2.154 visninger
|
Oprettet:
ZX6r problemer {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg kunne godt bruge et par ideer ang. min zx6r.
Den køre ikke på cylinder 3-4 men fint på 1-2.
Jeg har skiftet tændrør og der er fint gnist på både 3 og 4.
Skiftet benzinpumpe benzinrelæ samt CDI boksen.
Jeg har sprøjtet æter direkte ind i kab. på 3-4 men ingenting sker.
Så rækker min fantasi ikke længere,så noget input ville være fedt.
Rene
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 17
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 226 Svar: 3.253
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Ps jeg har prøvet at skifte rundt på kablerne og det gør ingen forskel.
Fejlen opstod på motorvejen, den mistede pusten som om den løb tør for benzin.
Den kunne slet ikke starte før jeg skiftede benzinpumpe og CDI.
som skrevet nu skarter den men kun på 2 cyl.
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 10
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 140
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Men ja tændspolen er en mulighed, jeg prøvede det selv i år... der var det såmænd bare en kabelsko jeg havde fået trukket af... men den var jo nem og se, -
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Jeg prøver lige at svar alle indlæg.
Det er en 95 årgeng.
Jeg har prøvet at bytte rund på tændkablerne mellem 1-4,men den køre stadig ikke på 4 det samme gælder 3'eren.
Jeg har sprayet æter direkte ned i kab. men intet sker.
Da jeg prøvekørte den virkede det som at den engang imellem kørte på alle 4 cyl.
Jeg har som skrevet pillet toppen af for at se om der evt skulle være gået en toppakning,men det ser ikke sådan ud.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Hvis alle tændrør ser ens ud, hvilket jeg ikke tror de gør, pga. du evt. har haft dem druknet eller det med en utæthed... så vil jeg skifte hele striben, de koster ikke så meget.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Jeg har skiftet alle rørene, 1 og 2 ser helt fine ud,3-4 som nye intet at se men der har jo heller ikke været gang i de to cyl.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
lyder sgu helt galt.....
byt rundt på alle dine rør.. ( nye rør kan også være defekte )( også selv om de lever en gnist ) og se om fejlen flytter med..
det du skriver......
Jeg har sprayet æter direkte ned i kab. men intet sker
.og det kan kun betyde at der mangler luft..... eller gnist..... længer er den jo ikke... du lever jo selv æter .......
så tjek rør og luft vejen....... evt om kab sidder som de skal i mufferne..
mvh
aug 2011
Følger: 18 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 311
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
hvoledes sidder de? - hvor mange km har cyklen kørt? og hvad med service, sådan generelt det er jo en rigtig gammel ged vi har fat i der...
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Har haft lidt samme problem på min gamle cbrt600 der var det benzinhanen der drillede så jeg fik vacuum i tanken, men kun en sjældengang imellem... du kan også have vacuumslanger med en revne... så den ikke åbner ordentlig... Nåle ventiler der hænger, har den stået stille længe?
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Ja jeg er sgu på vildspor her.
Jeg har pillet toppen og ikke samlet den endnu,jeg vil da skifte toppakningen.
Det undre også mig at der ikke sker en sk.. Når jeg giver den æter.jeg mente det måtte være tændkabler eller rørene.rørene er helt nye og jeg har skiftet rundt på tændkaberne.så jeg håbede at det så evt var en toppakningen.
Mc'en har kørt 440000.jeg er snart villig til at skifte motor men hvis der er strøm eller benzin hjælper det jo ikke meget,
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Nej jeg regner ikke med den skulle køre 300.000 jeg har tænkt på ny motor mening den koster mellem 8-10.000 så andre løsninger er velkommen.men jeg skifter toppakningen laver en kompressionsprøve ,jeg har iøvrigt opdaget der er vand i olien så toppakningen eller ringe er sgu nok fejlen.
Jeg kørte den på værksted i forrige uge,efter aftale med værkstedet,da jeg så ankom med den ville de slet ikke se på den "Sådan gammel prut ville de slet ikke rode med".
Det er sgu arrogance så det batter, min næste mc skal ikke købes der.
Rene
aug 2011
Følger: 18 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 311
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Jeg tror desværre også du har ret,men jeg vender tilbage når jeg er blevet kloger.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Igen tak for jeres input.Det godt nok længe siden jeg skrev sidst.Men jeg skiftede toppakningen samlede den,og startede den op,Hmm gik stadig ikke rigtigt godt,skrue skrue bande hulke og stampe i jorden (lidt kælling er man vel).D 29/2 skiftede min nylige indkøbte benzinpumpe og Vupti så virkede den næsten som den skulle.Dvs jeg har samme problem som Rene havde med sin ZX6R 97, køre dårligt i lave omdr. men efter igen at have læst jeres inspirerende indlæg prøver jeg at give den nogle nye kabler.så tak for hjælpen alle sammen.Måske vi mødes på Mosten senere på året.GOD SOMMER
hilsen Rene
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Du har ret,Men som jeg tidligere har skrevet har jeg skiftet flg.
Pumpe Computer toppakning tændspoler.og kørte stadig ikke godt.Da jeg atter skiftede pumpen til Honda pumpe kom der gang i motoren.Den går bare ikke ordenligt ved ca 4000 omdr. ,helt fint derfra og til 14k.Den går ej helt fint i tomgang når den er kold.
Rene
ZX6r problemer