656 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Temperatur og trykmåler.. Temperatur og trykmåler..
Hey MCG
Jeg har et problem - jaja det er sgu ikk det eneste jeg har!
Men anyways.. Jeg søger en Temperatur og trykmåler til at sætte inde i fælgen(altså mellem dæk og fælg), nogen der ved hvor jeg skaffer mig sådan en fin anordning? selvfølgelig af en god kvalitet!
Mvh Andreas.
0 synes godt om
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 417
Koster 1895,- og man kan selv vælge om sensoren skal monteres indvendig eller udvendig. Anbefalet i Bike nr. 6, 2011
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Kører den mærkeligt er det jo bare at pumpe lidt mere luft i.
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
Men nok ikke hvis det drejer sig om touring...
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 49 Svar: 173
Allan(Kolding) R: Øhhh... Jo, det er sgu rimelig væsentligt, da jeg kører på bane! Faktisk "næsten" alt afgørende!
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 417
Ahhh, det vil jeg nu ikke give dig ret i.... he he
Dækktrykket er pænt vigtigt, men hvad dimsen der angår, så er det nok en anden historie...
Men, de fleste ville nok blive overrasket over hvor meget lufttemperaturen i dækket varierer....
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Men det er selvfølgeligt også nemt, når man har 50 m til en pumpe!
Jeg kunne måske forstå det, hvis man har en overdimensioneret touringdamper, der fuldtlæsset brager ned den brede, men til et dansk sprintløb på banerne, ser jeg det som en unødvendig måde at tilføre cyklen mere vægt!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jan 2009
Kasper: Det er vel min sag, om jeg vil have Temperatur og trykmåler i?? Tror ikk' det skal forhindre mig i, at køre fra en aldrende mand på en V-storm!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg er ret sikker på du INTET af ud af at montere, hardwaret i overnævntne link.
1. Trykket er sku ret uvæslig, under kørsel... Men ret væslig at vide, før du køre ud. Her vil den være delvis ok, men det er trykke under opvarming du skal have styr på.
2. Dæk temp SKAL målse med 2 eller 3 optiske sensore, hvilket så kræver en datalogger. en general temp, mål inde i fælgen kan IKKE bruges til en skid. Tempraturen render op og ned alt efter hvor meget gas og nedlægning.
du evn prøve at se her:
Dækvarmere med justerbar tryk og temp:
http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=9762
Datalogger:
http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=5747
Nok lidt overkill til de fleste, men skal man have nogle data der kan bruges til noget. Skal der bare noget hardware til.
jan 2009
Det er jo som sådan heller ikke til når man kører - men som du ved, er det rimelig godt at kunne kontroller holde styr på sin cykel! Formålet var jo at sikre sig tryk efter racet, så det er rigtigt/klar til det næste.. Men det er noget super fedt grej du har - det vil jeg kigge nærmere på!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Dæktrykket kan du bestem IKKE bruge til noget efter en træning/race. For at have et stabil tryk, skal du have dækvarmere på. Og det er kun lige før du køre ud, man kan regne med trykket. Jeg kan varm anbefale, at bruge Nitrogen i stedet for luft. Det er langt mere stabil over for temp forskelde.
Jeg har brugt RIGTIG meget tid, på at læse data fra mange topkøre. Det tagre sku LAAAAAANNNNNNNNGGGGGGG tid at lære at se systemet i det hele.
Temperatur og trykmåler..