Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bælte/Remtræk R1 HJÆLP
  • #1   4. jan 2012 Sikker på det er plads? Den er jo 4 gange så bred som kæden.

• #2   4. jan 2012 har set kittet , men husker dælme ikke hvad siden hed smiley

• #3   4. jan 2012 Man kan vel få smalle remme også??? smiley måske..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #4   4. jan 2012 Regn med ca 20-25mm bredde på selve remmen, og så er skiverne bredere...

Er der plads, så kom dog igang... smiley

• #5   4. jan 2012 Bikx.dk i Næstved sælger kits
    http://www.bikx.dk/bikx.asp

• #6   4. jan 2012 20 til 25 mm burde jeg kunne få plads til men skal jo finde delene og gerne til rimelige priser smiley

• #7   4. jan 2012 Jeg havde fat i et firma der lavede til bla DL 1000, men de kunne ikke garanterer at de kunne lave et sæt der kunne holde til en SV 1000 så mon det duer til en R1

• #8   4. jan 2012 Her er noget tysk fabrikat : http://www.vh-motorradtechnik.de/index.php

• #9   5. jan 2012 But why???

• #10   5. jan 2012 Fordi man kan :o) Håber jeg...

• #11   5. jan 2012 - Tommy Panda -
    Ingen smøring, mindre vedligehold og længere levetid er tre gode grunde til remtræk.

• #12   5. jan 2012 sig mig en gang Rolf... nu holder du, kan du ikke lide og pudse kædefedt af? smiley
    smid du nu bare et lækker 520 kædekit på så den r1 stadig kan tåle og blive brugt som sådan en nu engang skal og bør. Men hvis du skal have det billigt så skal du nok selv lave det hele... smiley Rem skiver er ikke det dyreste, så hvis du kan lave noget fornuftigt er det jo bare og prøve.
    Det jeg tænker er mere træk/vrid i din udgangsaksel på gearkassen... men tja... Problemet er når du har den lille plads, og overføre de mange kræfter uden at brænde remmene af... så det med øget holdbarhed, - Jeppe, den køber jeg ikke, hvis han ligger og kører som streetfighter bølle smiley Kæde er vejen frem på den type cykler. Men smid nogle billeder op. Jeg vil næsten tro du skal finde noget i USA... og nej det er sgu ikke billigt. Skal lige prøve og se om jeg kan finde noget, - det er til en rn04 ikke? eller er det en rn09?

• #13   5. jan 2012 Problemet ligger i om det kan klare de stressbelastninger... den får v. bl.a. starter og gearskift med knald på... vil jeg mene.

• #14   5. jan 2012 Det er til en RN09
    Og det er jo bare for at se om det kan lade sig gøre :o)
    Så må jeg jo stoppe med at køre dragrace på striben :o)
    Har talt med et firma idag og de kan lave nogle beregninger men det kræver at jeg kender omdr på det forreste remhjul bla og hvordan finder jeg ud af hvad omdr gearkasse-akslen leverer??? Hmmm
    Men det skal da prøves :o))

• #15   5. jan 2012 du kan muligvis finde data for din gearkasses udveksling... og du ved jo ca. hvor din begrænser den kutter... altså hermed får du forholdet imellem dine motor omdrejninger og omdrejninger på udgangsaksel. Og ja, det er jo der foran der er størst muligt knæk på. Du kan også regne baglæns hvis du kender rulle diameter også din tophastighed, også lave forholdsregning....

Men en haynes manual, der har du talene for din gearkasse, jeg har desværre solgt min haynes, men kender da en der har en stående, så når jeg kommer forbi der igen, kan jeg nok få lov og kigge lidt. Ellers må du have fat i Birgers billige bilbøger smiley Ellers spørg på gearings udvekslinger i r1 gruppen. Tror der er mulihed for svar der.

• #16   5. jan 2012 Aha, jamen jeg har en værkstedshåndbog og kender en ingenør der roder med rullefelt til mc'er så han kan sikkert lave de beregninger for mig
    Takker indtil videre

• #17   5. jan 2012 hehe rolf altså, det er da rart, men man behøver sku ikke en ingeniør for at regne det ud smiley Prøver lige og surfe lidt på det og skal nok smide link op hvis jeg finder noget brugbart. De amerikaner laver jo alverdens underlige ting.... du er sikker på du ikke er blevet smittet? Fortsat god dag!

• #18   5. jan 2012 Næh, men han er jo bedre til det end jeg er og det koster gratis :o)

Nej nej er bestemt ikke blevet smittet.. ALT hvad jeg laver er da heeeelt normalt :o) eller noget hæhæ

Også en god dag til dig

• #19   5. jan 2012 Ja jeg sad lige og lurede på de kits der fra tyskland. Der må kunne bruges noget fra en fazer... hvis det skal være bolt on. Da jeg mener at det er den samme motor de bruger. Det er mere mht. remskiverne... og bæltet om det kan klemmes ind, men du kan da prøve og skrive til dem... det er med tüv, så kan det jo også godkendes til syn uden problem herhjemme. Meeen PRISEN ! Omend ikke andet kan du jo se hvordan sådan et kit er udarbejdet, synes det ser fint ud, men til din cykel tja, hvis jeg kender dig ret vil du have elokserede remskiver osv. smiley
    link har jeg lånt længere oppe også bare gået i undermenuerne:

http://www.vh-motorradtechnik.de/products/de/Zahnriemenkits/Yamaha/Yamaha-FZS-1000-Fazer.html

hehe Rolf, du går bare og keder dig... lidt det samme her.

• #20   5. jan 2012 hva med noget fra en Buell? Den leverer jo mindst lige så meget moment som en r1, - eller noget... den mangler kun effekten... så er det testet og gennemprøvet jo.

• #21   5. jan 2012 -Offslow [midtjylland] P
    Mine punkter var fordelene ved almindeligt brug - Jeg kender ikke til Rolf og hans kørestil. En rem holder heller ikke længe, hvis man bruger sin mc til offroad-kørsel.
    Moment og effekt burde en god rem kunne klare. En Buell 1125 med remtræk lagde 111nm og 148 hk og så vidt jeg husker havde den samme udskiftningsinterval som min F800S på 40.000 km.

• #22   5. jan 2012 ja, det er klart det skal være dimensioneret rigtigt, også skal det være en tandrem vil jeg mene. Problemet er at vil man benytte en kilerem, så stresser du dine lejer langt mere pga. at du får et hårdere træk i det, da den griber på en anden måde (har selv kørt og lavet bl.a. blæsere i mange år af forskellige typer).
    Men ja det er jo vedligeholdelses venligt og kan sagtens se at det er løsningen på en r1 med højglans bagfælg man gerne vil holde pæn.

• #23   5. jan 2012 og vrid smiley Men ja remtræk kører jo nærmest til evig tid.... lige til lortet er mør og de enten brænder af eller går fra hinanden, også brænder af smiley Jeg ved at de blæser jeg primært har lavet service på, siger man 30000 timers drift for lejerne... og remmene holder ca et par tusinde timer. afhængig af drift forhold/start stop.

• #24   7. jan 2012 Det er INTET problem for en rem at holde til HK eller Nm - det har Jeppe helt ret i, men de kan altså ikke lide løst grus og sand:-)

Men Rolf - selvfølgelig kan det laves, det er bare spørgsmålet hvor mange timer og kroner det må koste - det burde du vel af alle vide:-)

Kommentér på:
Bælte/Remtræk R1 HJÆLP

Annonce