Yamaha r6 2006 og wheelie {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg er forvirret. Kan det passe at Yamaha r6 2006 udgaven er lavet så den næsten næsten umulig a wheelie?
Jeg ved mange andre 600cc cykler med 4 propper nemt kan gøre dette, men nu har jeg øvet en del på min cykel og min har svære ved at komme op end f.eks. en SV'er. Skal min op kan jeg clutche den eller smide den op på 11-12k omdrejninger og powerwheelie den, men problemer er at så kommer den op som lyn og torden! Det er som om at den ikke har nogen mellemvej som andre cykler.
Nogen der har erfarring med dette eller eventuelle råd som f.eks. omdrejningstal og gear for at gøre det lidt nemmere?
Jeg vil sætte pris på hvis folk undgår deres "squid" kommentare.
Mvh
Mathias
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 584
ang. omdr. tal så trækker jeg min 01 op på en 7-8000 i første gear, og laver off/on tekniken så kommer den.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
Prøv at kører i 2. gear kør den op til en 9-10000. så mens du holder gassen tager du koblingen ind og i det du SLIPPER den(IKKE SMIDER DEN) drejer du gassen i bund... Kræver lidt øvelse men du kan trække den op fra 40 km/t i 2 gear med øvelse.
Alt dette lyder nemt og ja i real life kræver det masser af øvelse.
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 12
Konklussion: Jeg prøver at "glide" koblingen i stedet for at dumpe den. Jeg vil starte i høje revs og se hvor langt ned jeg kan komme. Tak for svar på tråd
jul 2004
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 436
Jeg tror bestemt ikke at du skal starte i høje omdr. og arbejde dig ned, du skal gøre det lige omvendt! Start med lave omdr. og arbejd dig op... bare gå efter at få den 5-10 cm op til at starte med, og øg derefter omdr. til du finder ud af hvor højt den skal op. Det andet ender bare med at du "flipper" den. Og start med at gøre det i 1. gear - vent med 2. til du har vænnet dig til fornemmelsen af at den flyver op (det er ret voldsomt til at starte med)
For at gøre forvirringen total vil jeg sige, at du SKAL "poppe" koblingen - altså ikke bare smide den, men tilkoblingen skal gå hurtigt. Det er svært at forklare.
Og så skal du ikke bare køre den op til f.eks. 6.000 rpm med neutral gas og så slippe koblingen, (Uden belastning har cyklen jo ikke svært ved at tage 6.000 rpm) Du skal derimod give gas, mens du slipper koblingen, ellers kommer den ikke op . Men man kan ikke sige det nok - START SMÅT!
Her er en god instruktions video - gør som de siger, og så går det ikke helt galt Held og lykke med det, og pas på dig selv
http://www.youtube.com/watch?v=_HKpXBHIXkk&feature=channel_video_title
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
Men prøv at gear ned og arbejd med kobling. Den burde gerne, som de andre siger, kommer ved en 5-6 tusind omdrejninger.
At SV er nemmere er jo, engang på styret (hvis det er naked) og at den har mere bundtræk.
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 966
1. ryg så langt tilbage på sæddet.
2. Giv BUNDGAS, og hold den!
3. Ved ca. 70 km/t. vipper du koblingen, og lader den komme om i 12-14k omdrejninger.
4. Du slipper koblingen igen (STADIG BUNDGAS), så vil jeg næsten garantere at den kommer op, hvis du øver dig lidt.
5. Træning, træning, træning!!!
Kan praktiseres i 1. gear, men du bliver straffet!
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
Han skal sidde frem på cyklen, med strakte arme og overkrop. Man behøver overhovedet ikke give bundgas, og lade den komme ved 12-14 tusind omdrejninger i 2 gear brænder nok mere koblingen af og ødelægger kæden frem for at der sker noget som helst.
Og hvis det så endelig skal gøres som du beskriver så vil jeg kraftigt anbefale:
1) Have en kammerat med som kan ringe efter ambulancen
2) have en fod på bagbremsen så man evt. kan rede cyklen hvis den pludselig stejler
Men man skal slet ikke øve/starte på en R6, men på små modeller med bundtræk. Hvis man så kan køre wheely med dem, så er det piece of cake at gøre det på alle andre modeller også.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
Det er ikke svært, dyk og løft kombineret med gasslip/fuld gasgivning, men husk nu bagbremsen og gør det kun på lukkede områder
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 966
Det er godt nok lidt drama queen det du siger der.. Jeg har altid gjort sådan, og det brænder hverken kobling af eller smider dig ustyrligt bagover?! Det er lige omkring noget af det nemmeste at styre! -speciel imodsætning til en 1. gears rulning med gassen, som formegentlig er noget af det mest fanden i voldske man kan gøre!
En koblings wheelie i 2. gear, er MEGET nem at styre, specielt fordi du kan starte med at sidde langt fremme på sæddet og derefter stille og roligt rykke bagud, efter som du bliver mere komfortabel med det!
Har prøvet begge dele et utal af gange efterhånden, og er sku ikke ligefrem nogen ørn til det baghjulskørsel, ja for at sige det som det er, så er jeg en lille rookie, hvad det angår..
Og til hver en tid vil jeg anbefale 2. gears wheelie, da det er så meget nemmere at styre!
Men det er selvfølgelig bare mit opkast.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
kobling og fodbremse er de eneste 2 ting du skal tænke på
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
der er nok bare forskellige metoder at gøre det på...
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 12
Syntes kun at kunne vippe den op i første, og så kommer den meget hurtigt op og er svær at få kontrol over.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
en der laver frøen ... og står man af så er løbet kørt !
en begynder der lærer at bruge bremsen : http://www.youtube.com/watch?v=9_Ygz6WcAU0&feature=related
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 12
Yamaha r6 2006 og wheelie