men jeg ville nok vælge at bruge alufedt i stedet (som jeg altid har gjort).

• #28   29. jan 2012 rent materiale teknisk er det ikke så godt og bruge kobberfedt som alufedt... korrekt, tror bare lige som Rene antyder at det er alm. at man bruger kobberfedt, måske pga. det er det man i mange år har haft... og at det ikke ødelægger mere end det gavner, - så ja teori vs. praksis... så bruger rigtig mange stadig kobberfedt. Inkl mig selv, Hvis ikke jeg da kommer tændrørene i tørre. Humlen er at man som mekaniker ikke spænder noget tørt, - deri ligger at du så med gamle gevind ikke er er sikker på at spænde korrekt moment, - da du hvis du spænder tørt, spænder i mode friktion og dermed godt kan blive "snydt"... hovedet til at tænke med, hænder og arme til at arbejde, og benene til at danse med, - sådan lærte jeg engang... den holder stadigvæk smiley

• #29   29. jan 2012 Offslow
    Præcis hva jeg mener det du skrev der! Du skrev det bare lidt mere forståeligt smiley

• #30   29. jan 2012 nemlig, nogen "elever" skal bare have det skåret ud i tykt pap smiley Mojn

• #31   3. feb 2012 Så er fejlen fundet, et stk dårligt tændkabel plus der var irret hvor kablet er forbundet med tændspolen. Lavede 4 nye kabler og rensede spolerne af så spinder den perfekt igen smiley .. KOM SOMMER OG SOL!
    Tak for hjælpen alle sammen smiley

• #32   4. feb 2012 Hehe ja der kan man bare se, det er slet ikke så svært... smiley

• #33   4. feb 2012 Lød godt nok som et brændstofproblem.. smiley

• #34   4. feb 2012 Nej det er som regel ikke så galt når først man får skildt det ad smiley .. Men nu har jeg mere forstand på biler, er ny indenfor mc, så der er alligevel lidt forskel på tingene, men fanme dejligt den spiller perfekt igen smiley .. Eneste minus er at nu er ventetiden til forår næsten ikke til og holde ud smiley

• #36   5. feb 2012 Kommer desværre nok ikke til og kede mig, har en bil der er splittet ad og skal stå køreklar til april.. Så går tiden nok med det smiley

Kommentér på:
zx6r halter ved 4500 rpm ca.

Annonce