{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.774 visninger | Oprettet:

Den store GSXR 400 karburator saga!! {{forumTopicSubject}}

Jeg opretter hermed en tråd ang. sagaen omkring dårlige karburatorer og problemer med motorgang på de gamle GSXR 400 mc'er.

Problemet med disse mc'er er flere:

1. De er gamle
2. De har nogle efter nogens mening håbløse karburatorer
3. De er gamle
4. Dårlige ledningsnet
5. Dårlige tændspoler
6. Dårlig pickup
7. Dårlig CDI (tændingsmodul)

Dette er de områder jeg har oplevet der kan være problemer. MEN! Jeg har erfaret at man med den rigtige pleje og omhu kan komme om ved disse problemer forholdsvis simpelt. Derfor har jeg tænkt mig at lave denne tråd, som måske kunne hjælpe andre. Der findes en del tråde på nettet om dette, men de færreste er på danske og flere er ikke komplette og fyldestgørende efter min mening. Derfor har jeg valgt at dele mine erfaringer, så andre måske kan få glæde af dem.

Jeg opretter løbende tråde til emnet, og laver en gennemgang af en karburatorrenovering i løbet af vinteren.

Håber i får glæde af det.

Mvh Stefan Peter Nielsen
Maskinmester af Guds nåde!




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den store GSXR 400 karburator saga!!
  • #1   19. okt 2011 Nu er jeg under den overbevisning at det er et spørgsmål om alm. sund fornuft... men nogle lader deres grej gå i forfald. og det er syndt.

    Så for dem der kunne have brug for en gennemgang af ovenstående problemstilling er det jo guld værd.

    smiley Og for os andre er det stadig guld værd, for så er der ingen undskyldning for ikke at få gjort noget ved det mere smiley

    Klø på.


  • #2   19. okt 2011 det vil sku følge med i.. for mine på min 750 er sku ikke justeret og ikke vedligeholdt alt for godt.. desværre:(

  • #3   19. okt 2011 Stefan, har netop købt en meget fin GSX-R 400, som har det med at stige og falde i tomgang alt efter arbejdstemperatur, så glæder mig til at læse din tråd, så jeg måske kan få den til at køre helt spitze! smiley
    GULD VÆRD - JA TAK!


  • #4   21. okt 2011 update?
    Eller samler du det i et fotoalbum eller hvordan?


  • #5   10. nov 2011 Hej Drenge undskyld for den sene update, jeg er igang med at indsamle alle de data jeg har og laver et fotoalbum med en gennemgang af karburator renovering her i vinter. Det bliver en detaljeret gennemgang, med et håb om at andre ikke gør de fejl jeg har gjort ved gennemgang og renovering af en gode gamle GSXR 400 (og måske andre lignende modeller). Jeg er dog lidt travl for tiden da både bachelor og bryllup tager min tid, men hav blot toldmodighed eller skriv en PB hvis det brænder på smiley
    Jeg har ikke min GSXR 400 mere, men stadig nogle reservedele, deriblandt et sæt karburatorer til renovering. Det er dem jeg tager udgangspunkt i ved min renoverings gennemgang.

    Mvh Stefan Nielsen


  • #6   10. nov 2011 Venter spændt smiley

    Og i øvrigt tak for info på PB.

    Thomas


  • #7   26. dec 2014 det med tomgang den hopper op og ned. kan være dine ringe er trætte
    Thomas s.
    et nyt carb set kan fås for ok penge hvis du leder det rigtige sted har lige skiftet alle ringe i carb på min og det har virkelig hjulpet, for min hoppet også i tomgang før. og nu står den spot on.

    skal siges at jeg har kæmpet med at få den startet siden sidste sommer.

    købte aldrig de helt rigtige gummi ringe til den prøvede mig frem med forskellige.
    som ikke lykkes. fik så bestilt dem der passer til gk76a og nu spiller den bare max. så kan godt betale sig.



  • #8   15. apr 2016 Hejsa.
    Ligger du tilfældigvis inde med 4 stk bundkar til karburatoren på en gsxr 400?
    Ring gerne hvis du gør og vil sælge.
    Mvh Michael
    41211213


Kommentér på:
Den store GSXR 400 karburator saga!!

Annonce