{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Yamaha r6 2006 og wheelie {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg er forvirret. Kan det passe at Yamaha r6 2006 udgaven er lavet så den næsten næsten umulig a wheelie?

Jeg ved mange andre 600cc cykler med 4 propper nemt kan gøre dette, men nu har jeg øvet en del på min cykel og min har svære ved at komme op end f.eks. en SV'er. Skal min op kan jeg clutche den eller smide den op på 11-12k omdrejninger og powerwheelie den, men problemer er at så kommer den op som lyn og torden! Det er som om at den ikke har nogen mellemvej som andre cykler.

Nogen der har erfarring med dette eller eventuelle råd som f.eks. omdrejningstal og gear for at gøre det lidt nemmere?

Jeg vil sætte pris på hvis folk undgår deres "squid" kommentare.

Mvh

Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha r6 2006 og wheelie
  • #1   16. okt 2011 prøv evt. at gi den en tand ned foran det burde hjælper på det. smiley men jeg bruger gas on - off også on igen, så kommer min meget nemt alle dem som jeg kører med gør det samme dog er der en på en gsxr 1000 med en tand ned foran han gir bare gas så kommer den, men det er bare træning træning træning,

    ang. omdr. tal så trækker jeg min 01 op på en 7-8000 i første gear, og laver off/on tekniken så kommer den.


  • #2   16. okt 2011 Den er omdrejn ingsvillig, du skal langt over 10000 for at rifve den op på gassen. Prøv at kører afsted i første gear og se hvord en kommer op med gassen. evt køre den op til 7-8000 og så drej øret i bund og se hvor den river den op.. De små ccm skal overraskende langt op hvor imod en 1000ccm bare skal ahve et vrik fra lave omdrejninger. Men med øvelse ser der meget nemt ud på en 600 da den ikke går så voldsomt bagomver som større ccm. Du skal bare øve mere...
    Prøv at kører i 2. gear kør den op til en 9-10000. så mens du holder gassen tager du koblingen ind og i det du SLIPPER den(IKKE SMIDER DEN) drejer du gassen i bund... Kræver lidt øvelse men du kan trække den op fra 40 km/t i 2 gear med øvelse.
    Alt dette lyder nemt og ja i real life kræver det masser af øvelse.


  • #3   16. okt 2011 Jeg kan ikke lave On/off på den medmindre jeg driver den op på 11k-12k... Og gør jeg det, kommer den op i 180grader på 0,4sec... Clutcher jeg plejer jeg at smide koblingen, men jeg kan da lige prøve at se om det hjælper at slippe den "hurtigt" er bedre. Jeg er også medlem af SVriders, og to af deres medlemmer som underviser i wheelies mente det var "virkelig" nemt at få den op indtil de prøvede. Den her type er bare lidt vanskeligere end de fleste, dont know why.

    Konklussion: Jeg prøver at "glide" koblingen i stedet for at dumpe den. Jeg vil starte i høje revs og se hvor langt ned jeg kan komme. smiley Tak for svar på tråd


  • #4   16. okt 2011 Mathias

    Jeg tror bestemt ikke at du skal starte i høje omdr. og arbejde dig ned, du skal gøre det lige omvendt! Start med lave omdr. og arbejd dig op... bare gå efter at få den 5-10 cm op til at starte med, og øg derefter omdr. til du finder ud af hvor højt den skal op. Det andet ender bare med at du "flipper" den. Og start med at gøre det i 1. gear - vent med 2. til du har vænnet dig til fornemmelsen af at den flyver op (det er ret voldsomt til at starte med)

    For at gøre forvirringen total vil jeg sige, at du SKAL "poppe" koblingen - altså ikke bare smide den, men tilkoblingen skal gå hurtigt. Det er svært at forklare.
    Og så skal du ikke bare køre den op til f.eks. 6.000 rpm med neutral gas og så slippe koblingen, (Uden belastning har cyklen jo ikke svært ved at tage 6.000 rpm) Du skal derimod give gas, mens du slipper koblingen, ellers kommer den ikke op . Men man kan ikke sige det nok - START SMÅT!

    Her er en god instruktions video - gør som de siger, og så går det ikke helt galt smiley Held og lykke med det, og pas på dig selv smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=_HKpXBHIXkk&feature=channel_video_title


  • ebmob .
    ebmob . Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #6   16. okt 2011 Gearing, gearing gearing. Og en god motorcykel går ikke på baghjul, det er jo netop formålet at den skal holdes nede. Ellers køber man en trial maskine.

    Men prøv at gear ned og arbejd med kobling. Den burde gerne, som de andre siger, kommer ved en 5-6 tusind omdrejninger.

    At SV er nemmere er jo, engang på styret (hvis det er naked) og at den har mere bundtræk.


  • #7   16. okt 2011 Prøv EVT at stå op, det er efter min mening meget nemmere end at sidde.


  • #8   16. okt 2011 Et godt udgangspunkt, 2. gear, 40 km/t, nu gør du følgende:
    1. ryg så langt tilbage på sæddet.
    2. Giv BUNDGAS, og hold den!
    3. Ved ca. 70 km/t. vipper du koblingen, og lader den komme om i 12-14k omdrejninger.
    4. Du slipper koblingen igen (STADIG BUNDGAS), så vil jeg næsten garantere at den kommer op, hvis du øver dig lidt.
    5. Træning, træning, træning!!!

    Kan praktiseres i 1. gear, men du bliver straffet!


  • ebmob .
    ebmob . Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #9   16. okt 2011 Claus

    Han skal sidde frem på cyklen, med strakte arme og overkrop. Man behøver overhovedet ikke give bundgas, og lade den komme ved 12-14 tusind omdrejninger i 2 gear brænder nok mere koblingen af og ødelægger kæden frem for at der sker noget som helst.

    Og hvis det så endelig skal gøres som du beskriver så vil jeg kraftigt anbefale:

    1) Have en kammerat med som kan ringe efter ambulancen
    2) have en fod på bagbremsen så man evt. kan rede cyklen hvis den pludselig stejler

    Men man skal slet ikke øve/starte på en R6, men på små modeller med bundtræk. Hvis man så kan køre wheely med dem, så er det piece of cake at gøre det på alle andre modeller også.


  • #10   16. okt 2011 Det kan da nemt lade sig gøre i 2. uden brug af koblingen, rul gas på i et frisk tempo op til 10000omdr, luk derefter helt af for gassen samtidig med du forskyder din vægt så den dykker så meget så muligt i forgaflen, så åbner du HELT op for gassen samtidig med du flytter vægten bagover/ giver et løft i styret.
    Det er ikke svært, dyk og løft kombineret med gasslip/fuld gasgivning, men husk nu bagbremsen og gør det kun på lukkede områder


  • #11   17. okt 2011 Dolph:

    Det er godt nok lidt drama queen det du siger der.. Jeg har altid gjort sådan, og det brænder hverken kobling af eller smider dig ustyrligt bagover?! Det er lige omkring noget af det nemmeste at styre! -speciel imodsætning til en 1. gears rulning med gassen, som formegentlig er noget af det mest fanden i voldske man kan gøre!

    En koblings wheelie i 2. gear, er MEGET nem at styre, specielt fordi du kan starte med at sidde langt fremme på sæddet og derefter stille og roligt rykke bagud, efter som du bliver mere komfortabel med det!

    Har prøvet begge dele et utal af gange efterhånden, og er sku ikke ligefrem nogen ørn til det baghjulskørsel, ja for at sige det som det er, så er jeg en lille rookie, hvad det angår..
    Og til hver en tid vil jeg anbefale 2. gears wheelie, da det er så meget nemmere at styre! smiley

    Men det er selvfølgelig bare mit opkast.


  • #12   17. okt 2011 Gad sgu godt prøve den der R6 , den er jo let som en fjer og rigeliogt med power !


  • #13   17. okt 2011 ja tag den med ro og vær klar på bagbremsen , det der træk og slip på gassen dur ikke , brug koblingen og hold gassen jævnt
    kobling og fodbremse er de eneste 2 ting du skal tænke på


  • ebmob .
    ebmob . Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #14   17. okt 2011 claus

    der er nok bare forskellige metoder at gøre det på...


  • #15   17. okt 2011 Har prøvet i 2. gear med 10-11-12k rev og den vil bare IKKE op. Den gider simpelthen ikke det pjat.

    Syntes kun at kunne vippe den op i første, og så kommer den meget hurtigt op og er svær at få kontrol over.


  • #16   17. okt 2011 den kan sgu i alle seks gear , bare start ud i første og klik derudaf smiley


  • #17   17. okt 2011 køb da en gammel dt175 eller lignende at øve dig på ... eller den fazer600 i markedet til 7000,- det er sgu billigt


  • #18   18. okt 2011 Har du tjekket om den er droslet:-) men spørg til side. Kør i 2. Gear op til omkring 7000 omdrejninger. Tag koblingen og drej så gassen godt i bund imens du slipper koblingen i en hurtig glidende bevægelse samtidig med at du forsætter med at dreje gassen mere i bund. Får du ikke givet bog gas hopper den kun lige. Det kræver øvelse som alt andet. Evt find en som kan wheelie og få ham til at vise det. Der findes folk i næsten alle mc kredse som kan wheelie alt med 2 hjul:-)

  • #19   18. okt 2011 nu står der ikke hvorfra i landet du kommer fra ?

  • #20   19. okt 2011 http://www.youtube.com/watch?v=OXys-MJ5YaM ....
    en der laver frøen ... og står man af så er løbet kørt !

    en begynder der lærer at bruge bremsen : http://www.youtube.com/watch?v=9_Ygz6WcAU0&feature=related


  • #21   19. okt 2011 Jeg er fra Århus. Jeg vil gerne mødes med en der har styr på sit pjat, så kender man en så giv mig et skriv.

Kommentér på:
Yamaha r6 2006 og wheelie

Annonce