942 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Nye karburator, XS 750 Nye karburator, XS 750

Hej McG.

Har besluttet mig at få skiftet mine karburatorer, således jeg kan få afmonteret den store luftfilter kasse mc'en har lige nu og erstattet med nogle KN-lignende filtre. Har dog brug for lidt karburator råd først.

Har hørt der findes både fladspjælds og nogle med runde spjæld - hvad er forskellen og hvad bør vælges?
Derudover har jeg også hørt der er muligt at købe karburatorer der allerede er indstillet til ens motorcykel, da jeg ikke ved hvordan jeg gør selv - nogen der kender sådan et sted som sælger det som samlet løsning?
Hvis der ikke er nogen forslag til ovenstående, er der så nogle forslag til hvor jeg bør købe karburatorerne, og hvor jeg senere hen kan få dem indstillet? smiley

Mvh. Joachim smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Trappe støvsugning + trappevask 600 kr.
  • Bortkørsel af haveaffald - sten, fliser iblandet lidt grus/jord 1.750 kr.
  • træbeskæring gerne af Lars 2.600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye karburator, XS 750
  • #1   22. aug 2011 Her burde du kunne få svar på alle dine spørgsmål. Umiddelbart ville jeg kigge efter noget fladspjæld. Måske noget fra en ophugget GSX-R eller lignende?

http://www.allensperformance.co.uk/

• #2   23. aug 2011 Hvorfor skifte karburator, kan du ikke finde nogle universal filtre der kan bruges ?

• #3   23. aug 2011 Fordi de karburatorer jeg har nu, fungere med noget sugetryk, som gør at der skal være et vist undertryk i luftfilteret for at de fungerer.. Ved ikke helt om det er den præcise beskrivelse, men det er ihvertfald noget i den stil smiley

• #4   23. aug 2011 - Og tak Kasper, jeg kigger på det smiley

• #5   29. aug 2011 Joachim hvis du finder den rigtige mand der har styr på hvad han laver burde han kunne køre dine originale kaburatorer ind med power filtre, det er rimeligt svært hvis ikke man har 100 procent styr på det, det vacum system der åbner dine spjæld kan jo også pilles ved så det har nemmere ved at åbne og derved svarer overens med den nye mængde vacum du får med power filtre, og så naturligvis større dyser i kaburatorerne:-) men klart ikke noget en grovsmed lige kan justere;-)

• #6   29. aug 2011 Martin: Okay, ja det kunne jo være fedt hvis dette var muligt - det optimale ville jo være stadig at kunne beholde så meget originalt som muligt. Bortset lige fra den store grimme sorte kasse som luftfilteret består smiley .
    - Nu skulle det vel ikke ligge sådan, at du tilfældigvis kender en som kan finde ud af dette?
    Alt efter hvor stor besparelse der er på det, er lokationen som startpunkt ligegyldigt(kan se du bor i, hvad jeg må antage er østjylland :). )

Kommentér på:
Nye karburator, XS 750

Annonce