{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.479 visninger | Oprettet:

Problemer med XJ 650 når den bliver varm. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Som overskriften siger, har jeg problemer med min Yamaha XJ 650. Problemerne kommer og går lidt, men har på det sidste været der næsten hele tiden.

Maskinen starter egentlig perfekt, og kører umiddelbart perfekt, men så snart den bliver varm begynder den at køre dårligt. Den kan kun køre mellem 2000 - 5000 omdrejninger og hoster og hakker ved lavere. Ved tomgang dør den helt, og kan ikke længere starte.

Venter jeg så lidt til den er kold kan den så køre igen.

Har søgt lidt på nettet, og kommet frem til det nok er tændspolerne, men er det så ikke lidt mærkeligt problemerne kommer og går?

Håber i kan hjælpe. Mvh Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med XJ 650 når den bliver varm.
  • #1   18. jul 2011 lyder som dem det er galt med...
    men har du tjekket at din mc kan få luft.. dvs at ånde røret i tanken ikke er stoppet..for er det det kan den ikke få nok benzin..
    næste gang du køre og den begynder at lave de nummer så åben dit benzin dæksel og se om det ændre noget ved din motor gang...


    mvh


  • #2   18. jul 2011 Ventiler står for stramt, pga de har arbejdet sig ind i toppen, derfor ingen kompression da de står åben når de er varme!

  • #3   18. jul 2011 # allan.

    Virker det så ikke lidt mærkeligt at fejlen kun kommer i perioder? Men den tikker lidt, så kunne da være.

    #Busa C

    Interessant med ånderøret. Den tjekker jeg lige op på imorgen.

    Tak for svarene indtil videre:)


  • #5   18. jul 2011 # Henrik

    Nej det jeg mente med de tikkede var at de jo nok uanset hvad har brug for en justering. Jeg prøver at indstille dem:)


  • #6   18. jul 2011 Ved ikke om det er brikker eller skrue justering!

  • #8   19. jul 2011 Jeg har lige haft det samme problem med fruens Xv 535.
    Det viste sig at det var Cdi boxen der teede sig tosset når motoren blev varm.
    Vi fik en ny box og nu kører den som en drøm.
    Det skal så siges at det var det sidste vi prøvede, da boxen koster lidt kasse smiley så det kunne ihvertfald ikke være den, men ak jo


  • #10   19. jul 2011 Det absolut nemmeste vil være at prøve at låne en cdi-boks og køre en tur.Havde nogenlunde samme problem på min gamle XJ 900.Og prøvede alt og intet hjalp.Sidste udvej var en anden cdi.boks og så kørte den perfekt.Så kørte jeg desværre galt,og totalsmadrede den kort tid efter :))

  • #11   19. jul 2011 # claus p

    Ja det ville klart være nemmest, men jeg kender ikke nogen der har en CDI box til den model.

    Men prøver lige alle de ting i nævnt for mig i logisk rækkefølge, og hvis ingenting hjælper må jeg jo købe en ny CDI box.. Den er bare lidt dyr i forhold til hvad jeg gav for maskinen.


  • #12   19. jul 2011 Nu har jeg målt spolerne og de afviger en del.

    min Haynes siger primær skal være på 2,5 Ohm og sekundær på 11Kohm

    Jeg måler ca. 10 Ohm på alle 4 primær, og henholdsvis 18K og 13K på sekundær. Kan denne afvigelse betyde noget?


Kommentér på:
Problemer med XJ 650 når den bliver varm.

Annonce