HJÆLP! Motor problemer på Ninja ZX6R-06 {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg står med et motor problem på min zx6r fra 2006, som hverken jeg selv eller Kawasaki forhandleren i Toftlund kan finde ud af.
Den går super godt, og smider ca 116 hk på hjulet, men sætter ud når jeg har kørt med jævn hastighed et stykke tid. Den sætter ud et par gange, og dør derefter helt. Jeg kan godt holde motoren igang, men den skyder og brager helt vildt, og lyder som om der er et stempel eller to på vej ud af potten. (Derfor tror jeg ikke det er et brændstof problem)
Når fejlen kommer lyser motorlampen ikke, og det giver heller ingen fejl i computeren.
Den er monteret med Power Commander og GiPro gearskift indikator, men begge dele har været afmonteret uden held.
Problemet er startet for et stykke tid siden, og er blevet værer med tiden. Til at starte med gjorde den det for hver 200-300 km. Nu gør den det efter 10-15 km. Det er som om det kun er når den bliver ordenligt varm altså omkring 85 grader eller derover.
Der er skiftet tændrør, og renset tændspoler.
Forhandleren er begyndt og skiftet stumper efter princippet "Vi prøver os frem", og det sys jeg ikke helt der er råd til, så please sig der er nogen der kender til problemet!!!!!!!!! Hilsen Rasmus
På forhånd tak
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
har i prøvet med en anden boks ?
evt.benzintryksregulatoren der har en utæt menbran , kan ikke ses og vil ikke kunne fejlsøges, fortolkes som fejl i boksen , evt. revne i spjældhusene : kan måles ved alm.synkroniseringstest og adskillelse
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 9 Emner: 131 Svar: 370
Men det kunne lyde som du mangler en lambdasonde eliminator
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 7
Jeg har snakket med flere forskellige mekaniker og set forums de sidste dage. Har fundet to tilfælde hvor det er overophedning af ecu (styreboks) som ligger inde i kåben lige ved udstødningen oppe under sædet.
Så skal selvfølgelig lige prøve og flytte den lidt, og få noget isolering op under den. Kunne være dejligt hvis det var det.
Om det kunne være en dårlig forbindelse til benzin pumpen er også en mulighed, men systes mere det minder om et tændings problem når den sætter ud og dør.
Jeg har desværre ikke en anden boks og prøve med, ellers havde det været første skridt!
Har prøvet og tale med Carsten, og aftalt at vi skulle prøve og smide den i rullefeltet mens vi har computeren på, kunne være fedt hvis man kunne få den til at leve numre der :O)
I hører fra mig, når jeg har prøvet lidt igen
HJÆLP! Motor problemer på Ninja ZX6R-06