{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.148 visninger | Oprettet:

Rene W
Rene W
Tilmeldt:
28. maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

ZX6r problemer {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kunne godt bruge et par ideer ang. min zx6r.
Den køre ikke på cylinder 3-4 men fint på 1-2.
Jeg har skiftet tændrør og der er fint gnist på både 3 og 4.
Skiftet benzinpumpe benzinrelæ samt CDI boksen.
Jeg har sprøjtet æter direkte ind i kab. på 3-4 men ingenting sker.
Så rækker min fantasi ikke længere,så noget input ville være fedt.
Rene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZX6r problemer
  • #1   1. dec 2011 hvis der er gnist og den får benz kan der næsten kun være kompression tilbage som mangler.

  • #2   1. dec 2011 det kunne jo også være noget så banalt som at kablerne til 3 og 4 er byttet om... smiley

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   1. dec 2011 Jeg pillede toppen af igår for at chekke om der evt var gået en toppakning.Men det så ikke sådan ud,så når jeg nu samler den igen måler jeg komp.
    Ps jeg har prøvet at skifte rundt på kablerne og det gør ingen forskel.
    Fejlen opstod på motorvejen, den mistede pusten som om den løb tør for benzin.
    Den kunne slet ikke starte før jeg skiftede benzinpumpe og CDI.
    som skrevet nu skarter den men kun på 2 cyl.


  • #4   1. dec 2011 Hvad årgang er den?

  • #5   1. dec 2011 er der ikke nogle tændspoler på sådan en?? var der gnist på alle pløkkerne?

  • #6   1. dec 2011 har du prøvet at bytte rundt på tændspolerne.. for at se om problemet følger med.. syntes det lyder sm en defekt spole... der dog kan leverer en gnist, men ikke god nok til at kunne få den til at kører..


    mvh


  • #7   1. dec 2011 tjek dit ledningsnet igennem. Det vil sige sikringer, og ledninger frem til tændspoler, og klem lige benene... evt. tag af og rens med kontakt spray... og prøv så lige om du har fået skubbet tændrørshætterne ordentlig på? - iøvrigt hvad farve var de gamle tændrør? - Iøvrigt vil jeg tømme karburatorerne, også give den en slat karb. sprit i en gang frisk benzin...
    Men ja tændspolen er en mulighed, jeg prøvede det selv i år... der var det såmænd bare en kabelsko jeg havde fået trukket af... men den var jo nem og se, -


  • #8   1. dec 2011 Hmm 3 og 4 - altså de to cylindre længst til højre på cyklen?

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #9   2. dec 2011 Hej Alle
    Jeg prøver lige at svar alle indlæg.
    Det er en 95 årgeng.
    Jeg har prøvet at bytte rund på tændkablerne mellem 1-4,men den køre stadig ikke på 4 det samme gælder 3'eren.
    Jeg har sprayet æter direkte ned i kab. men intet sker.
    Da jeg prøvekørte den virkede det som at den engang imellem kørte på alle 4 cyl.
    Jeg har som skrevet pillet toppen af for at se om der evt skulle være gået en toppakning,men det ser ikke sådan ud.


  • #10   2. dec 2011 hvordan ser dine tændrør ud når du piller dem ud? - du kan godt have en minimal utæthed... der gør der kommer olie ind, som så sætter sig på tændrøret og dermed kokser det til så det ikke kan lave kraftig nok gnist...
    Hvis alle tændrør ser ens ud, hvilket jeg ikke tror de gør, pga. du evt. har haft dem druknet eller det med en utæthed... så vil jeg skifte hele striben, de koster ikke så meget.


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   2. dec 2011 Hej
    Jeg har skiftet alle rørene, 1 og 2 ser helt fine ud,3-4 som nye intet at se men der har jo heller ikke været gang i de to cyl.


  • #12   2. dec 2011 hmmmmmm
    lyder sgu helt galt.....

    byt rundt på alle dine rør.. ( nye rør kan også være defekte )( også selv om de lever en gnist ) og se om fejlen flytter med..


    det du skriver......

    Jeg har sprayet æter direkte ned i kab. men intet sker

    .og det kan kun betyde at der mangler luft..... eller gnist..... længer er den jo ikke... du lever jo selv æter .......
    så tjek rør og luft vejen....... evt om kab sidder som de skal i mufferne..




    mvh


  • #13   2. dec 2011 den kan vel også være taktet forkert?

  • #14   2. dec 2011 hvad med dine spjæld?
    hvoledes sidder de? - hvor mange km har cyklen kørt? og hvad med service, sådan generelt det er jo en rigtig gammel ged vi har fat i der...


  • #15   2. dec 2011 pillet toppen af, dvs. du har haft topstk af og samlet igen med gammel pakning, har du brugt noget spray på pakningen? - eller hvorledes, - ? hvis det er tilfældet vil jeg få tjekket kompression. Den kan godt have mikroskopisk utæthed så der kommer olie ind... og den smule kan sætte sig på tændrør... men ja, hvad ved jeg.

  • #16   2. dec 2011 ér der vakuumstyret benzinhane på? for så har du garanteret en stiv membran i den, eller du har måske vakuum i tank? - nogen maskiner sidder der en lille gummiklods i en port i tankdæksel, den kan man motionere lidt, hvis den er blevet stiv og gammel og går fast... eller smøre lidt så det kan arb.
    Har haft lidt samme problem på min gamle cbrt600 der var det benzinhanen der drillede så jeg fik vacuum i tanken, men kun en sjældengang imellem... du kan også have vacuumslanger med en revne... så den ikke åbner ordentlig... Nåle ventiler der hænger, har den stået stille længe?


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #17   3. dec 2011 Hej tak for indlægende
    Ja jeg er sgu på vildspor her.
    Jeg har pillet toppen og ikke samlet den endnu,jeg vil da skifte toppakningen.
    Det undre også mig at der ikke sker en sk.. Når jeg giver den æter.jeg mente det måtte være tændkabler eller rørene.rørene er helt nye og jeg har skiftet rundt på tændkaberne.så jeg håbede at det så evt var en toppakningen.
    Mc'en har kørt 440000.jeg er snart villig til at skifte motor men hvis der er strøm eller benzin hjælper det jo ikke meget,


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #18   3. dec 2011 440.000 km er også en del, så den kan godt være slidt hist og her.

  • #19   3. dec 2011 44000 så havde jeg nok overvejet en ombytterkværn den er da sikkert v. at være kørt flad... eller? - tror du ikke ca. sådan en ninja er lavet til at køre en 300000... hehe jeg havde sku overvejet at smide en frisk kværn i... også kunne du jo bruge den anden til nød-reserve dele... fordi lige pludselig bliver det dyrt og holde kørende... hehe vildt den har gået så meget men ja min gamle dragknallert havde kørt 85500 og den gik som en mis. Selvom den kørte med tryk... Så de er sgu lavet godt de japsere.

  • #20   3. dec 2011 hvis det er toppakningen bør den lave tryk i køleranlægget... men kig dine tændrør, bliver de sorte, for er der trykket en anelse olie ind, under stilstand, så når du forsøger og slå den igang kan det olie godt sætte sig på elektroden i tændrør som dermed bliver sort, - og får sværere v. at lave en kraftig god gnist, som er nødvendig. men ja, med alle de km skader en frisk toppakning nok ikke, måske en planslibning af topstk. når du nu er igang? - hvis det er noget der,

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #21   3. dec 2011 Hej
    Nej jeg regner ikke med den skulle køre 300.000 jeg har tænkt på ny motor mening den koster mellem 8-10.000 så andre løsninger er velkommen.men jeg skifter toppakningen laver en kompressionsprøve ,jeg har iøvrigt opdaget der er vand i olien så toppakningen eller ringe er sgu nok fejlen.
    Jeg kørte den på værksted i forrige uge,efter aftale med værkstedet,da jeg så ankom med den ville de slet ikke se på den "Sådan gammel prut ville de slet ikke rode med".
    Det er sgu arrogance så det batter, min næste mc skal ikke købes der.
    Rene


  • #22   3. dec 2011 tja hvis der er vand i olien så er det enten toppakning, elller revnet topstykke.. få det trykprøvet og planslebet inden du monterer det smiley

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #23   3. dec 2011 Hej René
    Jeg tror desværre også du har ret,men jeg vender tilbage når jeg er blevet kloger.


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #24   3. mar 2012 Hej Alle
    Igen tak for jeres input.Det godt nok længe siden jeg skrev sidst.Men jeg skiftede toppakningen samlede den,og startede den op,Hmm gik stadig ikke rigtigt godt,skrue skrue bande hulke og stampe i jorden (lidt kælling er man vel).D 29/2 skiftede min nylige indkøbte benzinpumpe og Vupti så virkede den næsten som den skulle.Dvs jeg har samme problem som Rene havde med sin ZX6R 97, køre dårligt i lave omdr. men efter igen at have læst jeres inspirerende indlæg prøver jeg at give den nogle nye kabler.så tak for hjælpen alle sammen.Måske vi mødes på Mosten senere på året.GOD SOMMER
    hilsen Rene


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #25   3. mar 2012 Sø burde den da også have kørt når du sprøjtede æter ind.

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #26   3. mar 2012 Hej Søren
    Du har ret,Men som jeg tidligere har skrevet har jeg skiftet flg.
    Pumpe Computer toppakning tændspoler.og kørte stadig ikke godt.Da jeg atter skiftede pumpen til Honda pumpe kom der gang i motoren.Den går bare ikke ordenligt ved ca 4000 omdr. ,helt fint derfra og til 14k.Den går ej helt fint i tomgang når den er kold.
    Rene


Kommentér på:
ZX6r problemer

Annonce