1.329 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Honda forbremse virker næsten ikke :-( Honda forbremse virker næsten ikke :-(

Hej folk.

jeg har netop erhvervet mit mc kort smiley

Derfor skal min honda cb 450s synes.. Alt er i top, og er lavet. Pånær forbremsen,

Det drejer sig om en dobbelt skivebremse, Jeg har tjekket bremsebakkerne, og de ser umiddelbart fine ud. Jeg har skiftet til nyt dot4 bremsevæske, samt luftet den godt ud. Jeg har holdt håndtaget inde, og skruer udlufteren helt af, for at få alt luften ud.

Men den er der ikke helt endnu, Når jeg holder forbremsen ind, tager den fat, men langt fra nok til at klodse forhjulet, eller noget der minder om det.

Er gået kold, og aner ikke hvad det kunne være.
-nogen der har et par ideer til hva det kunne være? smiley

Kan ikke vente med at komme ud og køre.. Så hvis det ikke snart bliver løst, må den på værksted smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda forbremse virker næsten ikke :-(
  • #1   11. aug 2011 du skal jo ikke pille udluftningsskruen helt af

sæt et stykke slange på som er gennemsigtigt, og så pumper du pres på grebet, når der så er godt pres på, så holder du den, og nu løsner du så skruen, når grebet er helt i bund, så strammer du, og pumper så aller engang op, dette fortsætter du så med, skiftevis på hver side

PUMP bremse indtil tryk
    HOLD tryk og løsne skrue
    greb i bund, spænd skrue

PUMP bremse indtil tryk
    HOLD tryk og løsne skrue
    greb i bund, spænd skrue

PUMP bremse indtil tryk
    HOLD tryk og løsne skrue
    greb i bund, spænd skrue

PUMP bremse indtil tryk
    HOLD tryk og løsne skrue
    greb i bund, spænd skrue

PUMP bremse indtil tryk
    HOLD tryk og løsne skrue
    greb i bund, spænd skrue

• #2   11. aug 2011 Hvis man aldrig har prøvet det før, så få en erfaren person til at hjælpe. Det kan drille voldsomt meget.

• #3   11. aug 2011 Tak for jeres svar smiley

Har lige prøvet. Men syntes ikke rigtig det virker.

Tror i det er luft i systemet? smiley

• #4   11. aug 2011 Ja - masser af luft.

• #5   11. aug 2011 Hvilket pastorat holder du til i? Kunne være, at du kunne finde en hjælper i din nærhed.

• #6   11. aug 2011 Nu kender jeg ikke forskellen, men i instruktionsbogen til min CX500 Honda, står der at man skal bruge DOT3 bremsevæske.....

Er der nogen der ved noget om hvad forskellen er på bremsevæske 3 og 4?

• #7   11. aug 2011 ja kogepunktet Max .... tror faktisk ikke dot3 kan købes

• #8   11. aug 2011 Prøve at tage en mellem stor inkjetions sprøjte og en slange på studsen og sprøjt bremsevæske ind fra udluftnings skruen på kaliberen, og så hold øje med bremsevæske beholderen så det ikke løber over og skader lakken.... det virkede for mig.. Du har garanteret masser af luft i systemet...
    Og ja det kan drille ad pommeren til....

• #9   11. aug 2011 sådan som jeg har gjordt før.
    åbne udluftningsskruen og set en plastikslange på os så hælde bremsevæske i beholderen mens man pumper det igennem systemet med bremsegrebet.
    på et tidspunkt er der kun bremsevæske i systemet.

• #10   11. aug 2011 Hvis trådstarter havde en brugbar profil kunne man tilbyde sin hjælp, hvis man boede i det ikke omtalte område!!!!!!!!!!!

• #12   11. aug 2011 Ja, den er fin Per J, men mest brugbar hvis man har en kompressor!

Desuden er det altså ikke noget der kræver andet værktøj end en 8 mm nøgle og en stump slange, at udlufte en bremse!
    Burde ikke tage over ½ time, for en normal fummelfingret DIY-mand!

• #13   11. aug 2011 Det KAN altså også være en 9mm nøgle smiley

• #14   11. aug 2011 Hej mayer hvis din bremsemaster er iorden behøver du ikke at åbne luftskrue.
    du skal bare tage låg af bremsemaster og pumpe med håndtag så stiger luften selv op som bobler.kan gøres uden overskvulp hvis man er forsiktig ellers hav en klud klar så det ikke rammer lakken.
    når der ikke kommer flere bobler så drik en øl og prøv igen inden du sætter låg på.
    det kan være dit stempel hænger i master og ikke kommer helt ud til greb når det slippes-sikkert på grund af skit eller stemplet ikke har været ibund tidliger.
    mvh kk

• #15   11. aug 2011 Det er rigtigt billigt det der, havde kig på den men synes 450 var for meget, nu køber jeg nok sådan en! Så kan man selv lufte ud i en ruf:)

• #17   11. aug 2011 Gør som dækmanden siger, og det er ovre i en RUF og koster kun bremsevæsken

• #18   11. aug 2011 Så prøv lige med en kobling, det er et helvede!

• #19   11. aug 2011 citat:
    "Så prøv lige med en kobling, det er et helvede!"

Næh, tog 15 minutter, da jeg skiftede pakninger for 2 uger siden! Kunne ikke finde nogle problemer.

• #20   11. aug 2011 tag lige klodserne og kig på o-ringen i dine kalibre, kan være de er på vej ud, har jeg prøvet et par gange, så kører bremserne af lort :P, bremsevæske har den trælse egnskab at det oxydere (stav).
    Så er det en gammel cykel, der har fået lov til at stå med det samme væske på i et par år, så er de garanteret godt fyldt med skidt inden i kredsløbet.

• #21   11. aug 2011 Giver sq ikke meget for de udluftere der i linker til, de suger en masse luft ind rundt omkring udluftnings skruen, så med mindre man smider paknings tape rundt om dem, så kan der nemt komme luft ind.
    Også derfor man ikke bruger dem på ret mange værksteder, den gamle metode er den bedste.

• #22   12. aug 2011 På en GSX1000 lykkedes det ikke for mig at få den luftet totalt ud, med det resultat at når den blev varm så forsvandt koblingsfunktionen.
    Selvom alle delene var nye så blev det aldrig bedre.

• #23   12. aug 2011 Jeg proppede stemplet helt i bund, skruede udlufterniplen ud og lod væsken rende igennem. Når der var en "jævn" stråle, skruede jeg niplen fast, monterede masteren og satte en slange på og luftede ud.
    Det tog vitterligt ikke over 15 minutter!

• #24   12. aug 2011 Har heller aldrig poblemer med bremser, kun koblinger!

• #25   12. aug 2011 Allan lyder som den GSX1000 havde en tilstoppet returhul oppe i masteren !

• #26   12. aug 2011 Jeg satte endda nyt repsæt i masteren samt havde den helt skildt ad, rengjort og gennemblæst, og helt ny slave cylinder, intet hjalp.
    Tilstoppet returhul, hvordan finder jeg ud af det?

• #27   12. aug 2011 Hold da nu helt kæft mand, det kan vel være en flig der har løsnet sig inde i slangen, er set før på biler?

Kommentér på:
Honda forbremse virker næsten ikke :-(

Annonce