656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Temperatur og trykmåler.. Temperatur og trykmåler..

Hey MCG

Jeg har et problem - jaja det er sgu ikk det eneste jeg har!

Men anyways.. Jeg søger en Temperatur og trykmåler til at sætte inde i fælgen(altså mellem dæk og fælg), nogen der ved hvor jeg skaffer mig sådan en fin anordning? selvfølgelig af en god kvalitet!

Mvh Andreas.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Temperatur og trykmåler..
  • #1   22. jul 2011 Prøv at kigge her: www.daektryk.dk
    Koster 1895,- og man kan selv vælge om sensoren skal monteres indvendig eller udvendig. Anbefalet i Bike nr. 6, 2011


  • #2   22. jul 2011 Det er nok den mest ligegyldige ting man kan sætte på en mc, dæktrykket er jo rimeligt servicefrit alligevel!
    Kører den mærkeligt er det jo bare at pumpe lidt mere luft i.


  • #3   22. jul 2011 Allan: jeg ville da synes det er vigtigt at kunne aflæse temmperatur?
    Men nok ikke hvis det drejer sig om touring...


  • #4   22. jul 2011 Tak Kim! Det ser fint ud..

    Allan(Kolding) R: Øhhh... Jo, det er sgu rimelig væsentligt, da jeg kører på bane! Faktisk "næsten" alt afgørende!


  • #5   22. jul 2011 Allan:
    Ahhh, det vil jeg nu ikke give dig ret i.... he he
    Dækktrykket er pænt vigtigt, men hvad dimsen der angår, så er det nok en anden historie... smiley
    Men, de fleste ville nok blive overrasket over hvor meget lufttemperaturen i dækket varierer....


  • #6   22. jul 2011 Vi kan jo ikke alle befinde os i det forrige århundrede....

  • #7   22. jul 2011 Næh, det kan vi ikke, men hvis det nye århundrede ikke frembringer nogle afgørende epokegørende nyheder, så,,,,

    Men det er selvfølgeligt også nemt, når man har 50 m til en pumpe!

    Jeg kunne måske forstå det, hvis man har en overdimensioneret touringdamper, der fuldtlæsset brager ned den brede, men til et dansk sprintløb på banerne, ser jeg det som en unødvendig måde at tilføre cyklen mere vægt!


  • #8   22. jul 2011 Kører du race på den fine du har på profilbilledet?

  • #9   22. jul 2011 Nope.. En Ducati!

    Kasper: Det er vel min sag, om jeg vil have Temperatur og trykmåler i?? Tror ikk' det skal forhindre mig i, at køre fra en aldrende mand på en V-storm!


  • #10   22. jul 2011 Andreas S

    Jeg er ret sikker på du INTET af ud af at montere, hardwaret i overnævntne link.

    1. Trykket er sku ret uvæslig, under kørsel... Men ret væslig at vide, før du køre ud. Her vil den være delvis ok, men det er trykke under opvarming du skal have styr på.

    2. Dæk temp SKAL målse med 2 eller 3 optiske sensore, hvilket så kræver en datalogger. en general temp, mål inde i fælgen kan IKKE bruges til en skid. Tempraturen render op og ned alt efter hvor meget gas og nedlægning.

    du evn prøve at se her:

    Dækvarmere med justerbar tryk og temp:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=9762

    Datalogger:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=5747

    Nok lidt overkill til de fleste, men skal man have nogle data der kan bruges til noget. Skal der bare noget hardware til.


  • #11   22. jul 2011 Se, det er jo lige det jeg leder efter! flere ting i et.. MEGA fed "laptimer" og MEGA fed dækvarmer! Det lader til det dur.

    Det er jo som sådan heller ikke til når man kører - men som du ved, er det rimelig godt at kunne kontroller holde styr på sin cykel! Formålet var jo at sikre sig tryk efter racet, så det er rigtigt/klar til det næste.. Men det er noget super fedt grej du har - det vil jeg kigge nærmere på!


  • #12   22. jul 2011 Jeg har testet flere af de "Billiger" og helt ærlig, så stoler jeg ikke en skid på dem.

    Dæktrykket kan du bestem IKKE bruge til noget efter en træning/race. For at have et stabil tryk, skal du have dækvarmere på. Og det er kun lige før du køre ud, man kan regne med trykket. Jeg kan varm anbefale, at bruge Nitrogen i stedet for luft. Det er langt mere stabil over for temp forskelde.

    Jeg har brugt RIGTIG meget tid, på at læse data fra mange topkøre. Det tagre sku LAAAAAANNNNNNNNGGGGGGG tid at lære at se systemet i det hele.


Kommentér på:
Temperatur og trykmåler..

Annonce