{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.863 visninger | Oprettet:

Jacob S
Jacob S
Tilmeldt:
6. aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17

ZZR1100 Ingen gnist {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Har sådan en ZZR 1100 c-model fra 1991. Jeg har hovedrenoveret motor med ny krumtap og gearkasse og har nu fået sat motoren i stellet - men til stor irritation kan jeg ikke få liv i den - troede det var fordi der ingen gnist var på.

Først mistænkte jeg tændspolerne for ikke at lave gnist.
Derfor gjorde jeg det, at jeg tog tændspolerne af og monterede dem i en skruetvinge - satte 12 v konstant og som jord brugte jeg en ledning til at imitere "pulsen" fra CDI-boksen. Jeg fik gnist fra tændrørerne - men denne var meget svag - faktisk så svag at jeg umuligt kunne have set den i dagslys - jeg ved ikke hvor kraftigt gnisten skal være - men den var ikke i nærheden af f.eks en bil eller knallert motor hvor gnisten er kraftig og blå. Hvor kraftig skal gnisten være?

Jeg beslutter mig så for at montere tændspolerne igen og sætte tændrørerne i - og kører med starteren. Det lyder som om den er lige ved at gå igang - men det gør den ikke. Efter at have kørt en 10 gange på starteren tog jeg tændrørerne op - lidt mærkelig var det at de ikke lugtede af benzin - benzinen sprøjter også lidt bagud af karburatorne.

Jeg synes selv jeg snart har checket alt. Bl.a Pick-up spole, koblingsafbryder, sidestøttefodsafbryder, sikringer, dødmandsknap - jeg kan bare ikke få liv i den. Har både prøvet med batteri fra bil og MC batteri for at udelukke den mangler strøm.

Nogen som har nogle ideer hvad man kan prøve eller kan hjælpe - nægter simpelthen at give op nu efter at have renoveret hele motoren - men jeg er snart løbet tør for ideér?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZZR1100 Ingen gnist
  • #1   26. sep 2011 Fejlene af den type er uendelige ,

    har din Mc knastgiver føler også eller er det kun fra picuppen på krumtap

    Får tændspoler 12 v konstant ? alså tænder den på minus ?

    har den 2 tændspoler

    Kører den wastet spark


  • #3   27. sep 2011 Der skal være en gnist der er tydeligt blå og den skal kunne trække et tændrør hvor elektroden er rettet ud, altså flere mm lang.

  • #4   27. sep 2011 Gerne 70 mm i tomgang som på min , så tænder den alt smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=8164


  • Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #5   27. sep 2011 Den har kun pickup giver - på krumtappen sidder der en tændingsplade som kører forbi pickupgiveren.
    MCén har 2 tændspoler og disse får konstant 12 v når jeg drejer nøglen til "ON" - herud over er der 2 andre ledninger en sort og en grøn som går ned i CDI boksen - dette kunne jeg forstille mig var "pulsen" for hvornår de skal tænde jvf. pickup spolen.

    Som sagt var gnisten meget svag - jeg synes heller ikke at den havde en blå farve. Det skal siges jeg kun har prøvet at sætte 12 v til tændspolen og få tændrørerne til at gniste ved at sætte ledning på det andet stik på spolen og lade den ramme stel et par gange.

    Wastet spark - det ved jeg ikke hvad det er..

    Benzin pumpen skulle vel virke i det at karburatorne trækker benzin ind når man kører med starteren.

    Per E hvad mener du med de 70 mm?


  • #6   27. sep 2011 hej jacob jeg har en mc mangen til... og der er bezin pumpe på.. da jeg selv har skiftet den..

  • #7   27. sep 2011 Per E har et tændinganlæg der kan sætte en mc i kredsløb om jorden på et splitsekund:) Til en dragracer........

  • #8   27. sep 2011 Wastet spark er når 2 tændrør gnister sammen , og med 2 tændspoler så kører den sådan

    Prøv engang at stripse de 2 tændrør sammen istedet for at bruge normal stel

    Alså en strips om nr 1 og 4 - og det samme med 2 og 3 så behøver du ikke stel

    uden tændrør i skulle du nem kunne trække motoren rundt og se om alle 4 gnister 2 parvis og at alle er lige store og samme farve

    nemt ikke

    Og til nød kan du trække en direkte 12 v til tændspole + og nu skal du alså være 112% sikker på det rigtige stik og test igen . og du skal kun lave en hurtig test på denne måde , hvis det ikke virker eller virker så er du langt i din søgning efter fejl


  • Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #9   27. sep 2011 Efter lidt fejlfinding i aften hvor det var blevet mørkt tog jeg og så om tændrørere gnister - alle fire gnister og de er alle sammen blå. Men jeg kan slet ikke få liv i motorcyklen overhovedet. Har prøvet at sprøjte motor starter (æter) ind i karburatorne - det lyder som om den er lige ved at gå i gang for dernæst at gå fuldstændig død. Jeg er virkelig på bare bund - jeg synes selv jeg har prøvet alt - og checket det hele - men jeg kan slet ikke få den til at starte normalt.
    Jeg har checket benzinpumpen og den kører også - men jeg er lidt måløs over at den ikke vil tænde på æter.
    Alt hjælp eller forslag kan hjælpe mig lige nu - jeg forstår det simpelhen ikke.


  • #10   27. sep 2011 er du sikker på kaburatorerne får benzin ?
    den kan godt være langt henne og hente efter en totakl tømning for saft


  • Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #11   27. sep 2011 Jeg ville udelukke at den ikke fik benzin derfor sprøjtede jeg æter ind i indsugning for at få den til at starte på dette. Men det hjalp heller ikke desværre

  • #12   27. sep 2011 systematisk gennemgang , benzin , gnist , timing af knaster og tænding


  • #13   27. sep 2011 hvis du har harft skildt motoren ad , så tjek lige din timming og kompression igen.

Kommentér på:
ZZR1100 Ingen gnist

Annonce