1.798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Ny potte=ujævn motorgang? Ny potte=ujævn motorgang?

Hej!
Jeg har lige monteret en ny slip-on potte på min Yamaha R6. Der var ikke nogen problemer lige efter montering da jeg kørte fra værkstedet, men da jeg så lidt senere skulle ud på en tur begyndte den efter noget tid at "hoppe" i tomgang? Er det potten? Eller kan det være på grund af regn/fugt? Har aldrig kørt den i regnvejr før og er heller ikke planen fremover.

Nogen der har erfaringer med dette?

Mvh
Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny potte=ujævn motorgang?
  • #1   18. jul 2011 Er det ikke snarere poppe du mener? Kan være den er af rustfast stål?

• #2   18. jul 2011 Den kører med sikkerhed mageret og det giver dig en dårlig motorgang - er den med DB killers og de er taget ud - gør det kun det værer.
    Så hvis du har dem ude - så sæt dem i igen. Det skulle hjælpe lidt på det.
    Ellers skal du nok overveje at få den indstillet så den får lidt mere benzin.
    Men det ses tit ved opstart og deres tomgang bliver træls når de har åben potter og ikke får mere benzin.

• #3   18. jul 2011 Men dens hoppen stopper når den bliver drift varm ikke. ?
    Tro han mener Hopper som han skirver . det vil siger går op og ned i tomgang ik. ?

• #4   18. jul 2011 skifter du potten så vil den gøre det, min kørte over 50.000 sådan, brugte stadig ikke en dråbe olie, eller havde tabt effekt fa sidst jeg fik den testet på samme rullefelt 50.000km tidligere

så bare kør, hvis du vil være 1180% sikker, så monter en powercommander på den og få den rullet ind

• #5   18. jul 2011 hmmm.... Hvad koster en powercommander til sådan en bandit? Det var jo først efter lidt kørsel den begyndte at gå ujævnt? Kørsel i regn vel og mærke... Tror/håber lidt selv det er fugten, så skal den bare have lidt siliconespray.

Der er ikke DB killer i.

• #6   18. jul 2011 det betyder ikke noget, den varierer kun en smule i tomgang

prøv at optag en video af det, er næsten hundrede på den går ligesom min gik

• #7   18. jul 2011 De kan komme til at køre en del bedre med PC3 den koster 2.500 + rulning, fra 1.000 og opefter........

• #8   18. jul 2011 Den hopper... den svinger et par hundrede omdrejninger ca. hvert 1-2 sekund... Det er sku ikke noget jeg har tænkt mig at trille rundt med i længden smiley

• #9   18. jul 2011 jamen så er powercommander vejen frem, men jeg synes det er unødvendigt i mange tilfælde

• #10   18. jul 2011 Havde sku heller ikke regnet med at det var nødvendigt at det skulle på, har jo kun skiftet selve potten der er ikke lavet noget om på selve udstødningen. Har sku haft massere biler hvor der er blevet skiftet potte, luftfilter mv uden at det havde det fjerneste at sige smiley

• #11   18. jul 2011 æg lige mærke til de sidste 3 linier!

Der er mange motorcykler, som allerede fra fabrikken ikke kører optimalt, og det er altid muligt at lave en motorcykel, så den kører væsentligt bedre, når den er blevet indstillet rigtigt. Det siger næsten sig selv, at åbne udstødninger samt high flow luftfiltre også gør, at der virkeligt er noget at komme efter - rent indstillingsmæssigt. Hvis man tror, at en moderne motorcykel selv kan finde ud af at indstille sig selv, for eksempel efter en ny udstødning, tager man meget fejl, advarer Ove Bang Pedersen.

• #12   18. jul 2011 Den kan koges ned til en simepl regl: Ændre du en ting er du nød til at ændre en anden.
    så ændre du din potte så er du også nød til at ændre noget andet.
    Prøv at smid en DB killer i og se om det ikke hjælper bare lidt på det - det gør det 9 ud af 10

• #13   18. jul 2011 Har ikke nogen DB killer... Nogen der ved hvor de kan fås til min potte? Da jeg fik cyklen sad der et rør med helt fri udblæsning, der var ikke engang nogen potte. Der gik den fint i tomgang, kom jeg lige i tanke om.

• #14   19. jul 2011 Nu er det sådan at der er billeder af 3 typer potter på din Mc.
    Hvilken af dem er det. ?

• #15   19. jul 2011 Den dobbelte underseat smiley

• #16   19. jul 2011 jeg skiftede til yoshimura R77 på min blade.

Uden db-killer gik den også ujævnt, med DB killer blev det lidt bedre men jeg valgte at smide PC V i den samt KNfiltre og en rulning .. Jeg hentede omkring 9HK - jævn motorgang, bedre gasrepsons og et virkelig godt mellemområde! =)

Det blev dyrt men jeg havde gjort det igen hvis jeg havde valget =) .. Powerwheelie smiley

• #17   19. jul 2011 Samt bedre benzin økonomi sandsynligvis!

Kommentér på:
Ny potte=ujævn motorgang?

Annonce