899 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

88` 1400 intruder VS 90` 1500 88` 1400 intruder VS 90` 1500

det jeg søger er teknisk set hvilken der er bedst ikke hvilken der er fedest at se på for laver den selv som jeg vil have den og de har bekke en god bund til at choppe.
altså for og imod på teknikken køre evne og holbarhed for jeg er på bar bund og vil tro det er næsten det samme ,men vil gerne hører fra dem der kører/har kørt på de 2 modeller
mvh
Jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  88` 1400 intruder VS 90` 1500
  • #1   25. sep 2011 jeg har vl 1500, den kører pisse godt. inden jeg købte den var jeg ude og prøve en 1400 og den kører også godt men virker mere klein og er stivere i affjedringen og styrer anderledes med det større forhjul, på 1500 er der et system der sikrer den bagerste cylinder mod overophedning.

• #2   25. sep 2011 Det er to cykler, der er uhyre ens og uhyre forskellige.

Teknisk set, ligner de hinsnden som nærmest to dråber vand. Den modifikation vedr. bageste cylinder 1500 har er nærmest unødvendig, idet VS1400 har støøre dyse i bageste karburator og dermed er udligned med forreste cylinder.

De har derimod meget forskellige køreegenskaber. VS er en fabriks chopper i easyrider stil, stor akselafstand, stort efterløb, slank og for cruiserstilen temmelig sti. Den har sin egen måde at styre på, men det lærer man meget hurtigt, og så er den lidt sjov, idet det slanke design tillader temmelig alvorlig nedlægning. Lægger man udstødningerne over på samme side, skalman være meget opmærksom på, at ensretteren får køling nok, og lægger man afgangsrørene op som nogen gør, bliver bageste karburator temmelig lun, og det påvirker vacuumstyringen.

Største sygdomme ved maskinen er batteriets placering. Det er svært at komme til, og det får mekaniske stød - altså regn ikke med levetid mere end en eller to sæsoner. Dertil kommer amerikanernes - yes VS1400 er bygget i USA til amerikanere - trang til at smide krom på alt, og det er gjort uden at lægge kobber under. Man skal altså vedligeholde det meget umhyggeligt, hvil det ikke skal skalle af - især på fælgene. Endelig er den ret hysterisk med synkronisering, men en lille modifikation, og så bliver denne justering meget robust.

En lille advarsel: Mange der ombygger, fjerner ikke bare fodhvilerne men også den bro, de sidder på. Lad være med det - skal den fjernes, så få lavet en bro, der passer under rørene, og som kan boltes i samtlige huller i de to flader, der er svejset på stelrørene. Fjernes denne forbindelse, mister det dobbelte rørstel sin stivhed - en meget almindelig customariseringsfejl på alle VS-modellerne!!!!! Jeg ville kade broen med de gamle knokler sidde - dels har man så stadig de originale beslag til støttebenet og dels er knokler meget gode at sætte føddene på i perioder ved langture.

VL1500 er i bund og grund samme drivlinie, men maskinen er bygget efter et klassisk fat-boy koncept. Tungere, blødere og meget mere traditionelt styrende, men den klarer slet ikke de samme nedlægningsvinkler. Amerikanerne, der elsker at sammenligne cykler kan ikke lide nogen af dem - med køber dem sgu rask væk alligevel:-)

Smag er jo indiskutabel - nu har du lidt facts. Selv foretrækker jeg klart Easy Rider stilen - for mig er den slankere, renere og SMUKKERE. Køreegenskeberne er lidt mere uforudsigelige, men det lærer man, og sådan en knallert er under alle omstændigheder bygget til TØF og ej RÆS.

• #3   25. sep 2011 takker for svar ind til vidre jeg har de 2 i kikkerten men kawaen har gået 70000 og intruderen har gået 37000 .
    Jeg er ikke bekendt med holbarheden på en japs V-motor men 70000 syntes jeg lyder af meget også selvom de ikke kører med 16000 RPM.
    kan du "knud" hjælpe der også
    mvh
    Jan

• #4   25. sep 2011 70000 for en stor doven V2, der ellers ikke er svinekørt, er INTET. Min VS 750 har kørt små 120000 nu, og den triller garanteret 200000. Få en der ved lidt om det til at vurdere maskinen.

Kig en gang i dette fotoalbum - jeg blev dødtræt af at høre om alt det der altid ødelægger alle maskiner, så jeg spilttede min intruder ad i atomer - og fandt absolut intet alarmerende - efter knap 100000 km!!!

http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=12827

70000 bør ikke være et problem.

Kommentér på:
88` 1400 intruder VS 90` 1500

Annonce