542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

XS400 seca starter XS400 seca starter

Nu er jeg i gang med at kigge på hvorfor min XS400 ikke rigtigt vil reagere på når jeg trykke på start-knappen. Alt andet el virker, men der sker intet når man trykker.

Jeg har skiftet til et helt nyt starter relæ, men det var ikke nogen hjælp.

Nu har jeg pillet starteren af, og alt ser ud til at være ok, der er masser af kul tilbage. Nu kommer mit spørgsmål.

hvis jeg gerne vil aktivere starteren med en strømkilde, kan jeg kun se den bolt (gevind) hvor minus skal sidde (kommer direkte fra starter-relæet), men hvordan i hulen får sådan en starter plus-polen til sig. Kan simpelthen ikke se hvor det kabel kommer hen til starteren?

Håber i kan hjælpe mig.

NB. hvis der er nogen der ved hvordan man kommer uden om starter-relæet og sætter starteren direkte til batteriet, må de gerne vejlede mig.

VH Dino

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XS400 seca starter
  • #1   22. aug 2011 Den bolt hvorpå ledningen fra startrelæet er monteret, er plus-polen. Stel skal blot sættes til starterhuset, evt der hvor boltene som holder starteren er monteret. Brug evt et sæt startkabler, brug mcèns batteri som strømkilde, så skulle den gerne køre.

• #2   22. aug 2011 Poul, er du sikker? Den er meget tyk, altså ledningen, men den er sort; plejer det ikke være minus som er sort?

VH

• #3   22. aug 2011 100% sikker - den bolt som stikker ud af siden, er plus-polen.

Kommentér på:
XS400 seca starter

Annonce