{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

r1 99´ startproblem?? {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge hoveder!
Min r1 kører i ny og næ på 3 cyl så ville tjekke tændrør og kabler.. Da de så fine ud og jeg havde samlet hele menageriet igen, sætter jeg tænding på og omdr. tælleren går op på 8000 i et par sek.. Dette skulle betyde en fejl i benzin tilførelsen! Jeg opdager at jeg ikke har samlet stikket til benzinpumpen, sætter det sammen, trykker på start og... INTET sker, absolut intet?? Ikke det mindste klik, kvæk eller host? Har tjekket at dødmandsknappen er i run og gear er i neutral.. Har i nogle bud?? Jeg er løbet lidt tør for ideer.. =(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  r1 99´ startproblem??
  • #1   18. jul 2011 kan ikke huske om du har start spærre på den...
    måske den har fået et strøm chok og skal genkoples.. ?

hvad med koblingen ,skal den ikke trækkes på den model også,for at starte... måske kontakten på kobling ..eller støtteben kontakt driller...

mvh

• #2   18. jul 2011 Der er ikke spærrer på den, men syntes at det ville være pudsigt at det skulle være støttebenskontakt da je ikke har haft det slået op ved adskillelsen og den startede inden at jeg rodede med den? Jeg har også masseret kontakten for at se om den bare hang lidt, men ingen forandring..? Man skal ikke trække koblingen ved start (det plejer jeg ihvetfald ikke?) Møgcykel!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
    #3   18. jul 2011 Det er jo ikke en møgcykel fordi den ikke vil starte.

Du skal backtracke - dvs du skal gå tilbage i din adskillelsesproces trin for trin - så skal du nok finde fejlen.

• #4   18. jul 2011 du har helt ret Sajmon! Det er en fantastisk cykel der ikke vil starte..! Jeg har prøvet at "backtracke" skilt det hele ad igen 3 gange men uden held.. Der sidder et relæ ting der ifølge Haynes hedder relay-assembly som jeg mistænker lidt for fejlen.. normalt når jeg drejer nøglen klikker den som den får info ind fra div. kontakter fra støtteben osv, den siger intet nu når nøglen bliver drejet.. Men jeg er bestemt ikke en ørn til EL fejlsøgning! =(

• #5   18. jul 2011 kan der være gået en sikring..... ?

mvh

• #6   18. jul 2011 sikringerne er desværre stadig alle intakte, så det er ikke problemet.. =)

Sajmon: Dine mange råd til kvinder er lige i øjet!! =) Hehe..

• #7   19. jul 2011 Er der bansin å?
    Er der 12 volt, hvad siger spændingen?

• #8   19. jul 2011 JA selvfølgelig er der benzin på.. =) Batt siger 12.5 V..

• #9   19. jul 2011 Det var bare gas:) Den med spændingen var go nok!
    Havde du slukket for strømmen da du samlede det stik? Mit gæt er ja!

• #10   19. jul 2011 Det regnede jeg også med Allan, Hehe.. ja der var slukket... =)

• #11   19. jul 2011 8000 - er det ikke din exup ventil, eller husker jeg helt galt? Jeg vil prøve og tjekke dine forbindelser, evt. din stel til din benzinpumpe! Jeg har selv oplevet den var smuttet... evt. vil jeg give stikket en gang kontakt rens. Men ja, du har din støttebenz kontakt, din dødmandsknap, - og ellers hvad kan det så være hvis ikke det er en sikring... tændrør op og tjek der er knald på alle 4. Men tror nu mere på din benzin tilførsel den er gal med. Hvis ikke det er en sikring.

• #12   19. jul 2011 7000 er exup og 8000 benzin.. der er et eller andet ved 2000 også.. men det kan jeg ikke huske.. solgte min pga alt for meget bøvl!!! men har den sagt 8000, så skulle man jo mene at den gerne vil ha lidt benzin;);)

• #13   19. jul 2011 Og du har åbnet benzinhanen igen?

• #14   19. jul 2011 Benzinhanen er åben, Ifølge Haynes er 8000 benzinpumpe. Ja.... det kunne måske være en ide med at rense stikket med noget kontaktrens, det må jeg prøve! Man skal vel ikke "reetablere" instrumentet efter det har vist fejlkode..?? Hvis vi nu antager at det er min benzinpumpe der er blevet slidt og slatten, kunne det så også forklare problemet med at køre på 3 cyl. i ny og næ?? Det skal hertil siges at den har gjort det efter at ha stået stille i en 14 dg. tid.. Den gjorde det også sidste sæson, hvor jeg sendte den til mekaniker, de fik den til at køre på 4 i en halvanden måneds tid og så på 3.. hvorefter de fik lov til at lave den igen.. der var ingen problemer ved sæson start men nu er de der igen??

• #15   19. jul 2011 hmm... nu laver den ikke vacuum i tanken, - ? prøv at lette benzin låget...
    Men ja altid en god ide og rense stik og forbindelser når man er ved at rode med det, - det er ihvertfald ingen skade til.

Kommentér på:
r1 99´ startproblem??

Annonce