940 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Elek. tænding - Tør man? Elek. tænding - Tør man?

Hejsa

Nu har jeg endelig fået lavet ALT det skulle laves på min CB350T'er, og sat elektronisk tænding på idag. Derfor vil jeg spørge: kan jeg nu bare køre ud i det blå, og ikke tænke på tændingen mere? Skal sådan noget tjekkes efter inden man begynder at køre lange ture?

Egentlig virker det kun til at det er chokeren der bevæger sig lidt, som eneste påvirkning af motorgangen.

Der kommer røg ud af begge udstødninger, dog lidt mere/lidt hvidere i den ene side. Men den har også stået på sidestøtten i lang tid + fået efterfyldt olie, så den skal vel også lige 'køres varm'.

Men er der noget sådan en newbie som mig skal være obs på?

Venlig hilsen Niels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elek. tænding - Tør man?
  • #1   27. jun 2011 Nu kender jeg ikke lige CB350eren, men det er ikke ualmindeligt der er lidt forskel på trykket i de forskellige potter. Det er der også, ret markant, på min model.

Mht til elektrisk tænding, hvis det virker, så virker det vel. Det er jo ikke noget større projekt at køre en længere tur, det slider ikke mere på MCen end en masse småture gør...

• #2   27. jun 2011 Jamen så er alt nok fint smiley
    Jeg vidste bare ikke om selve tændings-timingen skulle dobbelttjekkes på enelleranden måde.
    Men så vil jeg da rejse på ferie imorgen.

• #3   27. jun 2011 Jeg har selv sat elektronisk tænding på min gamle GS'er. Det har jeg ikke rørt ved siden det blev monteret, så nej, det skal ikke "efter"justeres når det først er justeret ind.

God tur smiley

• #4   27. jun 2011 Jamen så vil jeg da pakke dyret imorgen, og komme afsted hurtigst muligt smiley

• #5   27. jun 2011 Den jeg har købt fra Tyskland, har indbyggede dioder i selve pick-up'en, så indstillingen gik sgu nemt smiley
    Men så må jeg se om jeg kan få justeret gaskablet, og så er den ged vist barberet.
    Det var godt at få en bremsekontakt sat på til forbremsen ihvertfald.

• #6   27. jun 2011 Jo Ivan, det er nemlig en måde at tjekke det på.

Der er flere modeller, hvor der sidder en lysdiode, som lyser op hver gang magneten passerer. Så for at stille den rigtigt, alt efter model naturligvis, kan man sætte stemplerne til TDC og så skal dioden lyse og så har man tændingstidspunktet.

• #7   28. jun 2011 Hej igen

Den gider ikke komme over 4000 omdrejninger, og nu er mine ideer opbrugte. Jeg gider snart ikke rode mere med det...
    Har i nogle ideer?
    Niels

• #8   28. jun 2011 Sidder "svingklodserne" fra den originale tænding der stadig? Det mener jeg at de gør på min GS'er, men det er sgu en del år siden jeg lavede det...
    Hvis de gør, så tjek at de kan bevæge sig. Det er dem der skal regulere tændingen i forhold til omdrejningerne.

Det kan selvfølgelig også være et helt andet problem, men dette ville jeg tjekke først.

• #9   28. jun 2011 Der sidder kun en bagplade tilbage fra den gamle tænding. Men jeg snakkede med en mekaniker, og han rådede mig til at skubbe skiven med magneterne en smule rundt ift. det der stod i vejledningen. Han sagde at ved de gamle maskiner, kunne det godt være lidt af en opgave at ramme helt rigtigt.

Kommentér på:
Elek. tænding - Tør man?

Annonce