GS 500 tomgangs problem! {{forumTopicSubject}}
Hey derude,
Jeg er stødt ind i et problem med tomgangen på min GS 500. Når motoren går fra omkring de 3500+ omdrejninger og ned til tomgang så fortsætter den ned og går helt i stå (også efter 250km motorvej). Hvis jeg så lader den stå lige 5-6 sekudner og starte den igen så er der ingen problemer så starter den bare og står i tomgang... Kører jeg så 100m med 4000 omr. så har jeg samme problem igen. Det er især et problem i starten hvor den er kold og vil have choker. Der har jeg været ude for at den enten får så meget choker at den står i tomgang ved en 3500, eller slet ikke vil stå i tomgang. Går den ud efter jeg lige er startet og har kørt lidt og det regner, kan jeg have start problemer i op til 30 sekunder efter den går ud.
Jeg har indstillet en milliard gange på tomgangskrugen nu, og den står efter hånden så højt at motoren daler langsomt (langsommere end den bør) i omdrejninger.
Jeg har selv tænkt på at det nok er noget med ventilerne, men jeg kunne godt lige tænke mig at høre andres mening, og om andre måske har oplevet noget lignende?
Mvh. Søren
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 18
Hvor finder jeg / justere jeg den? Jeg har en Ixil udstødning på uden DB killer... Har prøvet med DB killer i (kunne jo være for lidt kompression i motoren) men det hjalp ikke... den har desuden førhen sagtens kunnet holde tomgang med den udstødning på... Det er blevet gradvist værre og værre de sidste 3 mdr. jo mere jeg har kørt.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
For så kunne vi måske være ude i brændte ventiler.
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 474
jun 2006
Det er ikke svært. Tager 30-45 minutter.
jun 2006
1.Luk for benzinhanen.
2.Af med tanken.
3.Af med ventildækslet.
4.Drej baghjulet til en af ventilerne løfter sig.
5.Mål afstanden med et søgeblad.
6. gentag 4 og 5 for de tre andre ventiler.
Det er straks værre at skifte shims hvis ventilerne ikke står rigtigt
apr 2009
Har skildt den ad mange gange før (på nær motor) så det er ikke noget problem
Madsen >
Har bogen så det vil jeg lige prøve! Det var også min tanke at det er ventilerne.
Dan S >
Luftfilter er skiftet for 2000km siden så det håber jeg ikke
Lad os satse på det er de ventiler der!
apr 2009
Den har nu været en tur på værkstedet og fået indstillet ventilerne. Og nu spiller den bare max igen. Ingen problemer overhovedet
Den fik ved samme lejlighed skiftet luftfilter, olie og oliefilter. Så nu skulle den gerne være helt klar til endnu en sæson
GS 500 tomgangs problem!